پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          18 تیر 1393 - 09 July 2014


هزینه های سنگین بیماران صعب‌العلاج در 10 بیمارستان تهران


رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه از 500 بیمارستان کشور 100 بیمارستان با مشکل بیماران صعب‌العلاج درگیر هستند گفت: این در حالی است که ما در 10 بیمارستان از 16 بیمارستان خود این مشکل را داریم.

 علی جعفریان در نشست رئیس دانشگاه با روسای بیمارستان‌ها که روز گذشته در مرکز طبی کودکان برگزار شد؛ با اشاره به نتایج مثبت طرح تحول نظام سلامت گفت: تاکنون بازخورد منتقدان بیرون از مجموعه به این طرح که با اجرای آن کمکی به مردم می‌شود یا نه و اینکه تا چه حد قابل اجراست مثبت بوده است.

وی افزود: با اجرای این طرح هزینه‌های پرداختی از جیب مردم در مراجعه به بیمارستان‌های دولتی واقعاً کم شده و دیگر به دنبال تهیه ملزومات به بیرون از بیمارستان نمی روند که این محصول تلاش همه همکاران در گروه‌های مختلف بیمارستانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه نقاط قابل اصلاحی هم در اجرای این طرح وجود دارد که باید حل شود افزود: این مشکلی نیست که فقط مختص این دانشگاه باشد؛ باید توجه داشت که این طرح تازه شروع شده و ممکن است ابهاماتی هم داشته باشد یا آنچه که در عمل اتفاق می‌افتد با پیش‌بینی‌های ما یکی نباشد.

وی افزود: بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران به دلایل مختلف زیر ذره‌بین هستند با وجود این در مجموع عملکرد بیمارستان‌های دانشگاه مناسب بوده و کمترین ایراد را داشته‌اند.

جعفریان با بیان اینکه حساسیت‌های موجود بر عملکرد بیمارستان‌های دانشگاه‌ها را درک می‌کنیم گفت: این بیمارستان‌ها محل ارجاع هستند و از مسئولان و آحاد مختلف جامعه به آن مراجعه می‌کنند لذا باید اشکالات آن‌ها برطرف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تشکر از همکاران بیمارستان‌ها که اجرای طرح تحول نظام سلامت را بر عهده‌دارند افزود: اجرای این طرح علاوه بر تغییر عملکرد نوع متفاوت بازرسی را هم به دنبال دارد و این فشار زیادی را به همکاران تحمیل می‌کند که امیدوارم شما این پیام تشکر را به زیرمجموعه خود منتقل کنید.

وی تصریح کرد: با وجود7 هفته‌ای که از اجرای این طرح می‌گذرد و بار زیادی به بیمارستان‌ها واردشده تا این جای کار پیشرفت خوبی داشته‌ایم و به جز یکی دو اشکال موردی که در کل مراجعات بیمارستان‌ها شاید به یک درصد هم نمی‌رسد مسئله دیگری نداشته‌ایم.

جعفریان با اشاره به برنامه‌ریزی برای تعیین تکلیف بیماری‌های صعب‌العلاج در طرح تحول نظام سلامت گفت: در بیش از 500 بیمارستان کشور ممکن است 100 بیمارستان با مشکل هزینه بیماری‌های صعب‌العلاج مواجه باشند به همین دلیل است که در کل کشور تاکنون مشکلی ایجاد نشده ولی از 16 بیمارستان دانشگاه 10 بیمارستان با تعداد زیاد مراجعان صعب‌العلاج روبرو هستند که ما این مسئله را در جلسه ستاد تهران مطرح کردیم.

وی افزود: وزارت بهداشت  شبانه‌روز بر روی منابع مورد نیاز بیماری‌های صعب‌العلاج کار می‌کند این امر به مدلی نیاز دارد که بتواند پاسخگو باشد و مشکل جدیدی ایجاد نکند.

جعفریان تأکید کرد: در این طرح عملکرد مبتنی بر اصول اهمیت زیادی دارد بنابراین اعضای هیات علمی بیمارستان ها لازم است در زمینه اصلاح دستورالعمل ها ورود پیدا کنند تا خدمات مناسبی به مردم ارایه شود.



پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی