پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 سمینار و برنامه فرهنگی / مدیریت          02 دی 1395 - 22 December 2016


لیست فراخوان مقاله کنفرانس و مقاله ژورنال

براساس مصوبه شورای پژوهش ، نحوه امتیاز دهی به مقالات در واحد پایان نامه کارشناسی ارشد به شرح ذیل می باشد .



تبصره 1 : در خصوص مقالات مجله ها ، صرفاً پذیرش مقالات مد نظر است و برای مقالات Submit شده مجلات ISI و تحت داوری حداکثر 5/0 نمره می باشد. 

تبصره 2 : در خصوص مقالات کنفرانسی صرفاً ارائه حضوری مقالات مد نظر است و جهت پذیرش نمره ای منظور                    نمی گردد.

تبصره 3 : حداکثر نمره تعلق گرفته به بندهای 4و5 و 6 «یک» نمره خواهد بود .

تبصره 4: در صورتیکه پایان نامه دانشجو دارای فعالیت آزمایشگاهی و کارگاهی (عملی) باشد با تایید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه  تا (5/0) نمره در نظر گرفته خواهد شد.

تبصره 5 : به مجلات پولی نمره منظور نمی گردد.


نحوه ارزیابی مقالات مصاحبه شوندگان دکتری ۹۵

در مصاحبه های آزمون دکتری ۱۳۹۵ سراسری ۴۰ درصد نمره به سوابق پژوهشی، ۳۰ درصد به سوابق آموزشی و ۳۰ درصد نیز به ارزیابی های جلسه مصاحبه اختصاص داده شده است.

 بر اساس آیین نامه جدید وزارت علوم، دانشگاه ها موظف هستند نمره معرفی شدگان به مصاحبه دکتری را بر اساس جداول زیر تعیین و به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال فرمایند.





انواع مقالات
به طور کلی مقالات به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:
1- مقالات ژورنال
2- مقالات کنفرانسی
از تفاوت‌های مهم مقالات ژورنال و کنفرانس می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
 
معمولا مقالات ژورنال به علت اینکه داوری دقیق‌تری (Peer review) دارند دارای اعتبار و ارزش علمی بالاتری نسبت به مقالات کنفرانسی هستند. صحت و اعتبار نتایج در مقالات ژورنال بالاتر از مقاله‌های کنفرانسی است. لازم به ذکر است که اعتبار مقالات چاپ شده در کنفرانس‌های بسیار معتبر همچون NIPS (Neural Information Processing System) نیز بسیار بالاست. در کنفرانس NIPS نام نویسندگان در مقاله ذکر نمی‌شود و لذا حتی داوران هم نام نویسندگان را نمی‌بینند که اصطلاحا blind review گفته می‌شود.
برای ارسال مقاله به مجله محدودیت زمانی وجود ندارد و در هر زمانی می‌توان مقاله را برای مجله ارسال نمود. اما برای ارسال مقاله به کنفرانس، مهلت ارسال وجود دارد و چنانچه مقاله در موعد مقرر شده ارسال نشود، داوری نشده و پذیرفته نخواهد شد.
نتایج داوری مقاله‌های کنفرانسی در مدت کوتاه‌تری اعلام می‌شود. در حالیکه در مقاله‌های ژورنال فرایند پذیرش مقاله طولانی‌تر بوده (گاهی اوقات بیش از یکسال) و معمولا مقاله چندین بار مورد اصلاح و تجدیدنظر داوران و نویسندگان قرار می‌گیرد.
در مقاله ژورنال، جزییات دقیق‌تر و مفصل‌تری از پژوهش و یافته‌های آن بیان می‌شود و معمولا محدودیتی در تعداد صفحات وجود ندارد و تعداد صفحات بیشتری دارند(برخی از مجلات محدودیت تعداد کلمه (مثلا 5000 کلمه) و یا همچون برخی از مجلات IEEE محدودیت تعداد صفحه دارند (معمولا 12 صفحه) و به ازای هر صفحه بیشتر می‌بایست هزینه اضافی پرداخت شود.). مقاله‌های کنفرانسی مختصر بوده و صرفاً به مطرح کردن ایده و توضیح آن، با انجام آزمایشات و شبیه‌سازی‌های ساده می‌پردازند و از نظر تعداد صفحات دارای محدودیت بیشتری می‌باشند

1- مقالات ژورنال

در هر مقاله ژورنال (Journal paper) یک یافته جدید علمی به طور کامل و شفاف بررسی می‌شود. در این نوع مقالات، مقایسه پژوهش جدید با پژوهش‌های پیشین انجام می‌گیرد و نتایج به صورت دقیق و مفصل توضیح داده می‌شوند.
انواع مقالات ژورنال
مقالات اصلی (Original Paper یا Regular Research)
مقالات مروری (Review Paper)
مقالات از نوع Letter
مقالات Short/ Rapid/ Brief Communication
حال ویژگی‌های هر یک از انواع مقالات به اختصار توضیح داده می‌شود.
• مقالات اصیل

2- مقالات کنفرانسی

 مزیت عمده مقالات کنفرانسی این است که مقاله به صورت شفاهی و سخنرانی ارایه شده و به این ترتیب با دیگر صاحبنظران بحث و تبادل نظر می‌شود. یکی دیگر از مزایای ارسال مقاله برای کنفرانس، سرعت پذیرفته شدن و چاپ شدن مقاله است که معمولاً سریع‌تر از مقالات ارسال شده برای مجلات است. مقالات پذیرفته/ ارایه شده در یک کنفرانس در مجموعه مقالات کنفرانس با نام proceeding چاپ می‌شوند. سایت‌های مختلفی وجود دارد که کنفرانس‌های تخصصی مرتبط با رشته‌ها را به صورت دسته‌بندی شده و بر اساس تاریخ و زمان برگزاری کنفرانس ارایه می‌کنند از جمله:

www.allconferences.com و www.conferencealrets.com

معیارهای اصلی برای ارسال مقاله به کنفرانس، علاوه بر همخوانی موضوع و محتوای مقاله با موضوعات مطرح شده در کنفرانس، سابقه کنفرانس، محل برگزاری کنفرانس، کمیته برنامه‌ریزی علمی کنفرانس (TPC: Technical Program Committee)، حمایت کنندگان کنفرانس و هزینه ثبت نام و شرکت در کنفرانس می‌باشد. هرچه کنفرانس سابقه بیشتری داشته باشد اهمیت کنفرانس بیشتر است. به عنوان مثال، ارزش علمی کنفرانسی که برای بیست و سومین بار برگزار می‌شود نسبت به کنفرانسی که برای بار دوم برگزار می‌شود بالاتر است. معمولا کنفرانس‌های جدیدتر جهت تبلیغ و مطرح شدن، تعداد بیشتری از مقالات را می‌پذیرند و در عین حال داوری ساده‌تری انجام می‌دهند. کنفرانس‌هایی که در دانشگاه‌های مطرح دنیا برگزار می‌شوند، معمولا کیفیت علمی بالاتری داشته و داوران خبره و متخصص، مقاله را داوری خواهند نمود. همچنین هر چه اعضای کمیته علمی کنفرانس از رتبه علمی بالاتری برخوردار بوده و پژوهشگرانی برجسته و شناخته شده باشند، سطح علمی کنفرانس بالاتر خواهد بود. کمیته علمی کنفرانس وظیفه انتخاب داورها برای مقالات و اخذ تصمیم نهایی در مورد پذیرش و یا عدم پذیرش مقالات بر مبنای نظر داوران را به عهده دارد. حمایت کنندگان کنفرانس نیز نقش بسزایی در کیفیت برگزاری کنفرانس بر عهده دارند. به عنوان مثال مقالات پذیرفته شده توسط چه ناشرانی چاپ می‌شوند و یا نسخه تکمیلی مقالات برتر کنفرانس در چه مجلاتی به چاپ خواهند رسید. بدیهی است چاپ مقالات توسط ناشران معتبر، بر اهمیت آن کنفرانس می‌افزاید.

در کنفرانس‌ها، بابت شرکت در کنفرانس و چاپ مقاله هزینه‌ای دریافت می‌شود که اصطلاحاً هزینه ثبت نام (Registration) گفته می‌شود. البته بدون ارسال ارایه مقاله نیز می‌توان با پرداخت هزینه ثبت نام و فقط به عنوان شرکت کننده حضور داشت. گاهی اوقات، در بعضی از کنفرانس‌ها هزینه ثبت نام تعیین شده برای ارایه یک مقاله با دو مقاله یکسان است. در برخی کنفرانس‌ها نیز هزینه ثبت نام یک مقاله تعیین شده و به ازی هر مقاله بیشتر، مبلغی اضافه بر هزینه ثبت نام اولیه دریافت می‌شود. به عنوان مثال در کنفرانس IJCNN (International Joint Conference on Neural Networks) که یکی از کنفرانس‌های معتبر علمی در زمینه شبکه‌های عصبی زیستی، مصنوعی و علوم مرتبط با آنست، هزینه ثبت نام دو مقاله با یک مقاله یکسان است. به عبارت بهتر با پرداخت یک هزینه ثبت نام، می‌توان دو مقاله را در کنفرانس ارایه کرد و در مجموعه مقالات چاپ نمود. اما به ازی هر مقاله پذیرفته شده‌ی دیگر (بیش از دو مقاله)، می‌بایست یکصد دلار پرداخت نمود. بنابراین توصیه می‌شود حتما این موضوع را از طریق سایت کنفرانس بررسی کنید.
برای تشویق نویسندگان و شرکت کنندگان به ثبت نام به موقع در کنفرانس، هزینه ثبت نام زودهنگام (Early registration) کمتر است و شرکت کنندگانی که سریع‌تر ثبت نام نمایند هزینه کمتری پرداخت می‌کنند. به عبارت دیگر نویسندگانی که مقاله آن‌ها پذیرفته شده است، بهتر است هر چه سریع‌تر در کنفرانس ثبت نام کنند چرا که پس از سپری شدن زمان ثبت نام زودهنگام، هزینه بیشتری باید بپردازند. به طور کلی، بیشتر کنفرانس‌ها برای دانشجویان و یا اعضای انجمن‌های مرتبط با آن کنفرانس، تخفیف قایل می‌شوند که جزییات آن در قسمت registration سایت کنفرانس بیان می‌شود شکل زیر را ملاحظه کنید.

هر ساله در داخل کشور نیز در حیطه‌های مختلف پژوهشی کنفرانس‌های معتبر ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود و اساتید و دانشجویان جدیدترین دستاوردهای پژوهشی خود را ارایه می‌کنند. شرکت در کنفرانس و ارایه مقاله به ویژه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی توصیه می‌شود.

منبع: سایت آکادمی آمار ایران

لیست فراخوان مقالات کنفرانسی جدید



اولین کنفرانس بین المللی تحولات نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری - 7 بهمن


فراخوان ارسال مقاله کنفرانس علمی پژوهشی عمران ، معماری و شهرسازی - 15دی ماه 95



اولین کنفرانس بین المللی حقوق و علوم جزای اسلامی - 24دی ماه 95


سومین کنفرانس ملی مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات - 26بهمن ماه 95


فراخوان ارسال مقاله - مجله علمی تخصصی علوم انسانی و توسعه پایدار (داوری سریع)


 

لیست همایش های سال 95


تگ ها لیست فراخوان مقاله کنفرانس مقاله ژورنال مقاله کنفرانس فراخوان مقاله کنفرانس فراخوان مقاله مقالات کنفرانسی ارزیابی مقالات مصاحبه شوندگان دکتری ۹۵ ارزیابی مقالات کارشناسی ارشد

پر بازدیدترین مدیریت

خبرنامه - شبکه های اجتماعی