پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba



فهرست ۲۱۵ فرصت پول‌ساز سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی سال 93

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از دنیای اقتصاد، فهرست این اولویت‌ها به تفکیک گروه‌های صنعتی و معدنی مطرح شده؛ به طوری که در گروه اکتشاف معدن 4 مورد، گروه استخراج معادن 2 مورد، گروه فلزات و مصنوعات فلزی 21 مورد، گروه کانی غیرفلزی 37 مورد، گروه پتروشیمی و پالایشگاه 19 مورد، گروه شیمیایی 6 مورد، گروه پلیمری 20 مورد، گروه سلولزی 15 مورد، گروه غذایی 5 مورد، گروه دارویی 7 مورد، گروه نساجی و پوشاک 11 مورد، گروه برق و الکترونیک 5 مورد، گروه ماشین‌سازی و تجهیزات 13 مورد، گروه تجهیزات پزشکی 36 مورد و گروه خودرو و نیرو محرکه 14 مورد، اولویت‌های سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی اعلام شده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت 215 اولویت و فرصت پول‌ساز سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی سال 93 در کشور را در 15 گروه اعلام کرد. فهرست اعلام شده در حالی است که گروه کانی غیرفلزی، گروه تجهیزات پزشکی و گروه فلزات و مصنوعات فلزی به ترتیب در رتبه اول تا سوم اولویت سرمایه‌گذاری قرار دارند.

وجود ذخاير غني فلزي و غيرفلزي، رشد مستمر تقاضاي داخلي و بين‌المللي، نيروي كار فراوان و دسترسي به آب‌هاي آزاد از جمله مزيت‌هاي کشور است که لزوم سرمایه‌گذاری در کانی‌های غیرفلزی و مصنوعات فلزی را دوچندان کرده است.



علاوه‌بر رشته فعاليت‌هاي اعلامي، توسعه واحدهاي موجود كه توليد آنها به ميزان بيش از 85 درصد ظرفيت اسمي بوده و نيز بيش از 30 درصد محصولات خود را صادر کرده‌اند نيز در اولويت‌هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت محسوب مي‌شود.

بنا بر اين گزارش، منظور از اولويت‌گذاري به رشته فعاليت‌هاي مندرج در فهرست اعلامي، پشتيباني و حمايت‌هاي حوزه اختيار اين وزارتخانه و پیشنهاد درخواست پشتیبانی از سوی سایر دستگاه‌ها است. اولویت‌های سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در حالی اعلام شده که محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت سال گذشته زمان گرفتن رای اعتماد از مجلس در حوزه سرمایه‌گذاری 6 محور را مورد تاکید قرار داد. حمایت قانونی و فرهنگی از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، ایجاد زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، همکاری در بازنگری و توسعه مناطق آزاد تجاری و ایجاد کلیه تسهیلات لازم برای توسعه سرمایه‌گذاری، کمک به سرمایه‌گذاری در جهت ایجاد برندهای تجاری ایرانی و ترویج و توسعه آن در بازارهای جهانی، همکاری برای ایجاد و تقویت نهادهای مالی، پولی و توسعه‌ای در جهت حمایت پایدار و هدایت شده از توسعه بخش صنعت، معدن و تجارت، تسهیل و کمک به سرمایه‌گذاری خارجی در صنایع مختلف و تحت برندهای معتبر براي اتصال تجارب عملی، مدیریتی و فناوری از جمله محورهای برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت است.

بر اساس اعلام این وزارتخانه علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری در کشور می‌توانند براي طی فرآیند سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف صنعتی و معدنی به درگاه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت يا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌های کل کشور و برای برخی رشته فعالیت‌های مهم به حوزه ستادی وزارت مراجعه و مراحل کار را طی کنند. در درگاه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت کلیه اطلاعات و خدمات مرتبط با حوزه سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنعتی و معدنی اعم از تاسیس واحد تولیدی (صدور جواز تاسیس، تمدید و ابطال یا انتقال جواز، اعلام پیشرفت طرح‌های سرمایه‌گذاری و درخواست تسهیلات بانکی احداث واحد تولیدی، درخواست پروانه بهره‌برداری و...)، بازسازی و تکمیل واحدهای تولیدی (تسهیلات بازسازی و...)، اکتشاف و استخراج معادن، خرید واحد تولیدی و خرید سهام درج شده است.

بر اساس این اطلاعات برای تمامی طرح‌های سرمایه‌گذاری دارای جواز تاسیس، لازم است هر 6 ماه پیشرفت پروژه اعلام شود؛ در غیر این صورت جواز تاسیس ابطال خواهد شد. از سوی دیگر، طرح‌هایی که جواز تاسیس داشته و با توجه به اولویت طرح، پیشرفت مناسب داشته باشند، امکان دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی را خواهند داشت؛ اما پیش از درخواست تسهیلات، لازم است پیشرفت پروژه توسط سرمایه‌گذار اعلام شده باشد. در مورد دریافت تسهیلات بانکی برای احداث واحد تولیدی نیز اعلام شده که پروژه‌های سرمایه‌گذاری که دارای جواز تاسیس است، پس از بررسی مدارک و مستندات مورد نیاز شامل گزارش توجیه فنی، اقتصادی و مالی، آخرین وضعیت مالیاتی، بیمه‌ای و بانکی شرکت (و سایر مستندات که حسب مورد متفاوت است) به‌منظور بهره‌مندی از تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی خواهند شد. در این بخش همچنین از سرمایه‌گذاران خواسته شده که برای کاهش زمان و منابع، امکانات بدون استفاده (طرح‌های نیمه تمام یا واحدهای غیرفعال) را به كار گيرند.


تگ ها فهرست ۲۱۵ فرصت پول‌ساز سرمایه‌گذاری صنعتی سرمایه‌گذاری صنعتی معدنی سال 93

خبرنامه - شبکه های اجتماعی