پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          21 آذر 1395 - 11 December 2016


جزئیات ثبت نام دکـتری 96

تحصیلات تکمیلی در سال های گذشته طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است و قطعا ثبت نام آزمون دکـتری 96 از این قاعده مستئنی نخواهد بود. با توجه به تغییرات بسیار زیاد آزمون دکـتری در سال قبل تصمیم به یادداشت این مقاله گرفتیم تا هم راهنمای ثبت نام آزمون دکـتری 96 را به علاقه مندان تحصیل در مقطع دکـتری تقدیم کرده باشیم و هم تغییرات آزمون دکـتری 96 را به زبانی ساده تر توضیح داده باشیم. لازم به ذکر است منبع اصلی اطلاعاتی که در این مقاله داده شده است 2 اطلاعیه سازمان سنجش در تاریخ های 16 شهریور و 10 مهر 95 می باشد. همچنین اطلاعات دیگری درمورد سایر قسمت های آزمون دکـتری 96 به صورت تکمیلی داده شده است که از تجربه برگزاری آزمون دکـتری 95 برگرفته شده است.

زمان و نحوه ثبت نام آزمون دکـتری 96
طبق اطلاعیه رسمی سازمان سنجش در تاریخ 14 مهر ، زمان و تاریخ دقیق ثبت نام آزمون دکـتری 96 از روز سه شنبه 16 آذر 95 آغاز شده و تا 22 آذر ادامه دارد. لذا کلیه داوطلبانی که شرایط شرکت در آزمون دکـتری 96 را دارند باید در تاریخ مذکور با وارد کردن اطلاعات کامل در سایت سنجش ثبت نام خود را بصورت کاملا اینترنتی انجام دهند. در این مرحله صرفا داوطلبان ثبت نام دکـتری دانشگاه آزاد 96 باید اطلاعات شخصی به همراه گروه آزمایشی مورد نظر خود را وارد کنند. از جمله مهم ترین تغییراتی که در ثبت نام آزمون دکـتری 96 ایجاد شده است ادغام ثبـت نام دکـتری دانشگاه آزاد 96 با آزمون سراسری است. بنابراین داوطلبان شرکت در آزمون دکـتری دانشگاه آزاد 96 هم باید در این ثبت نام شرکت کنند و ثبت نام جداگانه دیگری انجام نمی شود.

شرایط ثبت نام آزمون دکـتری 96
قطعا برای ثبت نام در آزمون دکـتری 96 داشتن داشتن مدرک کارشنـاسی ارشـد یا دکـتری حرفه ای ضروری است. اما مهم ترین شرط را باید تناسب رشته کارشنـاسی ارشـد با گروه آزمایشی دکـتری دانست. به این معنی که در اکثر گروه های آزمایشی فقط فارغ التحصیلان رشته های خاصی حق ثبت نام دارند و گروه های آزمایشی معدودی است که به کلیه فارغ التحصیلان همه رشته ها اجازه ثبت نام می دهند. به عنوان مثال اگر شما فارغ التحصیل رشته فیزیک هستید حق ثبت نام در آزمون دکـتری 96 رشته حسابداری را ندارید درصورتیکه اگر فارغ التحصیل حسابداری هستید می توانید در آزمون دکـتری 96 فیزیک ثبت نام کنید ! جزئیات این چنینی را از آنجایی که عمومیت ندارد بیشتر از این توضیح نمی دهیم ولی اگر در یک رشته غیرمرتبط با مدرک کارشنـاسی ارشـد خود قصد ثبت نام آزمون دکـتری 96 دارید برای کسب اطلاعات تکمیلی با مرکز مشـاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید و با مشاوره تحصیلی تلفنی از شرایط ثبت نام خود مطلع شوید. درضمن افرادی که قصد ثبت نام آزمون دکـتری 96 دارند باید حداکثر تا 31 شهریور 96 فارغ التحصیل شوند. این تاریخ برای افرادی که در رشته های نیمسال دوم پذیرش می شوند تا 30 بهمن قابل تمدید است.

نحوه سنجش و پذیرش آزمون دکـتری آموزشـی – پژوهشی 96
نحوه سنجش و پذیرش برای قبولی در آزمون دکـتری 96 در دوره آموزشـی – پژوهشی ( متداول ترین نوع دوره دکـتری ) از سه طریق صورت می گیرد. یکی آزمون متمرکز که 50 درصد سهم دارد و بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. مورد دیگر سوابق آموزشـی ، پژوهشی و فناوری است که 20 درصد از سهم سنجش و پذیرش را به خود اختصاص داده است و در نهایت مصاحبه علمی و سنجش عملی که 30 درصد باقیمانده را شامل می شود.
 منظور از آزمون متمرکز همان آزمون دکـتری 96 است که برای یک بار برگزار می گردد و احتمالا فروردین ماه و همزمان با اعلام نتایج دکـتری 96 نمره آن مشخص می شود. . منظور از سوابق آموزشـی و پژوهشی مواردی از قبلی معدل دوره کارشنـاسی ، کارشنـاسی ارشـد ، تسلط به زبان انگلیسـی ، مقالات چاپ شده در ژورنال های ایرانی و خارجی و I S I ، اکتشافات ، اختراعات ، آثار هـنری و تشویق نامه های علمی است. و در نهایت منظور از مصاحبه علمی و سنجش عملی هم بسته به دانشگاه های مختلف ممکن است شامل یک آزمون دیگر باشد که بصورت اختصاصی و توسط دانشگاه ها برگزار می گردد که سال قبل فقط تعداد معدودی از دانشگاه ها بصورت جداگانه یک آزمون دیگر برگزار کردند ولی در هر دوحالت سنجش علمی شامل ارزیابی شفاهی مواردی مانند دروس اختصاصی دانشجو ، بررسی انگیزه فردی ، موضوع پژوهشی مورد علاقه برای رساله دکـتری ، تسلط به زبان فارسی ، کیفیت پایان نامه و ... می باشد.
دانشگاه های پذیرش کننده و زمان برگزاری آزمون دکـتری 96
طبق اطلاعیه رسمی سازمان سنجش امسال کلیه دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پژوهـش محور، پردیـس­های خودگردان، پیام نور، بـورس اعزام به خارج، دانشگاه آزاد اسلامی و ... صرفا از طریق ثبت نام و شرکت در آزمون دکـتری 96 دانشجو می گیرند. همچنین متقاضیان دستیاری دامپزشـکی 96 هم باید در آزمون دکـتری 96 ثبت نام کنند. زمان برگزاری آزمون دکـتری 96 روز 6 اسفند سال 96 خواهد بود و احتمالا به روال سال قبل دهه دوم فروردین ماه نتایج اولیه اعلام می گردد.


تگ ها ثبت نام دکتری 96

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی