پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          05 فروردین 1391 - 24 March 2012



آقایان هوای زنان دانشجو را داشته باشند

ازدواج دانشجویی

گفتگو با حجت الاسلام نقدی استاد حوزه و دانشگاه

با آمدن نوروز سنت ازدواج در بین خانواده های ایرانی رونق خاصی به خود می گیرد.در چند سال اخیر شاهد برگزاری سنت حسنه ازدواج در بین دانشجویان در قالب طرح ازدواج دانشجویی بوده ایم. این روزها دانشگاههای سراسر کشور شاهد برگزاری پانزدهمین دوره جشن ازدواج دانشجویی هستند. به این بهانه پای صحبت یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در این خصوص نشستیم.

شبکه ایران /فرشته پارسا

*چرا در بین مردم این تفکر رواج دارد که کار خانه با زن است؟

جامعه ما یک جامعه دینی است.تلاش خانواده ها در اینست که زندگی خود را با اموزه های دینی تطبیق کنند.اما باید بپذیریم که برخی تفکر های غلط مثل مردسالاری و یا زن سالاری در ذهن برخی به وجود امده است.برخی مردی را مقتدر می دانند که در منزل دست به سیاه و سفید نزند. این ریشه در اسلام و دین ندارد و با شریعت در تضاد است.برخی از این نگاههای اشتباه به زن از سنتهای نادرست قدیمی به ما به ارث رسیده است.

*در زندگی معصومین ایم قضیه به چه شکلی بوده است؟

آنچه از روایات به ما رسیده است حاکی از همکاری و همیاری پیامبر و ائمه در منزل بوده است.طبق قوانین شریعت زن وظیفه ای در قبال کار منزل ندارد و اگر کاری هم می کند به خاطر حرمت زندگی مشترک و احترام به همسر است. و گرنه هر دو باید با هم کار بکنند.

*نقش دخالت خانواده ها در زمینه تقسیم کار در منزل چگونه است؟

کم و بیش این دخالت دیده می شود که به پسر خود می گویند معنی ندارد که مرد در خانه کمک کند! البته اگر زوجین از ضعف عقیدتی برخوردار باشند تحت تاثیر این تبلیغات بنیان زندگیشان سست می شود.انها باید معتقد به این موضوع باشند این باری است که زن و شوهر باید با هم بردارند.

*به نظر می رسد زنان دانشجو در این زمینه با مشکل بیشتری روبرو باشند؟

مشکلات خانمها بطور طبیعی از اقایان بیشتر است. بعنوان مثال در کنار کار های مختلف منزل در دوران بارداری با مشکلات و محدودیتهای زیادی روبرو می شوند که حتی در تصور اقایان نمی گنجد. تربیت فرزند هم مهمترین وظیفه مادر است. اکنون در نظر بگیرید که زن دانشجو هم باشد و در کنار این همه کار بخواهد تحصیل هم بکند. پس اقایانی که برای ازدواج ، خانمهای دانشجو را انتخاب می کنند باید بدانند که همکاری کردن با خانم خانه در این شرایط یک وظیفه و لازمه زندگی مشترک است.

*نقش اقایان در این زمینه چیست؟

وقتی مرد از اینکه همسر آینده اش حداقل چند سالی دانشجو است اگاه می باشد باید این بینش را در خود تقویت کند که در کارهای خانه و اداره منزل مسئولیت بیشتری به خرج بدهد. زنان از لحاظ روحی و عاطفی ظریف هستند. از لحاظ جسمی نیز به همین گونه است. زودتر از اقایان خسته می شوند . مرد اگر درک این موضوع را داشته باشد می داند که علاوه بر کارهای خانه همسرش مجبور است کارهای مربوط به تحصیلش را نیز انجام دهد. لذا داشتن بینش کافی از سوی مرد باعث می شود برای موفیت همسر و زندگی خود اولا از میزان توقعاتش کم کند و در ثانی در اداره امور منزل همکاری بیشتری به خرج بدهد. در ازدواجهای دانشجویی چون دو طرف دانشجو هستند باید برای آنان این آموزشها بعنوان یک پیشنیاز شروع زندگی داده شود تا طرفین بدانند باید در چه سطحی از همسر خود توقع داشته باشند.


تگ ها زنان دانشجو

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی