پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          28 بهمن 1395 - 16 February 2017


 اعلام شرایط اختصاصی پذیرش دانشجو در ۷ دوره دانشگاهی

شرایط و ضوابط اختصاصی پذیرش دانشجو در دوره های مختلف تحصیلی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی برای پذیرش در کنکور سراسری ۹۶ اعلام شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، مواد امتحانی و ضرایب دروس هر یک از رشته های تحصیلی در دوره های مختلف تحصیلی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی یکسان بوده و مطابق با مندرجات بخش آزمون های عمومی و اختصاصی و جداول زیرگروه ها در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۹۶ است.

داوطلبان متقاضی تحصیل در رشته های تحصیلی تمامی دوره های اعلام شده لازم است واجد شرایط عمـومی و اختصاصـی مندرج در دفترچه راهنما، باشند.

از تمام پذیرفته شدگان دوره های غیر روزانه شامل دوره های شبانه (نوبت دوم)، نیمه حضوری، مجازی، ظرفیت مازاد، پردیس خودگردان، پیام نور و غیرانتفـاعی شـهریه دریافت می شود که شامل دو قسمت شهریه ثابت و متغیر است.

شهریه دوره های مختلف تحصیلی هر یک از دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی در زمان انتخاب رشته در پایگاه اطلاع رسانی مؤسسات ذیربط درج خواهد شد.

الف) دوره های روزانه :

تحصیل در این دوره ها به استثناء موارد برشمرده شده رایگـان بـوده و امکانات رفاهی و تسهیلات آموزشی برای اکثر دانشجویان مهیا است. پذیرفته شدن در این دوره ها به عنوان یک نوبت از حـداکثر دو نوبـت قبولی تلقی می شـود و پذیرفته شدگان این دوره ها مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون سال بعد نیستند.

شرایط و ضوابط تحصیل در ایـن دوره ها تابع مقـررات آموزشی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی است.

ب) دوره های نوبت دوم یا شبانه:

در این دوره دانشگاه هیچ تعهدی نسبت به تأمین مسکن، خوابگاه و وام تحصیلی و سایر امور رفاهی به دانشجویان ندارد. مقـررات آموزشـی همانند دوره روزانه است مگر در مواردی که در آیین نامه طرح ایجاد دوره نوبت دوم (شبانه) مستثنی شده باشد.

هرگونه تغییر رشته و انتقال دانشجویان مطابق ضوابط آموزشی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی صورت می پذیرد و از پذیرفته شدگان برابر مقررات مربـوط شـهریه اخـذ می شود.

مقررات دوره های نوبت دوم (شبانه) گروه های آموزشی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و بر اساس ضوابط برای این دوره نیز از طریق آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ دانشجو پذیرفته می شود و لازم اسـت داوطلبان در آزمون سراسری ۹۶ ثبت نام و برابر ضوابط در امتحانات شرکت کنند.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی دوره های روزانه می شوند مجاز به انتخاب رشته های تحصـیلی دوره های نوبت دوم (شبانه) دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی نیز هستند.

دانشجویان این دوره ها در صورت تمایل می توانند بـا سـپردن تعهـد محضـری بـه منظور تعیین بازپرداخت بدهی، از تسهیلات رفاهی استفاده کنند. طول دوره تحصیلی در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی برابر ضوابط مربوط خواهد بود.

پذیرفته شدن در دوره های نوبت دوم به عنوان یک نوبت از حداکثر دو نوبت قبولی در آزمون سراسری محسوب نمی شود.

ج) دوره های نیمه حضوری:

در این دوره به هیچ وجه تأمین خوابگاه، وام تحصیلی و سایر امور رفاهی به دانشجویان تعلق نمی گیرد. مقررات آموزشی دوره نیمه حضوری دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی همانند دوره های نیمه حضوری دانشگاه پیام نور است.

از پذیرفته شدگان برابر مقررات مربوط شهریه اخذ می شود و مدرک تحصیلی دانشجویان دوره نیمه حضوری با جمله «آموزش این دوره به طریق نیمه حضـوری بـوده اسـت» اعطا می شود.

هرگونـه تغییر رشته و انتقال دانشجویان مطابق ضوابط آموزشی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی صورت می پذیرد.

پذیرفتـه شـدن در دوره های نیمـه حضوری دانشـگاههـا و مؤسسات آموزش عالی به عنوان یک نوبت از حداکثر دو نوبت قبولی در آزمون سراسری محسوب نمی شود.

دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی مجری دوره های نیمه حضوری به هـیچ وجه امکـان تـأمین خوابگـاه، وام تحصـیلی و سـایر امـور رفـاهی بـه دانشجویان را نخواهند داشت.

د) دوره های پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد:

به منظور گسترش آموزش عالی کشور در سطح بین المللی و فراهم کردن شرایط لازم برای ادامه تحصیل در داخل کشور به جای خارج از کشـور، برخی از دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی داخل با توجه به ضوابط ذیل مبادرت به پذیرش دانشجو می کنند.

پذیرفته شدن در رشـته هـای تحصـیلی دوره های فوق به عنوان یک نوبت از حداکثر دو نوبت قبولی مجاز در آزمون سراسری محسوب نمی شود. پذیرش دانشجو در رشـته هـای تحصـیلی ایـن دوره ها به روش گزینش کشوری است.

پذیرفتـه شـدگان در دوره هـای دکتری عمومی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و یا مقطع کارشناسی در پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد دانشـگاههـای علـوم پزشـکی، حتی در صورتیکه در مقطع کارشناسی از آموزش رایگان برخوردار نبوده اند، ملزم به پرداخت شهریه در مقطع قبولی هستند.

هـ ) دوره های مجازی:

آموزش مجازی یا آموزش الکترونیکی به طور کلی بهره گیری از سیستم های الکترونیکی مثل کامپیوتر، اینترنت، دیسک های چندرسانه ای، نشریه های الکترونیکی و خبرنامه های مجازی و نظایر اینهاست که با هدف کاستن از رفت و آمدها و صرفه جویی در وقت و هزینه و در ضمن یادگیری بهتـر و آسانتر صورت می گیرد.

در دوره های مجازی دروس و برنامه های آموزشی از طریق اینترنت به دانشجو ارائه می شود و دانشجو با استفاده از تکنولوژی اینترنت، نیازی به حضور در کلاس های درس سنتی ندارد. برای این آموزش محدودیت مکانی و یا زمانی وجود ندارد. امتحانات یک نیمسال شامل میان ترم و پایان ترم است که به صورت کتبـی برگـزار می شود.

دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی مدرک رسمی خود را که مورد تایید وزارت علوم و مراکز استخدامی است از دانشگاه دریافت می کنند. داوطلبـانی کـه در این دوره ها پذیرفته میشوند حداقل باید دارای یک دستگاه کامپیوتر بوده و امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت داشته باشند.

و) دوره های غیردولتی ـ غیرانتفاعی:

در مؤسسات آموزش عالی غیردولتی ـ غیرانتفاعی نظام درسی، نظام واحدی و براساس نظام آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهد بود و به فارغ التحصیلان مدرک مربوط، برابر ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطا خواهد شد.

از پذیرفته شدگان شهریه اخذ خواهد شد و این مؤسسـات هیچگونه تعهدی در قبال تهیه و تأمین مسکن، خوابگاه و غذای دانشجویان ندارند.

داوطلبانی که هم اکنون مشغول خدمت هستند در صـورت پذیرفتـه شدن در مقطع کارشناسی یا بالاتر و نداشتن غیبت قبل از اعزام به خدمت، ترخیص خواهند شد. دانشجویان این مؤسسات به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه، می توانند بدون انصراف از تحصیل در آزمون سراسری ثبت نام و شرکت کنندکه در صورت قبولی به هنگام ثبتنام باید انصراف قطعی خـود را به محل قبولی جدید ارائه کنند.

هرگونه تغییر رشته و انتقال دانشجویان مطابق ضوابط آموزشی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی صورت می پذیرد.

پذیرش برای موسسات آموزش عالی غیردولتی ـ غیرانتفاعی از بین داوطلبان گروه های آزمایشی پنج گانه از طریق آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ دانشجو پذیرفته می شود.

متقاضیان رشته های تحصیلی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی ـ غیرانتفاعی لازم اسـت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ ثبت نام و برابر ضوابط مربوط در امتحانات شرکت کنند. داوطلبان علاقه مند به انتخاب رشته های این موسسات باید با علامتگذاری بند ۴۰ تقاضـانامه ثبتنام اینترنتی، علاقه مندی خود را مشخص کنند.

ضوابط تحصیل در مؤسسات آموزش عالی غیردولتی ـ غیرانتفاعی براساس نظام آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهد بود و به فارغ التحصیلان مدرک مربوط برابر ضـوابط وزارت علوم اعطا می شود.

دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی ـ غیرانتفاعی هیچگونه تعهدی در قبال تهیه و تأمین مسـکن، خوابگـاه و غذای دانشجویان ندارند. دانشجویان می توانند از وام تحصیلی مطابق با آیین نامه وزارت علوم و در صـورت تخصـیص بودجـه استفاده کنند.

پذیرفته شدن در دانشگاههـا و مؤسسـات آمـوزش عـالی غیردولتی ـ غیرانتفاعی به عنوان یک نوبت از حداکثر دو نوبت قبولی در آزمون سراسری محسوب نمی شود و هرگونه تغییر رشته و انتقـال دانشـجویان مطابق ضوابط صورت می پذیرد.

ز) دوره های پیام نور (آموزش باز و از راه دور)

هر یک از داوطلبان دیپلم نظام قدیم یا پیش دانشگاهی نظام جدید آموزش متوسطه در آزمون سراسری سـال ۱۳۹۶ کـه علاقـمنـد بـه تحصـیل در رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور در گروه های آزمایشی ذیربط باشند براساس کارنامه آزمون، می توانند رشته های تحصیلی مورد علاقه خـود را از جداول مربوط استخراج و در فرم انتخاب رشته درج کنند.

مواد امتحانی و ضرایب دروس هر یک از رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور همانند مواد امتحانی و ضرایب رشـته هـای مربـوط در دوره هـای روزانـه آزمون سراسری هستند.

حداکثر طول مدت تحصیل مجاز در مقطع کارشناسی برای دانشجویان مشمول خدمت وظیفه عمومی که از معافیت تحصیلی استفاده می کننـد و اتبـاع غیرایرانی ۵ سال و برای سایر دانشجویان  ۱۰سال خواهد بود.

پذیرش دانشجو در تمام رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور، بر اساس دسته بندی نواحی بومی کشور و رشته های تحصیلی برای مقطع کارشناسی انجام می پذیرد.

حضور دانشجو در کلاسهای دروس نظری دانشگاه پیام نور اختیاری و امکان اشتغال دانشجو همزمان با تحصیل میسر است. امکان تغییر رشته و انتقال دانشجو (به صورت مهمان و مهمان دائم دانشجو) در دانشگاه پیام نور مطابق ضوابط دانشگاه امکانپذیر است.

پذیرفته شدن در این دانشگاه به عنوان یک نوبت از حداکثر دو نوبت قبولی در آزمون سراسری محسوب نمی شود. دانشجویان فعلی دانشگاه پیام نور که در ردیف پذیرفته شدگان قرار می گیرند نیازی به انصراف برای دانشگاه پیام نور ندارند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی