پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran

کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 95 نتایج ارشد 95 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 95 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 95 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
مجموعه  اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روزارسال شده در   24 اسفند 1395 - 14 March 2017


 کمبود خواب باید آخر هفته جبران شود/ ایجاد  ۸۰ عارضه به دلیل بدخوابی


به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، خسرو صادق‌نیت در نشست خبری اختلال خواب اظهار داشت: 25 اسفند را روز جهانی خواب گذاشتند و با توجه به رشد و پیشرفت تکنولوژی، خواب بشر به شدت کم و بی کیفیت شده است.

دبیر علمی انجمن پزشکی خواب ایران با اشاره به اینکه به هیچ عنوان نباید با تمرین بیدار ماندن جبران کمبود خواب شود،گفت:خواب بد ۸۰ نوع عوارض دارد که اختلال خواب باعث افزایش خون،دیابت، افسردگی و اضطراب،خستگی در طول روز،افزایش خطاهای شغلی و تصادفات می‌شود.

وی گفت:‌ در علم خواب 80 نوع اختلال وجود دارد و افراد متوجه بیماری خودشان نیستند زیرا در خواب متوجه آن نمی‌شوند همچنین عوارض خواب بسیار مشابه عوارض بیماری های دیگر است به طور مثال اختلال خواب باعث افزایش خون، دیابت، افسردگی و اضطراب و خستگی در طول روز، افزایش خطاهای شغلی و تصادفات مرگبار شود.

صادق‌نیت با اشاره به دیر متوجه شدن عوارض و بیماری خواب گفت: یک خواب طبیعی یعنی بیداری نرمال در روز و اینکه بیماریهای خواب بسیار اهمیت دارند که متاسفانه تشخیص داده نمی‌شوند و یا دیر تشخیص داده می‌شود.

دبیر علمی انجمن پزشکی خواب ایران ادامه داد: مدت خواب طبیعی برای فرد بالغ 7 تا 8 ساعت باید باشد و کمتر از این هم می‌شود خوابید ولی باید جبران شود بنابراین نباید با تمرین این کمبود خواب را جبران کرد، بنابراین تعطیلات آخر هفته باید جبران شود، به خصوص برای دانش‌آموزان.

صادق نیت گفت: بهترین زمان خواب بین ساعت 22 تا 6 صبح است خواب روز نمی‌تواند کیفیت خواب شب را داشته باشد، خواب طبیعی شامل مراحلی است از جمله دیدن رویا، خواب سبک و ... در طول 8 ساعت است تا فرد در حین بیدار شدن احساس سرخوشی داشته باشد.

دبیر علمی انجمن پزشکی خواب ایران بیان داشت: اختلال تنفسی از عوارض خواب نادرست است، به خصوص در مردها؛ در خانم‌ها بیشتر بی‌خوابی مدنظر است که چند نوع است، و فرد بیش از نیم ساعت طول می کشد بخوابد همچنین چندین بار در خواب بیدار می‌شود و یا زودتر از ساعت مقرر بیدار می‌شود و دیگر هم نمی‌تواند بخوابد که علامت افسردگی است و در نهایت بیدار شدن و سرحال نبودن است.

صادق نیت ادامه داد: راه رفتن در خواب، رویا دیدن بیش از حد در خواب و خواب آلودگی در طول روز از اختلالات خواب است، البته خواب آلودگی طبیعی و غیر طبیعی داریم، بنابراین ساعت 13 تا 16 خواب آلودگی طبیعی است، همچنین خواب آلودگی در شب نیز طبیعی است.

دبیر علمی انجمن پزشکی خواب ایران به وقفه‌های تنفسی در خواب اشاره کرد که باعث خواب آلودگی خواهد شد، گفت: در ایران انجمن خواب از دهه 80 فعالیت خود را آغاز کردند که 7 رشته تخصصی پزشکی در آن فعالیت می‌کند، همچنین فلوشیب طب خواب نیز در سه دانشگاه ایجاد شده است.




جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید.
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید .
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unportal دنبال کنید.



کنفرانس علوم و تکنولوژی

پر بازدیدترین گزارش روز

موسسه پژوهش MBA
موسسه پژوهش مدیریت
حصیل در خارج
اخبار روزنامه ها

خبرنامه - شبکه های اجتماعی

آمار سایت