پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          17 مهر 1402 - 09 October 2023


پذیرفته شدگان نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از امروز ۱۷ مهر ۱۴۰۲ باید برای اطلاع نحوه، تاریخ و مدارک لازم برای ثبت نام به سایت دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، نتایج پذیرفته شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی) روز جمعه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۲ اعلام شده است.

پذیرفته شدگان برای اطلاع از نحوه، تاریخ و مدارک لازم برای ثبت نام، علاوه بر مدارک مندرج در اطلاعیه ضرورت دارد از تاریخ ۱۷ مهرماه ۱۴۰۲ به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

نتایج مربوط به سایر رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی (به جز رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) همزمان از طریق درگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شده است.

متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته شدگان یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته محل‌های قبولی ثبت نام کنند وبه عبارتی مجاز به ثبت نام در هر دو محل قبولی نیستند، در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.

برای همه متقاضیانی که فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کرده اند، کارنامه علمی حاوی رتبه داوطلب در هر یک از کدرشته محل‌های انتخابی در بین متقاضیان کدرشته محل مزبور در سهمیه مربوط و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در کدرشته محل‌های انتخابی تا اولویت رشته محل قبولی، حداکثر تا ۲۵ مهرماه ۱۴۰۲ تهیه و در سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

تغییرات منعکس شده به سازمان سنجش درخصوص وضعیت متقاضیان پس از اعلام نتایج اولیه از قبیل اصلاح سوابق تحصیلی دریافتی از وزارت آموزش و پرورش یا اعمال سهمیه از سوی ارگان‌های ذیربط و…، در کارنامه و نتیجه نهایی ذینفعان اعمال شده است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام از پذیرفته شدگان

هر یک از پذیرفته شدگان کدرشته های امتحانی (پذیرش «با آزمون» و اعمال قطعی سوابق تحصیلی یا صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون») باید حسب مورد، مطابق جدول شماره دو، مدارک لازم را برای ثبت نام در دانشگاه / مؤسسه آموزش عالی محل قبولی تهیه کرده و تحویل دهند.

باتوجه به اعلام مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، امکان ارائه دو مدرک «تاییدیه تحصیلی» و «سوابق تحصیلی» برای پذیرفته شدگان بصورت الکترونیکی در سامانه «تأییدیه تحصیلی» به آدرس https://emt.medu.ir فراهم است.

همه پذیرفته شدگان باید براساس مراحل اجرایی ذیل اقدام لازم را به عمل آورند:

۱. پذیرفته شدگان با مراجعه به سامانه مذکور و مشخص کردن نظام آموزشی، با تکمیل فرم‌های مربوط نسبت به ثبت درخواست ارسال هر دو مدرک فوق به دانشگاه محل پذیرش خود اقدام کنند که پس از کامل شدن فرآیند درخواست، کد پیگیری جداگانه برای هر مدرک در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت و با ارائه این کدها به دانشگاه محل پذیرش، مدارک درخواست شده از
سامانه https://kemt.medu.ir توسط دانشگاه مذکور قابل دریافت است.

تبصره: دارندگان دیپلم شاخه نظری (نظام ترمی واحدی یا سالی واحدی) در زمان ثبت درخواست مدارک فوق علاوه بر مدرک دیپلم، باید مراحل فوق را برای درخواست مدرک پیش دانشگاهی نیز اجرا کنند.

۲. فارغ التحصیلان شهریور سال ۱۳۹۵ و بعد از آن نیازی به مراجعه حضوری به مدارس و مناطق آموزش و پرورش محل تحصیل خود ندارند، اما فارغ التحصیلان خرداد سال ۱۳۹۵ و قبل از آن با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق به همراه مدارک تحصیلی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اعلام شده، باید به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ التحصیلی خود مراجعه کنند تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه پس از بررسی و تأیید، مدارک تحصیلی را اسکن و در سامانه بارگذاری کند.

جدول مدارک مورد نیاز برای ثبت نام از پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۲

هیچ درخواستی درباره انتخاب رشته در سازمان سنجش آموزش کشور قابل بررسی نیست

با توجه به تأکیدات صورت گرفته به داوطلبان برای دقت وتوجه لازم برای انجام انتخاب رشته، هیچ درخواستی با عنوان اشتباه در انتخاب رشته یا درخواست اولویت بعدی رشته انتخابی در سازمان سنجش آموزش کشور قابل بررسی نیست. لذا داوطلبان از ارسال درخواست با این موضوع به این سازمان خودداری کنند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

تگ ها کنکور

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی