پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          23 امرداد 1402 - 14 August 2023


فرصت انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های داروسازی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ساعت ۲۴ امروز دوشنبه ۲۳ مرداد به پایان می رسد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، آزمون دکتری تخصصی رشته‌های داروسازی سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ روز ۲۹ تیر ۱۴۰۲ در ۱۰ قطب کلان مناطق آمایشی علوم پزشکی برگزار شد.

نتایج مرحله کتبی آزمون ۲۰ مرداد اعلام شد و داوطلبان مجاز اجازه یافتند نسبت به نتخاب رشته به صورت اینترنتی اقدام کنند. پذیرش دانشجو در این آزمون بر اساس نمرات آزمون کتبی و مصاحبه است.

بر اساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور» سنجش و پذیرش در مقطع دکتری تخصصی در مجموع آزمون کتبی با وزن ۵۰ درصد؛ سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری با وزن ۲۰ درصد و مصاحبه علمی با وزن ۳۰ درصد انجام می پذیرد.

بر اساس نمره کتبی و با توجه به سهمیه داوطلبان و نیز ظرفیت رشته، افراد مجاز، جهت آزمون مرحله دوم دعوت شده اند. لذا افرادی که به مصاحبه دعوت نشده اند، یا حد نصاب نمره کتبی را کسب نکرده اند یا با توجه به ظرفیت رشته ها، در جمع افراد مجاز قرار نگرفته اند.

در مرحله اول آزمون (کتبی) کسب حدنصاب ۲۵ درصد از نمره کتبی آزمون، جهت معرفی به مرحله مصاحبه الزامی است. با توجه به اینکه شامل دو بخش کتبی و شفاهی است، بر اساس ظرفیت اعلام شده و رتبه و نمره داوطلبان، از قبول شدگان آزمون کتبی، به مرحله دوم (آزمون شفاهی) راه یافته اند.

این آزمون برای پذیرش دانشجو در رشته های اقتصاد و مدیریت دارو، کنترل دارو، فارماسیوتیکس، شیمی دارویی، فارماکوگنوزی، زیست فناوری دارویی، سم شناسی، داروسازی بالینی، داروسازی سنتی، داروسازی هسته ای، نانوفناوری دارویی، زیست مواد دارویی و شیمی مواد خوراکی و آب شناسی پزشکی برگزار شده است.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند تمامی رشته هایی را که در آن مجاز شده اند و از نظر مدرک تحصیلی مقطع قبل در آن رشته نیز مجاز هستند (طبق جدول اعلامی در دفترچه انتخاب رشته) در محل های متعدد پذیرنده رشته، انتخاب کنند؛ اما در نهایت حداکثر به دو رشته، بر اساس نمره و رتبه خود و با توجه به ظرفیت رشته، به مصاحبه دعوت خواهند شد.

کلیه متقاضیان موظف هستند بر اساس ضوابط و مصوبات نشست شورای آموزش داروسازی و تخصصی، تعهد محضری به صورت خاص یا عام بسپارند. کلیه کارکنان دولتی و نظامی کشوری فقط با ارائه معرفی نامه و موافقت رسمی از طرف مراجع ذیصلاح مربوطه مجاز به شرکت در آزمون خواهند بود. داوطلبان متقاضی دوره های شهریه پرداز لازم است قبل از انتخاب، از میزان شهریه دانشگاه مورد نظر خود اطلاع کسب کنند.

ظرفیت رشته های مختلف در دوره های تخصصی داروسازی در دفترچه انتخاب رشته به میزان ۲۳۷ نفر اعلام شده است.

در صورتی که رشته انتخابی داوطلب با مدرک تحصیلی مقطع قبلی وی مطابقت نداشته باشد، عواقب بعدی آن بر عهده شخص داوطلب است. لذا انتخاب رشته باید بر اساس مدارک مورد پذیرش (طبق دفترچه راهنمای آزمون) انجام پذیرد.

ارسال فرم انتخاب رشته/محل از طریقی به غیر از سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی (از جمله ارسال پستی یا حضوری) به هیچ عنوان پذیرفته نخواهد شد. در صورتی که داوطلب به هر دلیل در تاریخ های اعلامی موفق به انتخاب رشته/محل نشود، از فرایند پذیرش حذف خواهد شد و مرکز سنجش آموزش پزشکی هیچگونه مسئولیتی در این زمینه ندارد.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته/محل، ضروری است سوابق آموزشی، پژوهشی و اطلاعات مورد نیاز را از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی (www.sanjeshp.ir) بر اساس راهنمای اعلامی وارد سامانه کند.

لازم است داوطلبان اصل مدارک و مستندات (به ویژه پایان نامه) را جهت ارائه به گروه های مصاحبه کننده، به همراه داشته باشند. (تحویل مدارک و سوابق آموزشی، پژوهشی و .... پس از انجام مصاحبه به کارشناسان و اساتید ضروری نیست.)

داوطلبان در صورتی که مجاز به انتخاب رشته/محل باشند، همزمان با انتخاب رشته/ محل در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ می توانند با وارد کردن کد ملی و فعال شدن گزینه ارسال سوابق، با انتخاب گزینه مربوطه، کد رهگیری را درج و وارد صفحه مربوط به دریافت سوابق آموزشی و پژوهشی شوند.

نتایج نهایی آزمون از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در شهریور ماه سال جاری اعلام خواهد شد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی