پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          26 دی 1391 - 15 January 2013





ارسال سوابق تحصیلی فارغ التحصیلان در  دی ماه به سازمان سنجش



تهران- رییس مرکز سجش وزارت آموزش و پرورش گفت: سوابق تحصیلی فارغ التحصلان دیپلم دی ماه جاری برای شرکت در آزمون سراسری دانشگاه ها، تا پایان بهمن ماه امسال به سازمان سنجش ارسال می شود.


پرتال دانشگاهی به نقل از  ˈعبدالامیر عرفیˈروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود:با توجه به شمار اندک شرکت کنندگان در امتحانات دیماه نسبت به خرداد و شهریور ماه، تصحیح اوراق امتحانی دانش آموزان به موقع انجام و سوابق تحصیلی آنها در اختیار سازمان سنجش قرار می گیرد.

وی ادامه داد: نخستین اطلاعات از طریق حوزه های تصحیح به مدارس ارسال و در معرض دید داوطلبان و دانش آموزان قرار می گیرد تا دانش آموزان در صورت اعتراض نسبت به نمرات، حداقل ظرف پنج روز اعتراض خود را اعلام کنند تا اعتراضات به حوزه های تصحیح بازگردد و توسط دبیر دیگری تصحیح شود.

عرفی ادامه داد: سپس نمرات قطعی از حوزه تصحیح به مدرسه ابلاغ می شود و مدیر مدرسه نیز نمرات را جمع آوری و به سامانه فارغ التحصیلان در مناطق آموزش و پرورش ارسال می کند که این نمرات بار دیگر در این سامانه بررسی خواهد شد.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در صورتی که در ثبت نمرات ایرادی وجود نداشته باشد، فرآیند فارغ التحصیلی برای افرادی که در دی ماه از آموزش و پرورش فارغ التحصیل شده اند، صورت می گیرد.

عرفی گفت: سپس اطلاعات و نمرات دانش آموزان در سامانه ساهت(ثبت سوابقی تحصیلی دانش آموزان برای شرکت در کنکور دانشگاه)قرار می گیرد و این اطلاعات به سازمان سنجش ارسال می شود.

وی ادامه داد: از آنجا که سازمان سنجش نام نویسی در کنکور سال 92 را تا پایان بهمن ماه و اوایل اسفندماه تمدید کرده، دانش آموزانی که در دی ماه فارغ التحصیل شوند، می توانند برای نام نویسی در کنکور 92 اقدام کنند.

عرفی اضافه کرد: بعد از سپری شدن این مراحل، فارغ التحصیلان دی ماه با مراجعه به سایت ساهت یا سازمان سنجش می توانند تایید اطلاعات تحصیلی خود را مشاهده کنند.

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: در سایت ساهت این ظرفیت وجود دارد که اگر در سوابق سجلی(شماره شناسنامه، هویت افراد، محل اخذ دیپلم، کد ملی و دانش آموزی) یا سوابق تحصیلی ارایه شده در سامانه، اشکالاتی مشاهده شود، افراد با انتخاب گزینه مغایرت، می توانند اشکال ها را اصلاح کنند و مشخصات صحیح را در سامانه قرار دهند.

عرفی گفت: پیش از این در آذرماه سوابق تحصیلی بیش از 423 هزار دانش آموز فارغ التحصیل (دارنده دیپلم) به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شد.

عرفی افزود: نمرات نهایی این دسته از دانش آموزان از سطح مدارس و مناطق، جمع آوری و بعد از بررسی در سامانه ساهت(ثبت سوابقی تحصیلی دانش آموزان برای شرکت در کنکور دانشگاه)در اختیار سازمان سنجش و آموزش کشور قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مرحله دوم ارسال سوابق تحصیلی دانش آموزان نیز تا بهمن ماه در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

عرفی پیش بینی کرد سوابق تحصیلی 420 تا 430 هزار نفر نیز در مرحله دوم به سازمان سنجش ارسال شود.








تگ ها ارسال سوابق تحصیلی سوابق تحصیلی دی ماه ارسال سوابق تحصیلی به سازمان سنجش

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی