پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کاردانی          19 خرداد 1393 - 09 June 2014


تصویب طرح بسته ‌شدن پرونده کاردانی پیوسته


 حجت‌الاسلام احمد قلی‌زاده شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از واحد سما بابل در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تنها راه موفقیت در فضای رقابتی، بالا بردن کیفیت کار است، اظهار داشت: فضای فیزیکی واحد سما بابل مناسب است، جذب 900 دانشجو اقدام شایسته‌ای است، اما انتظار داریم واحد بابل به صورت فعال‌تر عمل کند.

وی افزود: اگر اطلاع‌رسانی دقیقی از فعالیت مؤثر سما در جامعه انجام شود و خانواده‌ها متوجه این امر مهم شوند که فرزندانشان در کوتاه مدت به خودکفایی می‌رسند مسلما وضعیت سما بهتر از این خواهد بود.

قلی‌زاده با اشاره به اینکه دوره رویا بافی به پایان رسیده و دیگر داشتن مدرک برای خانواده‌ها ارزش محسوب نمی‌شود، بیان داشت: امروزه مردم به این بلوغ فکری دست یافتند که مدرک برای آنها رزق و روزی نمی‌شود.

معاون دانشگاه آزاد تصریح کرد: مهم‌ترین آفت جامعه در گذشته این بوده است که تحصیلکرده‌ها خود را دارای شخصیت حقیقی و حقوقی دانسته و انجام هرکاری را شایسته خود نمی‌دانستند و منتظر بودند دیگران به سوی آنها بروند.

قلی‌زاده از اخذ مجوز تربیت تکنسین از دانشگاه آزاد خبر داد و افزود: در جامعه کار زیاد پیدا می‌شود این انسان‌ها هستند که باید برای پیدا کردن کار حرکت کنند.

وی، مشکل بیکاری را یکی از معضلات اصلی استان‌های شمالی کشور برشمرد و بیان داشت: جای بسی تاسف است با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان‌های شمالی، بیکاری در این استان‌ها زیاد است، بنابراین باید تدابیری انجام شود که افراد در کنار درس و تحصیل به کار و اشتغال نیز بپردازند.

رئیس سازمان سما با اشاره به اینکه 70 هزار نفر در رشته فنی در تهران مشغول تحصیل هستند، افزود: این تعداد در کشور به بیش از 8 میلیون نفر می‌رسد.

قلی‌زاده بیان داشت: در حال حاضر 115 هزار دانشجو ، 61 هزار دانش‌آموز با پراکندگی مختلف در بیش از  30 رشته با 20 رشته فعال و یک هزار رشته محل مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه این آمار رضایت‌بخش نیست، اذعان داشت: تصویب طرح بسته شدن پرونده کاردانی پیوسته طرح نادرستی بود که در دولت گذشته اتفاق افتاد اما جای خوشحالی است در حال حاضر مجوز فعالیت کاردانی پیوسته از دانشگاه آزاد اخذ شده است.

معاون دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه ارتباط بین صنعت و دانشگاه مناسب نیست، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین اتفاق مثبتی که در کشورهای پیشرفته صنعتی رخ داده است اقدامات علمی، تحقیقات و پژوهش آنها بر اساس نیاز کارخانجات بوده است چیزی که هنوز در کشور ما اتفاق نیفتاده و باید  به تدریج به آن توجه شود.

قلی‌زاده تصریح کرد: با فعالیت شورای سیاست‌گذاری سما در مازندران تاکنون شاهد فعالیت‌های خوبی از سوی این شورا بودیم.



پر بازدیدترین کاردانی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی