پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / بورسیه          14 بهمن 1392 - 03 February 2014


دليل مصاحبه مجدد از متقاضيان بورسيه معترض و ديگر پذيرش بورسيه بدون آزمون نداريم

مديرکل بورس و اعزام دانشجويان سازمان امور دانشجويان با تاکيد بر اينکه تمامي افرادي که در فرآيند بورس هستند بايد آزمون علمي بگذرانند، گفت: ديگر پذيرش بدون آزمون در بورس وجود ندارد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از : دکتر احمد غلامي در گفتگو به خبرنگار مهر، درباره اعتراض برخي از متقاضيان بورس که براي آنها مصاحبه علمي قرار داده شده، افزود: اينکه افرادي مي گويند مصاحبه مجدد براي آنها گذاشته شده است و مي گويند غيرقانوني است بايد به اين نکته توجه کنند که اين افراد آزمون نداده اند. پس مي توان گفت پذيرش همه آنها هم باطل است، در صورتي که تنها از آنها مصاحبه علمي به عمل مي آيد.

وي افزود: پس اين کار خلاف قانون نيست. اين افراد در مکانيسمي که فراخوان داده شده وارد شده اند. برخي از آنها مصاحبه شده اند و برخي ديگر هم نه، شرايط همه اين افراد بررسي شده و به عده اي از آنها که شرايط شان رضايت بخش نبوده اعلام شده است 2 راه دارند. يک راه اين است که اصلا حکم براي آنها صادر نشود و يک راه ديگر هم اين است که مصاحبه مجدد علمي از آنها صورت گيرد.

غلامي خاطرنشان کرد: نکته جالب اين است که اين افراد خودشان پيش از اين به نحوه مصاحبه علمي اعتراض داشتند بنابراين مقرر شد که مصاحبه دوباره انجام شود و اساتيد مي آيند مصاحبه را انجام مي دهند و کاملا هم مصاحبه علمي است.

وي اظهار داشت: اينکه مي گويند به آنها اعلام شده است که مدارک بياورند و اين يعني فرايند پذيرش بورس به پايان رسيده صحيح نيست. اين تنها بخشي از پروسه است. افراد مدارک را مي آورند، جايابي و پذيرش دانشگاه را مي آورند اما همه اينها مسير پذيرش آنها تا امضاي حکم است و تا حکم بورس صادر نشود هيچ کس بورسيه محسوب نمي شود.

مديرکل بورس و اعزام دانشجويان سازمان امور دانشجويان يادآور شد: علت مصاحبه مجدد اين است که در فرآيند صدور حکم برخي از افراد بعضا احساس شد که نياز به بررسي مجدد و مصاحبه علمي وجود دارد. ضمن اينکه فردي که مي خواهد هيات علمي شود نبايد از مصاحبه علمي ترسي داشته باشد.

وي اضافه کرد: دليل اين مصاحبه مجدد اين است که اين افراد يا معدل شان پايين است، يا دانشگاه و معدل شان در سابقه علمي پايه ضعيف بوده است و يا سابقه علمي خوبي نداشته اند که بايد شفاف سازي شود.

غلامي تاکيد کرد: دستگاه هاي قانوني زيادي وجود دارند که بر اين موضوع کنترل دارند. مصاحبه علمي يک فرآيند قانوني است و حتي 10 بار هم مي تواند انجام شود و کسي که توانايي علمي دارد هيچ نگراني نبايد از اين بابت داشته باشد.

وي درباره اينکه چرا پيش از اين مصاحبه انجام نمي شد، گفت: بدون اينکه بخواهيم همديگر را و زحمات گذشتگان را زير سوال ببريم بر اين نکته تاکيد مي کنم که ما از ديدگاه خودمان مي خواهيم کيفيت کارمان را بالا ببريم.

مديرکل بورس و اعزام دانشجويان سازمان امور دانشجويان اظهار داشت: اگر کسي گفت اين مصاحبه علمي نبوده و مصاحبه سياسي بوده است و سوال تخصصي نبود و آدمي که مصاحبه کرد صلاحيت نداشت بعد آن وقت مي توانيم به شما پاسخ دهيم. اما ما از دانشگاه ها و اساتيد آنها براي انجام مصاحبه ها دعوت کرده ايم که در همان رشته تخصصي مصاحبه را انجام دهند لذا اگر فرد توانمندي کافي را در اين حوزه داشته باشد مصاحبه هم را مي گذراند.

وي يادآور شد: از سال 93 فرايند بورس با آزمون است و در آينده هم ممکن است مصاحبه علمي باشد. ضمن اينکه بورس داخل فعلا مسکوت است.

غلامي با اشاره به افرادي که از برگزاري مصاحبه براي بورس معترض هستند، گفت: اين افراد زماني که در فراخوان شرکت کردند براي بورس خارج بوده اند و بعد تبديل به بورس داخل شده اند.

وي با بيان اينکه ديگر تبديل بورس خارج به داخل نداريم، گفت: پذيرش در بورس بايد يک معياري داشته باشد که آزمون و مصاحبه علمي از جمله اين معيارها است.

مديرکل بورس تاکيد کرد: وزارت علوم هيچ کس را بدون آزمون پذيرش نخواهد کرد و افراد بايد حتما آزمون بدهند. همانطور که بورس خارج هم از مسير نيمه متمرکز آزمون دکتري مي گذرد و بايد آنجا آزمون دهند.

تگ ها متقاضیان بورس بورس بورسیه92 مصاحبه بورس نحوه مصاحبه بورس تحصیلی بورسیه تحصیلی

پر بازدیدترین بورسیه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی