پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          26 امرداد 1394 - 17 August 2015


درخواست دانشگاه‌ های ایتالیا برای همکاری با دانشگاه صنعتی جندی شاپور


رییس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول از درخواست کشور ایتالیا برای همکاری در زمینه‌های علمی و فرهنگی با این دانشگاه و حفاری در محوطه باستانی جندی‌شاپور دزفول خبرداد.

دکترمحمدرضا عصاری  اشاره به برگزاری نشستی با رایزن فرهنگی سفارت ایتالیا در تهران، اظهارکرد: در این نشست رایزن سفارت ایتالیا نسبت به همکاری در کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور در دو بخش ارایه مطالعات و مقالات علمی و بررسی اشتراکات علمی و فرهنگی جندی‌شاپور و ایتالیا در عصر باستان، اظهار علاقه‌مندی کرد.

وی افزود:در برهه‌ای از زمان اندیشمندان جندی‌شاپور باستان بنا به دلایلی به اروپا مهاجرت کردند که برخی از آن‌ها بنیانگذاران مدارس علمی در ایتالیا بودند به همین دلیل قرابت‌ بسیاری میان دانشمندان جندی‌شاپور باستان و ایتالیا وجود دارد.

رییس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول گفت: طرف ایتالیایی علاوه بر همکاری در کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور آمادگی خود را برای ارتباط و نزدیکی مراکز علمی و فرهنگی دو کشور اعلام کرد تا زمینه تبادل و همکاری میان دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور و دانشگاه‌های ایتالیا فراهم شود.

عصاری با بیان این‌که می‌توان زمینه همکاری دانشگاه جندی‌شاپور دزفول با دانشگاه‌های اروپا را فراهم کرد، اظهارداشت: در طول تاریخ، کشور ما نشردهنده علم بوده‌است و این ظرفیت را دارد که منشأ دانش در جهان باشد و از آن مهم‌تر این‌که کشور ما صلح و دوستی را از منظر علم در جهان گسترش داده‌بود.

وی افزود: زمانی بر سردر دانشگاه جندی‌شاپور عبارت "علم، فضیلت و دانش برتر از بازو و شمشیر است" نقش بسته‌بود که نشان از عقلانیت و صلح حاکم بر تفکر مردمان منطقه است. به همین جهت به دنبال احیای این ظرفیت از طریق برگزاری این کنگره و برقراری همکاری بین‌المللی هستیم. درصدد هستیم که در کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور نشان دهیم که بخشی از علم‌آموزی در جهان متعلق به ایران و جندی‌شاپور بوده‌است.

رییس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول گفت: سفارت ایتالیا علاوه بر شرکت در کنگره جندی‌شاپور متقاضی مشارکت‌دادن دانشگاه‌های این کشور در زمینه باستان‌شناسی و حفاری در محوطه باستانی جندی‌شاپور بود که به آن‌ها اعلام کردیم که این امر در حوزه اختیارات سازمان میراث فرهنگی است و در صورت عدم مغایرت با قوانین میراث‌ فرهنگی این درخواست را به‌عنوان پروژه همکاری مدنظر قرار می‌دهیم.

عصاری با اشاره به راه‌اندازی موزه آثار باستانی در دانشگاه جندی‌شاپور دزفول عنوان کرد: به دنبال آن هستیم که هیچ‌کدام از یافته‌های حفاری جندی‌شاپور از شهرستان دزفول خارج نشود به همین دلیل قرار است با همکاری میراث فرهنگی موزه جندی‌شاپور در دانشگاه صنعتی دزفول دایر شود تا آثار حفاری‌شده در این مکان نگهداری شود و در معرض بازدید عموم قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: موافقت اولیه با پیشنهاد راه‌اندازی این موزه در دانشگاه اخذ شده و منتظر اعلام موافقت نهایی میراث فرهنگی هستیم که فضای فیزیکی و امکانات آن ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور بهمن‌ماه سال جاری با همکاری دانشگاه صنعتی دزفول، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم در دو شهر دزفول و تهران برگزار خواهد شد.


تگ ها درخواست دانشگاه‌های ایتالیا برای همکاری با دانشگاه صنعتی جندی شاپور دانشگاه ایتالیا دانشگاه دزفول دانشگاه جندی شاپور

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی