پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          14 بهمن 1402 - 03 February 2024


مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر این مساله که با افزایش ظرفیت مخالف نیستیم گفت: اگر افزایش ظرفیت به میزان ۲۰ درصد ادامه پیدا کند ما نیازمند افزایش ظرفیت امکانات خوابگاهی هستیم.

پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر احد بنار در گفتوگو با خبرنگار مهر افزود: جلسه‌ای با حضور دانشجویان نخبه علوم پزشکی با حضور معاونان آموزشی، دانشجویی و فرهنگی، تحقیقات و فناوری و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بنیاد ملی نخبگان برگزارشد و با وزیر بهداشت در مسائل مختلف معیشتی و رفاهی همفکری شد.

وی افزود: دانشجویان در این جلسه نکات و مسائل مختلف در حوزه‌های آموزشی و تحقیقات و فناوری و مسائلی از جمله شرایط جذب هیأت علمی و موانع حضور نخبگان در هیأت علمی را متذکر شدند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت اظهار داشت: همچنین در حوزه تحقیقات و فناوری و کمیته تحقیقات دانشجویی یادآور شدند که کمک هزینه‌های تحقیقاتی مناسبی به دانشجویان ارائه شود که در همان جلسه وزیر بهداشت از محل اختیارات خود این کمک هزینه را از ۵۰ میلیون تومان به ۸۰ میلیون تومان افزایش داد.

وی افزود: در این جلسه همچنین در حوزه غذا و دارو و تجهیزات پزشکی نکات مهمی از سوی نخبگان مطرح شد و قرار شد مدیران مربوطه به این موضوع رسیدگی کنند تا دانشجویان نخبه علوم پزشکی بتوانند با کمترین مشکل در حوزه شرکت‌های دانش بنیان فعال شوند.

بنار خاطرنشان کرد: دانشجویان نخبه علوم پزشکی به موضوع افزایش ظرفیت و مشکلاتی را که برای دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد کرده است، اشاره کرده‌اند. کمبود فضاهای رفاهی، فشردگی خوابگاه‌ها و کمبود امکانات ورزشی را ناشی از این افزایش ظرفیت اعلام کردند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر این مساله که ما با افزایش ظرفیت مخالف نیستیم گفت: اما افزایش ظرفیت دانشجو نباید بی رویه باشد. بلکه این افزایش باید بر اساس یک الگو و چارچوب اتفاق بیافتد. زیرساخت‌های افزایش ظرفیت باید تأمین شود تا دانشجویان کمتر دچار مشکل شوند.

وی تاکید کرد: تاکید ما در حوزه دانشجویی این است که اگر این افزایش ظرفیت به همین میزان ۲۰ درصد ادامه پیدا کند ما نیازمند افزایش ظرفیت امکانات خوابگاهی هستیم. نکته این است که اگر ۲۰ درصد ظرفیت اضافه شود همان زمان نمی‌توانیم افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت در خوابگاه و سلف داشته باشیم.

بنار خاطرنشان کرد: هر میزان افزایش ظرفیت در خوابگاه و سلف یک تا دو سال زمان می‌برد و آغاز ایجاد ظرفیت نیز منابع مناسب و به هنگامی را می‌خواهد که در واقع مشکل اصلی ما نیز نبود همین منابع در شرایط فعلی است.

وی یادآور شد: در حال حاضر با افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت با ۲۰ درصد کمبود امکانات مواجه هستیم که اگر همین الان هم منابع را اختصاص دهند کمبود امکانات همین الان جبران نمی‌شود. ضمن اینکه در تأمین منابع، عقب ماندگی‌هایی در گذشته وجود دارد که کمبودها را برجسته می‌کند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت اظهار داشت: درست است که با اتخاذ سیاست‌هایی توانسته‌ایم کاری کنیم که دانشجویان نیازمند خوابگاه از آن بهره مند شوند اما واقعیت این است که بخش عمده‌ای از خوابگاه‌ها فرسوده و قدیمی هستند که بخشی از نارضایتی دانشجویان به همین موضوع برمی گردد. در واقع این خوابگاه‌های ۵۰ ساله ظرفیت بهسازی ندارد.

بنار افزود: واقعیت این است که وضعیت امکانات خوابگاهی علوم پزشکی به منابع خوبی برای بهسازی و نوسازی نیاز دارد و سازمان برنامه و بودجه باید منابعی را به آن اختصاص دهد و با همراهی مجلس بتوانیم پروژه‌های خوابگاهی را شروع کنیم و تا یکی دو سال آینده که افزایش ظرفیت ادامه دارد با بحران و چالش جدی مواجه نشویم.

وی افزود: در مورد امکانات ورزشی هم به دلیل همین نبود منابع نیازمند آن هستیم که شرایط بهتری برای اختصاص منابع ایجاد شود.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدی که بر افزایش ظرفیت‌های علوم پزشکی وجود دارد پیش بینی کردیم که تا زمان تأمین منابع، برای یک مدت کوتاه یک ساله به کمک دانشگاه‌ها خوابگاه‌هایی اجاره‌ای داشته باشیم تا خوابگاه جدید ساخته شود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

تگ ها افزایش ظرفیت

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی