پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          26 فروردین 1394 - 15 April 2015


یکی از رسالت‌های نشریات دانشجویی تقویت همزبانی است


معاون فرهنگی وزیر علوم با امیدوارانه توصیف کردن آمار نشریات دانشجویی سراسر کشور، گفت باید تلاش کنیم که به سخنان گوناگون میدان دهیم و نشریات دانشجویی امکان سخن گفتن و طرح ایده های نو را داشته باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در اختتامیه جشنواره نشریات منطقه یک گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی،‌ نامگذاری شده است که نامی بسیار میمون و مبارک است و من بر این نام گذاری تأکید می کنم چراکه یکی از رسالت های نشریات دانشجویی تقویت این هم زبانی است.

وی ادامه داد: نشریات دانشجویی یکی از بسترهای تمرین همزبانی با زبانی اثرگذار است. به جای آنکه شاهد پرخاشگری باشیم، باید تلاش کنیم که به سخنان گوناگون میدان دهیم و نشریات دانشجویی امکان سخن گفتن و طرح ایده های نو را داشته باشند.

هاشمی افزود اگر من نخواهم سخن دیگران را بشنوم این وضعیت مطلوبی نیست و این شرایط می تواند خطرناک باشد و بسیاری از استعدادها را ازبین ببرد. اما اگر زمینه برای بروز خلاقیت بازشود،‌ دیگر چه نیازی به پرخاشگری داریم؟ اما اگر فضا را ببندیم در جامعه شاهد ایجاد شکاف هایی خواهیم شد بنابراین برای آنکه دچار آسیب های ناشی از تنش ها نباشیم باید سخن گفتن به زبان واحد را تمرین کنیم.

وی درادامه عنوان کرد به جز درمواردی که قانون، سخنگویی را از طرح ایده های خود منع کند، باید به دیگران اجازه سخن گفتن داده شود.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه نشریات دانشجویی ما را برای زندگی بهتر آماده می کند، افزود: دانشگاه، محل جامعه پذیری و کانون حضور نسل جوان و محل شور و هیجان سالم است. اندیشه های متنوع موجود در دانشگاه و اندیشه های متفاوت دانشگاهیان باید در فضای تعامل مورد نقد قرارگیرد.

وی با اشاره به اینکه نشریات دانشجویی کانونی برای جریان یافتن اندیشه های دانشجویی هستند، ادامه داد: جریان آزاد اندیشه یک ضرورت قطعی برای دانشگاه هاست و این جریان را نمی توان وارد کرد بلکه باید تولیدکرد.

هاشمی گفت: باید تلاش کنیم تا موانع را برداریم که البته برای برداشتن موانع نمی توان با صدور بخشنامه عمل کرد. به همین دلیل من از شما کمک می خواهم تا با مشارکت منطقی و عادلانه و پرشور دانشگاه را به وضع مطلوب برسانیم.

وی با بیان اینکه ما دانشگاهی پویا می خواهیم، تصریح کرد: وضعیت موجود دانشگاه برای ما مطلوب نیست اما روند کنونی دانشگاه ها مطلوب است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با تأکید براینکه یکی از خواسته های ما شکل گیری جریان روبه رشد اندیشه است، گفت: جریان گفتگو در دانشگاه ها را باید بدون مانع ادامه داد و موانع ذهنی، ‌عملیاتی موجود در این راه باید کنترل و محو شود.

وی در ادامه اظهارکرد: ما باید یک خانه بسازیم، اما این خانه را یک گروه نمی تواند بسازد بلکه برای ساختن این خانه نیاز به همدلی و وحدت و تفاهم نسبی داریم که زمینه شکل گیری آن در دانشگاه ها موجود است.

وی با اشاره به آمار نشریات دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور گفت: آمار ارائه شده از نشریات دانشجویی که منتشر می شود امیدوارکننده است و ما امیدواریم نشریات دانشجویی علمی تر شوند و به سمت آنکه به مثابه یک الگو باشند گام بردارند.


تگ ها یکی از رسالت‌های نشریات دانشجویی تقویت همزبانی است دانشگاهی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی