پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          29 آذر 1390 - 20 December 2011

دانشجویان رفتن جاسبی از دانشگاه آزاد را جشن می‌گیرند

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه دانشجویان رفتن جاسبی از دانشگاه آزاد را جشن می‌گیرند، گفت: رفتن جاسبی از دانشگاه آزاد یک پیروزی بزرگ برای دانشجویان کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمد رضایتی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور در نشست خبری که صبح امروز دوشنبه در دفتر این اتحادیه دانشجویی برگزار شد، گفت: بناست جشن بزرگی در روز 30 آذر به واسطه رفتن جاسبی از دانشگاه آزاد توسط جنبش دانشجویی برگزار شود.

وی افزود: رفتن جاسبی از دانشگاه آزاد یک پیروزی بزرگ برای دانشجویان کشور است.

رضایتی خاطرنشان کرد: از سال 85 دانشجویان اولین اقدام خود را مقابل مافیای قدرت و ثروت شکل گرفته در دانشگاه آزاد آغاز کردند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: در جلسه افطاری که با حضور احمدی نژاد، جاسبی و اعضای تشکل‌های دانشجویی برگزار شد، نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور اعلام داشت مافیای قدرت و ثروت در دانشگاه‌ آزاد به قدری قدرتمند شده که رئیس‌جمهور هم توان مقابل با آنان را ندارد که دانشجویان حاضر در این مراسم در حمایت از این موضع دانشجویی فریاد تکبیر سر دادند و سایر تشکل‌های دانشجویی نیز خواستار مقابله با این مافیای قدرت و ثروت در دانشگاه آزاد شدند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: همایشی با عنوان کالبدشکافی یک پرونده توسط اتحادیه‌های دانشجویی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد و میهمان همیشه غایب این جلسات دانشجویی، عبدالله جعفر‌علی جاسبی فرزند اسکندر بود اما افرادی از دانشگاه آزاد توسط اتوبوس و مینی‌بوس‌هایی به این جلسه دانشجویی آمدند تا فضای جلسه را ملتهب کنند.

وی در ادامه گفت: دانشجویان از آن پس از تهدید گرفته تا احضار به دادگاه و ... روبه‌رو بودند.

رضایتی تأکید کرد: به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد در طول 6 سال ریاست جمهوری خود هر آنچه اراده کرده چه منفی و یا چه مثبت به آن دست یافته که از آن جمله سهمیه‌بندی سوخت و هدفمندی یارانه‌هاست اما از سوی دیگر بر حضور جریان انحرافی در اطراف خود پافشاری کرده است. 

این فعال دانشجویی ادامه داد: اما تنها نقطه‌ای که احمدی‌نژاد نتوانسته آن را به ثمر برساند و بوی برخی تعاملات با دانشگاه آزاد به مشام می‌رسد، تأکید بر حضور مافیای قدرت و ثروت در این دانشگاه بود.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور گفت: علمی که با عنوان مبارز با مفاسداقتصادی و مدیریتی توسط دانشجویان علیه دانشگاه آزاد بلند شد، اکنون پس از 5 سال به ثمر رسیده است.

رضایتی خاطرنشان کرد: کارتل اقتصادی دانشگاه آزاد در فتنه 88 نیز نقش پررنگی داشت و اتوبوس‌های این دانشگاه در 25 خرداد سال 88 به اغتشاش‌گران سرویس می‌دادند که اسناد و اعترافات متهمان نشان از دخالت دانشگاه آزاد در فتنه سال 88 دارد.

این فعال دانشجویی تأکید کرد: کف مطالبات دانشجویان، رفتن جاسبی از دانشگاه آزاد بود اما مطالبه اصلی دانشجویان طی چند سال گذشته که فحش خوردند و تهدید شدند، تحول اساسی در دانشگاه آزاد است و امیدواریم با رفتن جاسبی از این دانشگاه تغییر و تحول جدی در دانشگاه آزاد شکل بگیرد.

رضایتی تصریح کرد: جریان دانشجویی بدون در نظر گرفتن سمت و سوهای سیاسی نقد خود را مطرح می‌کند و قصد دارد از انحرافات در جامعه جلوگیری کند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور گفت: جریان دانشجویی می‌خواهد باز هم تابو شکنی کند و هر جا انحرافی را مشاهد کند به نقد آن اقدام خواهد کرد و مقابل آن می‌ایستد.

این فعال دانشجویی تأکید کرد: جریان تکنوکرات و راست سنتی که مدیریت دانشگاه آزاد را در اختیار دارد در جایگاهی است که مفاسدی را در کوله‌بار خود داشته و حتی تلاش دارند با تبادل قدرت میان دوستان خود این فساد را همچنان دنبال کنند.

رضایتی خاطرنشان کرد: این جریان قصد دارد با اقدامات اخیر خود جاسبی را در دانشگاه آزاد ابقاء کند و یا رفتن وی از این دانشگاه هزینه‌بر باشد که این اقدامات غیرقانونی است.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: وقتی کارنامه پدر معنوی دانشگاه آزاد را بررسی می‌کنیم و هنگامی که پایان ریاست‌جمهوری وی را مطالعه می‌کنیم، تلاش‌های اطرافیانش برای دور زدن قانون به وضوح مشاهده می‌شود.

این فعال دانشجویی تأکید کرد: عبدالله نوری، عطاالله مهاجرانی و حسن روحانی از جمله کسانی بودند که ریاست‌جمهوری مادام‌العمر هاشمی را مطرح کردند و عبدالله نوری تأکید داشت قانون باید منعطف باشد و مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تغییر قانون و ادامه ریاست جمهوری هاشمی تلاش کند.

وی با اشاره به اینکه حسن روحانی نیز این‌گونه بیان می‌کرد که باید ظرفیتی ایجاد کنیم تا هاشمی رفسنجانی به کار خود ادامه دهد، گفت: موضع‌گیری‌های فرزندان هاشمی در فتنه 88 مشخص می‌کند که این افراد با قانون‌پذیر بودن مشکل دارند.

رضایتی تأکید کرد: جریان دانشجویی 30 آذر امسال را جشن وادار شدن به تبعیت از قانون می‌داند.

وی در ادامه گفت: ماجرای دانشگاه آزاد سنگ محکی برای مدعیان عدالت‌خواهی بود و جریان دانشجویی نشان داد که تیغ نقدش شامل جناح راست هم می‌شود.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: مجلس و دولت کارنامه خوبی در خصوص دانشگاه آزاد نداشتند و نمونه بارز آن وقف یک شبه دانشگاه آزاد توسط مجلس بود که می‌رفت تا بزرگ‌ترین سرقت تاریخ را رقم بزند.

رضایتی در پایان و در خصوص انتخابات مجلس نهم گفت: در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی همه گروه‌های سیاسی باید در برابر قانون و رأی ملت تمکین کرده و احترام بگذارند و اگر گروهی می‌خواهد به این 2 اولویت توجه نکند بهتر است از هم‌اکنون وارد عرصه انتخابات نشود.

 

تگ ها دانشجویان رفتن جاسبی دانشگاه آزاد جشن می‌گیرند

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی