اخبار دانشگاهی کشور / دکتری 13 اردیبهشت 1390 - 03 May 2011
جمعي از اساتيد و اعضاي هيأت علمي دانشگاه شيراز در ديدار با وزير علوم، تحقيقات و فناوري به بررسي چالشهاي آموزش عالي در كشور پرداختند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه فارس، دكتر «محسن تقوي» استاد دانشكده كشاورزي و معاون آموزشي پيشين دانشگاه شيراز در اين مراسم با انتقاد از نحوه پذيرش و آزمون دوره دكتري تخصصي، گفت: موضوع پذيرش متمركز دانشجوي دكتري در بين دانشگاهيان و به خصوص در دانشگاه شيراز مورد اعتراض بيشتر اعضاي هيأت علمي است.
وي با بيان اينكه مطمئناً ظرف 2 سال آينده آزمون دكتري بايد مورد تجديد نظر قرار گيرد، ادامه داد: آزمون روز 25 فروردين، بسيار ابتدائي و سطح پائين و شايسته دوره دكتري نبود.
دكتر تقوي همچنين به آئين نامه جديد ارتقاء اعضاي هيأت علمي دانشگاهها اشاره كرد و افزود: اين آئين نامه از نظر علمي، ارتقاء يافتن اساتيد را بسيار ضعيف كرده، زيرا امتياز توليد مقالات را از 15 امتياز به 5 امتياز كاهش داده است.
اين استاد دانشگاه شيراز معتقد است بحث فرهنگي كيفي است و ممكن است كمي كردن آن خطرناك باشد.
وي ادامه داد: سيستم متمركز جذب هيأت علمي بسيار وقتگير و ناكارآمد و كند است.
به گزارش ايسنا، دكتر محمد مهدي عليشاهي، استاد بخش مكانيك دانشگاه شيراز و از چهرههاي ماندگار نيز در اين مراسم گفت: دانشگاه شيراز براي تجهيز آزمايشگاهها و انجام امور تحقيقاتي دچار مشكل است.
وي افزود: براي انجام كار آزمايشگاهي از دانشگاه قطع اميد كرديم و به سمت ايجاد پژوهشكده رفتيم.
عليشاهي اضافه كرد: اساتيد بخش مهندسي با همكاري صنايع، كار را ادامه ميدهند اما براي ديگر بخشهاي غيرمهندسي، كار تحقيقاتي مشكل است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه فارس، دكتر «محسن تقوي» استاد دانشكده كشاورزي و معاون آموزشي پيشين دانشگاه شيراز در اين مراسم با انتقاد از نحوه پذيرش و آزمون دوره دكتري تخصصي، گفت: موضوع پذيرش متمركز دانشجوي دكتري در بين دانشگاهيان و به خصوص در دانشگاه شيراز مورد اعتراض بيشتر اعضاي هيأت علمي است.
وي با بيان اينكه مطمئناً ظرف 2 سال آينده آزمون دكتري بايد مورد تجديد نظر قرار گيرد، ادامه داد: آزمون روز 25 فروردين، بسيار ابتدائي و سطح پائين و شايسته دوره دكتري نبود.
دكتر تقوي همچنين به آئين نامه جديد ارتقاء اعضاي هيأت علمي دانشگاهها اشاره كرد و افزود: اين آئين نامه از نظر علمي، ارتقاء يافتن اساتيد را بسيار ضعيف كرده، زيرا امتياز توليد مقالات را از 15 امتياز به 5 امتياز كاهش داده است.
اين استاد دانشگاه شيراز معتقد است بحث فرهنگي كيفي است و ممكن است كمي كردن آن خطرناك باشد.
وي ادامه داد: سيستم متمركز جذب هيأت علمي بسيار وقتگير و ناكارآمد و كند است.
به گزارش ايسنا، دكتر محمد مهدي عليشاهي، استاد بخش مكانيك دانشگاه شيراز و از چهرههاي ماندگار نيز در اين مراسم گفت: دانشگاه شيراز براي تجهيز آزمايشگاهها و انجام امور تحقيقاتي دچار مشكل است.
وي افزود: براي انجام كار آزمايشگاهي از دانشگاه قطع اميد كرديم و به سمت ايجاد پژوهشكده رفتيم.
عليشاهي اضافه كرد: اساتيد بخش مهندسي با همكاري صنايع، كار را ادامه ميدهند اما براي ديگر بخشهاي غيرمهندسي، كار تحقيقاتي مشكل است.