پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور /           20 مهر 1391 - 11 October 2012

استراتژی شادی در كسب و كار از زبان يک ميلياردر

چکيده:
تد لئونسيس ميلياردري است كه در طول زندگي خود و ايجاد كسب وكار تجربه‌هاي فراواني را اندوخته و هيچ پشيماني در اين رابطه نداشته است. وي در يكي از مقالاتش گوشه‌اي از آموزه‌هاي خود را در اختيار ما قرار داده است.

مهارت‌هاي مديريتي

استراتژي شادي در كسب و كار از زبان يك ميلياردر

لئونسيس تقريبا در تمام زمينه‌ها فعاليت كرده است. او 15 سال را در شركت AOL گذراند و سرانجام توانست معاون رييس و سپس رييس اين شركت شود. او به همين منوال ادامه داد تا اينكه موسس، رييس و مالك عمده باشگاه ورزشي «مانومنتال» شد و در حال حاضر سه تيم ورزشي در سطح حرفه‌اي را سرپرستي مي‌كند.
لئونسيس با دنبال كردن يكي ديگر از علايق خود توانست وب سايت SnagFilms را داير كند، در اين سايت مخاطبان مي‌توانند هزاران فيلم مستند را تماشا كنند و به اشتراك بگذارند.
تنيل رابينسون توليد كننده فيلم، انسان نيكوكار و نويسنده كتاب بسيار موفق «كسب‌وكار شادي» طي ملاقاتي كه با لئونسيس داشته در مورد چگونگي شاد زيستن و موفق بودن با وي گفت‌وگو كرده است.
چه زماني براي اولين بار به ارتباط و همبستگي بين شادي و موفقيت در كسب‌وكار پي برديد؟
مدت كوتاهي بعد از اينكه از دانشگاه جورج تاون فارغ‌التحصيل شدم، شركتي به نام LIST (شاخص نرم‌افزار و تكنولوژي لئونسيس) را راه‌اندازي كردم. اين شركت تحت عنوان مجله‌اي داير شد كه برنامه نويسي نرم‌افزار كامپيوترهاي شخصي را به صورت خلاصه فهرست كرده بود. اين مجله شبيه به مجله برنامه‌هاي تلويزيوني به نام TV Guide بود، اما به جاي برنامه‌هاي تلويزيون به برنامه‌نويسي نرم‌افزار مي‌پرداخت. كمتر از دو سال شركتم را به قيمت 60 ميليون دلار فروختم. اين كار قصد اصلي من نبود اما به عنوان يك جوان 27 ساله نپذيرفتن و گذشتن از60 ميليون دلار كار سختي بود. در آن زمان فكر مي‌كردم فرد بسيار موفقي هستم ،سخت درس خوانده و در دانشگاه خوبي پذيرفته شده بودم، نمره‌هاي خوبي گرفته بودم ، براي خودم شغلي داشتم، شركتي داشتم كه درآمد زيادي داشت، اما بعد متوجه شدم كه به‌رغم تمام ثروت مالي، من واقعا خوشحال نبودم. بنابراين كسب‌وكار و موفقيت مالي تضمين كننده شادي و خوشحالي نيست. بعدها، به دنبال راه حلي براي رسيدن به شادي و خوشبختي بودم، هر چيزي را كه به دستم مي‌رسيد مي‌خواندم و با شركت‌ها و سازمان‌هايي كار مي‌كردم كه از الگوي «double bottom» پيروي مي‌كردند، در اين الگو علاوه بر مسائل مالي، مسائل اجتماعي نيز از اهميت برخوردارند. در حال حاضر با شركت‌ها و پروژه‌هايي كه از اين الگو پيروي نمي‌كنند و به آن متعهد نيستند، كار نمي‌كنم.
لطفا الگوي كسب‌وكار «double bottom» را كامل‌تر توضيح دهيد.
هنگامي‌كه اين الگو به درستي اجرا شود، خرسندي و شادي به همراه مي‌آورد و من معتقدم كه سازمان‌ها با استفاده از اين الگو موفق‌تر عمل مي‌كنند. هر شركتي بايد به دنبال كسب سود باشد، اما بايد اهداف بزرگتر و والاتر را نيز دنبال كند. شركت‌ها با اجراي اين الگو باعث مي‌شوند تا كارمندان احساس كنند كه آنها هم مي‌توانند به ايجاد تغييرات در جامعه كمك كنند. امروزه كارآفرينان بايد مشخص كنند كه آنها و شركت شان چه اهداف بزرگي را دنبال مي‌كنند و براي اينكه الگوي double bottom واقعا معنادار دنبال شود شما بايد با اشتياق و علاقه فراوان آن را دنبال كنيد.
به هنگام اجراي تغييرات سازماني، چقدر مهم است كه شفاف باشيد؟
امروزه شفافيت و صراحت يكي از تقاضاهاي مصرف‌كنندگان و كارمندان است. بنابراين به مشتريان و كارمندان خود توجه كنيد و خواسته‌هاي آنها را در نظر بگيريد. سعي كنيد ديدگاه‌ها و انگيزه‌هاي آنها را درك كنيد.
زماني كه اين كار را انجام داديد، مي‌توانيد مشخص كنيد كه چه تغييرات، تصميمات يا برنامه‌هايي را مي‌خواهيد اجرا كنيد. در زمان تغييرات و تصميم گيري، ضروري است كه با تمام سهامداران خود شفاف و صادق باشيد. بدون شك، زمان‌هايي خواهند بود كه شما به تمام نظرات و حقايق دسترسي نخواهيد داشت، اما خوب است كه آن را نيز در ميان بگذاريد. اجازه ندهيد ديگران از روي حدس و گمان با شما و برند شما برخورد كنند؛ با استفاده از هر كانال ارتباطي كه براي كسب وكارتان موثرتر است، آنها را همواره مطلع و آگاه نگه داريد.
بهترين راه براي صاحبان كسب‌وكار و مديران به منظور ايجاد انگيزه، همدلي و خرد جمعي در درون سازمان چيست؟
واضح است كه مديران بايستي اين ويژگي‌ها را در تعاملات روزانه شان به نمايش بگذارند. اگر اين كار را نكنند، نمي‌توانند از ديگران انتظار داشته باشند كه در سازمان به اين منوال عمل كنند.
چه توصيه‌اي به كسي مي‌كنيد كه مي‌خواهد خارج از كسب‌وكار اصلي خود، اقدام به فعاليت ديگري كند؟
من شور و اشتياق را محرك اصلي براي دنبال كردن اهداف كوتاه مدت و نيز روياهاي بلندمدت شما مي‌دانم. تا آنجا كه مي‌توانيد در رابطه بافعاليت جديد احتمالي خود اطلاعات كسب كرده واز آن‌ها استفاده كنيد. با كساني كه مي‌توانند شما را راهنمايي و هدايت كنند، در ارتباط باشيد. دانش قدرت است، بنابراين علم و دانش كسب كنيد، آن را پردازش كنيد و از آن استفاده كنيد.
در طول زندگي و ايجاد كسب‌وكار، مهم‌ترين كاري كه بايد انجام داد و مهم‌ترين چيزي كه بايد از آن خودداري كرد، چيست؟
اول آنكه در زندگي تان بازي هجومي‌داشته باشيد و دوم، آنچه را كه حقيقتا برايتان مهم است و شما را خوشحال مي‌كند ناديده نگيريد.

http://www.inc.com:منبع

منبع:     دنياي اقتصاد     تاريخ انتشار:     1390-08-23
نويسنده:     http://www.inc.com     مترجم:     زهره همتيان

پر بازدیدترین اخبار دانشگاهی کشور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی