پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          21 آذر 1390 - 12 December 2011





فارغ التحصیلی دانشجویان منوط به ثبت اطلاعات است


ثبت اطلاعات پایان‌نامه دانشجویان در پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در سه ماه اخیر، نسبت به دو سال گذشته رشد 100 درصدی داشته است.

به گزارش پرتال دانشگاهی کشور به نقل از خبرگزاری مهر، از زمان افتتاح پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی در بهمن ماه 1387 تا مردادماه امسال نزدیک به 44 هزار پایان‌نامه در این پایگاه توسط دانشجویان به ثبت رسیده است.

این در حالی است که از مرداد ماه امسال تاکنون، تنها با گذشت سه ماه، اطلاعات بیش از 10 هزار پایان‌نامه به پایگاه "ایران داک " افزوده شده است.
در حال حاضر پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی، اطلاعات پایان‌نامه بیش از 54 هزار دانشجو را در خود جای داده است.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تمامی دانشگاه‌ها را مکلف کرده که فارغ التحصیلی دانشجویان را منوط به ثبت اطلاعات پایان‌نامه آنان در پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌ها، رساله های تحصیلات تکمیلی در وب‌سایت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات کنند.
این افزایش چشمگیر، نتیجه رویکرد جدید پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در تحقق نظام ثبتی به جای روش جمع آوری اطلاعات بوده است.
با توجه به این رشد سریع و استقبال دانشجویان و دانشگاهها از نظام ثبت و تایید جدید و پیوستن دانشگاههای دیگر به فهرست موجود به زودی بر این تعداد افزوده خواهد شد.
براساس آخرین اخبار منتشر شده بیشترین پایان‌نامه ‌های ثبت شده در ایران داک مربوط به گروه علوم انسانی با 21 هزار و 775 رکورد بوده و پس از آن به ترتیب گروه علوم پایه با 11 هزار و 555 رکورد، گروه فنی و مهندسی با 10 هزار و 365 رکورد، گروه کشاورزی با 5 هزار و 331 رکورد، گروه هنر با یک هزار و 640 رکورد و گروه علوم پزشکی با یک هزار و 75 رکورد در رتبه های بعدی ثبت پایان نامه قرار دارند.
در میان پایان نامه های رشته های مختلف تحصیلی، رشته شیمی بالاترین آمار ثبت را به خود اختصاص داده به طوریکه یک هزار و 778 پایان نامه ثبت شده مربوط به رشته شیمی بوده و رشته های ریاضی، روانشناسی، فیزیک و حقوق در جایگاه های بعدی از نظر میزان ثبت پایان‌نامه در این پایگاه قرار دارند.
از میان تمامی مراکز دانشگاهی نیز 181 مرکز دانشگاهی بیش از 4 عنوان پایان نامه را در سایت پژوهشگاه ثبت کرده اند؛ به نحوی که دانشگاه تربیت مدرس با 4هزار و 205 رکورد بیشترین آمار ثبت پایان نامه را در میان مراکز دانشگاهی از آن خود کرده و پس از آن دانشگاه‌های پیام‌نور مرکز تهران، علامه طباطبایی، فردوسی مشهد و اصفهان به ترتیب رتبه دوم تا پنجم را از آن خود کرده اند.



تگ ها فارغ التحصیلی دانشجویان منوط به ثبت اطلاعات

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی