پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          19 شهریور 1394 - 10 September 2015


احتمال برگزاری انتخابات دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی


دبیر صنفی انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به عدم برگزاری انتخابات دبیر شورای صنفی این دانشگاه اظهار کرد احتمالا تا آبان ماه امسال دبیر شورای صنفی دانشگاه انتخاب خواهد شد.

آرش شعبانی با بیان اینکه وظیفه برگزاری این انتخابات به عهده مدیریت دانشجویی دانشگاه‌ است، گفت: زمانی که انتخابات دبیران شوراهای صنفی دانشکده‌ها به پایان برسد، این دبیران می‌توانند در یک انتخابات داخلی دبیر شورای صنفی دانشگاه را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: ما منتظر هستیم تا انتخابات دبیر شورای صنفی در دانشکده‌های دیگر که با برخی از محدودیت‌ها مواجه است، برگزار شود و امیدواریم این فرآیند تا اواخر مهر و اوایل آبان‌ماه امسال به جمع‌بندی برسد. در حال حاضر شوراهای صنفی دانشکده‌ها کارآیی مناسب را در سطح کلان دانشگاهی ندارند.

دبیر صنفی انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در حال حاضر مدیریت امور دانشجویی دانشگاه به دنبال برگزاری این انتخابات است. البته امیدواریم در این انتخابات حق‌کشی و فرصت‌سوزی صورت نگیرد.

شعبانی افزود: البته در حوزه برگزاری انتخابات شورای صنفی تاکید بر این است که این شورا غیر سیاسی باشد اما اگر بخواهیم این مساله را کاملا غیرسیاسی بدانیم، دور از دوراندیشی است.

دبیر صنفی انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص آئین‌نامه فعالیت تشکل‌های صنفی عنوان کرد: مساله شورای صنفی به سال گذشته باز می‌گردد که وزارت‌خانه آن را آغاز نمود. در حال حاضر چارچوب و زیربنای کلی آن تعریف شده و آئین‌نامه‌ها تحت بازنویسی قرار گرفته‌اند.

شعبانی خاطرنشان کرد: برای برگزاری انتخابات در دانشکده‌هایی که دبیر شورای صنفی ندارند پیش‌زمینه‌هایی لازم است. برخی از دانشکده‌ها جزو واحدهای اقماری دانشگاه هستند. همچنین دانشکده طب سنتی نیز دارای چارچوب‌های خاصی است که برگزاری انتخابات در آن باید بر اساس چارچوب های اص خودش صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر رایزنی‌ها برای برگزاری انتخابات ادامه دارد اما تاکید وزارت‌خانه این است که این گزینش حتما صورت گیرد.

دبیر صنفی انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: البته باید توجه داشت که 80 تا 90 درصد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هم دبیر شورای صنفی دانشگاه ندارند.

شعبانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص مسائل پیگیری شده توسط شوراهای صنفی این دانشگاه‌ به ایسنا گفت: در سال گذشته رایزنی‌های زیادی در خصوص وضعیت حمل و نقل دانشجویان و اینترنت خوابگاه‌ها با مسئولان دانشگاه داشته‌ایم. زیرا در خصوص اینترنت اعتراضات زیادی وجود داشت که از سال 92 آغاز شده بود.

وی گفت: سال گذشته نیز این مشکلات به هر صورت و با برخی توجیهات از سر گذشت و حل آن معلق نگه داشته شد و قرار بر این شد که اینترنت به صورت محدود در خوابگاه‌ها عرضه شود. امسال شنیده‌ایم که قرار است در هر طبقه از خوابگاه‌های دانشجویی یک دستگاه وایرلس نصب شود.

دبیر صنفی انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: باید توجه داشت که اینترنت برای دانشجویان علوم پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است و بسیاری از دانشجویان در حوزه‌های تحقیقاتی خود نیازمند جستجوهای اینترنتی هستند که خوشبختانه اخبار خوبی از برطرف شدن این مشکل در آغاز سال تحصیلی جدید به گوش رسیده است.

وی گفت: واقعیت این است که با روی کار آمدن مسئولان جدید در دانشگاه، به خصوص معاونت دانشجویی، فضای جدیدی بر دانشگاه حاکم شده و مسئولان از جنس دانشجو و دانشگاه هستند و با دید دانشجویی به مسائل می‌نگرند.

دبیر صنفی انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه خوشبختانه مشکلات ما از سوی مسئولان به صورت پیگیرانه دنبال می‌شود، افزود: در این فرآیند هم اگر افرادی نقد و یا رویکردی متفاوت با دیگران داشته باشند، باز هم جلوی فعالیت آن‌ها چه به صورت نظری و یا عملی گرفته نمی‌شود.

شعبانی با اشاره به برخی از دخالت‌های خارج از دانشگاه عنوان کرد: متاسفانه برخی از دخالت‌ها فضا را از حالت عادلانه خارج می‌کند. این مساله به نوعی یک آسیب محسوب شده و قداست دانشگاه را تحت شعاع قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر اقداماتی که دانشگاه برای رفع مشکلات صنفی دانشجویان انجام داده راضی‌کننده بوده است. یکی از این مسائل که اوایل امسال به آن رسیدگی شد، مساله راه‌اندازی سیستم اتوماسیون جدید سلف‌سرویس دانشگاه بود. علاوه بر آن کیفیت غذای دانشجویان نیز بهبود یافت.

دبیر صنفی انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به حضور و غیاب دانشجویان در خوابگاه‌ها آن را به عنوان یکی دیگر از مشکلات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تمام این مشکلات حل شده و ما نیز سعی می‌کردیم در قالب فعالیت‌های دانشجویی این مشکلات را به صورت کاملا واضح در نشریات دانشجویی منعکس کنیم.

شعبانی اضافه کرد: مساله دیگر بحث حمل و نقل دانشجویان بود که برخی از رفتارها از سوی رانندگان و مسئولان خوابگاهی مشاهده می‌شد که در حال حاضر بسیاری از این برخوردها تصحیح شده است.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر دانشگاه از نظر امکانات صنفی و رفاهی با چه مشکلاتی روبه‌رو است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با اضافه شدن دانشجویان جدید به دانشگاه، مساله اسکان آنان و شلوغی خوابگاه‌ها از مشکلاتی است که دانشگاه با آن روبه‌رو می‌شود.

دبیر صنفی انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: هر سال ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه اضافه می‌شود اما 10 سال است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد تنها 400 اتاق برای اسکان دانشجویان خوابگاهی در اختیار دارد.

شعبانی تصریح کرد: این مساله می‌تواند به کاهش کیفیت علمی دانشجویان منجر شود.

وی با اشاره به راهکارهای دانشگاه برای حل این مساله عنوان کرد: در حال حاضر دانشگاه برای حل این مساله برخی از اقدامات موقتی مانند افزایش ظرفیت برخی از خوابگاه‌ها به صورت محدود را در نظر گرفته‌ است.

دبیر صنفی انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: دانشگاه به دنبال این است که بتواند تعدادی خوابگاه به صورت استیجاری در اختیار دانشجویان قرار دهد. در این رابطه برخی از دانشجویان نیز تمایل به اسکان در خوابگاه‌های استیجاری دارند با این حال دانشگاه به دنبال متمرکز کردن خوابگاه‌های استیجاری بوده تا بتواند نظارت بهتری بر آن داشته باشد.


تگ ها احتمال برگزاری انتخابات دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی انتخابات دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه مشهد

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی