پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          09 تیر 1392 - 30 June 2013


آمار بازنشستگی استادان در 4 دانشگاه کشور
معاون وزیر علوم درباره بازنشستگی استادان در دانشگاهها، اعلام کرد که طبق آمار وزیر علوم میزان بازنشستگی استادان طی سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از مهر، مهدی ایرانمنش امروز در جمع خبرنگاران، گفت: تشکری که از نمایندگان مجلس می کنم این است که در برنامه پنجم حجت را تمام کردند زیرا مشخص شد وقتی از دانشگاه‌ توقع خاص و انتظار ویژه وجود دارد لازم است بودجه مناسبی هم در نظر گرفت، به هر حال ما از مسلسل و گلوله نمی‌ ترسیم، ترس ما از عقب ماندگی علمی است.

وی با اشاره به قانون جدید دانشگاهها، اظهار داشت: در قانون جدید دانشگاهها الزامی برای رعایت قوانین همانند سایر دستگاه‌های اجرایی ندارند و به این معنی است که جامعه از دانشگاه‌ ها توقعی دارد که از وزارتخانه های دیگر ندارد، چرا که محصول دانشگاهها در اختیار سایر دستگاهها قرار می گیرد.

معاون وزیر علوم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به افزایش سختگیری در عملکرد دانشگاه‌ ها طی سال‌ های گذشته، گفت: تعداد هیات‌ های ممیزه که به دانشگاه‌ ها اختصاص یافته در سال‌های اخیر بسیار زیاد شده است.

به گفته ایرانمنش بر اساس آیین‌ نامه جدید، اعضای هیات علمی به چهار مرتبه مربی، استادیار، دانشیار و استاد تمام تقسیم بندی شدند در حالیکه این مرتبه ها طی سالهای گذشته یک مرتبه مربی آموزشیار هم داشتند، اما این مرتبه حذف شد. در آیین نامه جدید گفته شد اگر کسی می‌خواهد مربی یا استادیار بماند بستگی به خودش دارد، اما پس از 30 سال خدمت بازنشسته خواهد شد. بنابراین بازنشستگی را بر اساس مراتب انجام دادیم به این ترتیب که مربی و استادیار با 30 سال سابقه خدمت در سن 70 سالگی و استاد و دانشیار نیز تا 78 سالگی می‌توانند مدت زمان بازنشستگی‌ شان را افزایش دهند.

وی با مقایسه تعداد اعضای هیات علمی بازنشسته در دانشگاه‌ های تهران، شیراز، فردوسی مشهد و تبریز در سال‌های تحصیلی 82-83 و 90-91 بر اساس یکی از گزارشات وزیر علوم، گفت: در سال تحصیلی 82-83 در دانشگاه‌ های تهران، شیراز، فردوسی مشهد و تبریز به ترتیب 38، 29، 56 و 46 نفر بازنشسته شده‌اند که مجموع آنها 169 نفر است، این در حالی است که آمار بازنشستگی همین دانشگاه‌ ها در سال تحصیلی 90-91 به ترتیب 37، 22، 19 و 16 استاد بود که مجموع آن به 94 نفر می رسد.

این مقام مسئول وزارت علوم همچنین با ارائه آماری دیگر، اظهار داشت: مقررات بازنشستگی اعضای هیات علمی در دولت دهم بازنگری و مدت آن از 5 تا 11 سال به سنوات اعضا در مرتبه‌ های مختلف افزوده شد، در طول این مدت نیز هیچ عضو هیات علمی به صورت غیر قانونی بازنشسته نشده است.

ایرانمنش در پاسخ به پرسش مهر درباره میزان بورس مربیان در داخل و خارج از کشور، خاطرنشان کرد: تعداد مربیانی که در داخل کشور بورس شدند در سال 84، 591 نفر، در سال 88، 818 نفر و در سال 91، 1695 نفر، همچنین در طی این سالها به ترتیب 122، 114 و 99 نفر به خارج از کشور بورس شدند که حاکی از کاهش بورس مربیان به خارج از کشور است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره کاهش اعتبارت دانشگاهها، تصریح کرد: در سال گذشته به دلیل تحریم‌ ها و مشکلات مالی دولت، اعتبارات به صورت صد در صدی تصویب شد اما در نهایت به دلیل مشکلات مذکور تخصیص اعتبارات تنها تا 65 درصد بود.

رئیس مرکز هیات‌های امنا و هیات ممیزه مرکزی وزارت علوم با بیان اینکه سیاست‌های کلی در دانشگاه‌ ها سیاست‌ حاکمیتی است، گفت: زیرساخت‌ ها و امکانات لازم است که دانشگاه‌ ها بتوانند پیشرفت کنند و شتاب شان کند نشود.

تگ ها آمار اساتید بازنشسته آمار بازنشستگی اساتید دانشگاه اساتید بازنشسته دانشگاه های کشور

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی