پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          11 اسفند 1397 - 02 March 2019

راهنمای دانشگاه علمی کاربردی بدون کنـکور97-98، مدارک ثبت نام،کـاردانی،کـارشناسی، ارشد

در چند سال اخیر به علت استقبال زیادی که افراد در رشته های مختلف از ادامه تحصیل بدون کنـکور و بدون آزمـون کردند بسیاری از دانشگاه ها تصمیم گرفتند که این روند را پیش بگیرند و پذیرش بدون کنـکور انجام دهند و افراد در رشته های مختلف این شانس را داشته باشند که بدون کنـکور ادامه تحصیل دهند.
 از سال ۱۳۷۰ بعد از اینکه مجلس شورای اسلامی فعالیت دانشگاه جامع علمی کاربردی را تصویب کرد این دانشگاه در رشته های مختلف شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر بیشتر از هزار مرکز آموزشـی علمی کاربردی در کل ایران وجود دارد. افرادی که تمایل دارند در این دانشگاه ادامه تحصیل بدهند باید بدانند که این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم است و مدرکی که از این دانشگاه گرفته میشود از لحاظ علمی کاملا مورد تایید است.
 خیلی از افرادی که تصمیم میگیرند در دانشگاه علمی کاربردی ادامه تحصیل دهند جز آن دسته از افرادی هستند که یا شاغل هستند و یا خانه دار و نمی‌توانند ساعت های کاری خود را طوری تنظیم کنند که بتوانند در دانشگاه سراسری ادامه تحصیل دهند و ترجیح می دهند در دانشگاه علمی کاربردی ادامه تحصیل دهند، زیرا این دانشگاه به این صورت است که با افراد برای تنظیم ساعت کلاس ها و برنامه ها هماهنگی انجام می‌دهند و خیلی از افرادی که شاغل هستند خیلی راحت می‌توانند با توجه به ساعت کاری خود و ساعت های بیکاری بازه زمانی کلاس ها را تعیین کنند.

 

ثبت نام بدون کنـکور دانشگاه علمی کاربردی

 همانطور که اشاره کردیم این دانشگاه مثل چند دانشگاه دیگر چند سالی است که پذیرش بدون کنـکور از بین داوطلبان انجام میدهد و این نحوه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی افراد خواهد بود و در مقطع کـاردانی و کـارشناسی ناپیوسته این پذیرش صورت می گیرد و خیلی از رشته هایی که در گروه های آموزشـی مختلف قرار دارند شامل این پذیرش بدون کنـکور می شوند و افرادی که می خواهند بدون کنـکور در دانشگاه علمی کاربردی ادامه تحصیل دهند باید حتما دفترچه ثبت نام بدون کنـکور دانشگاه علمی کاربردی را با دقت مطالعه کنند تا از رشته ها و دانشگاه هایی که آنها را ارائه می دهند اطلاع پیدا کنند.
 در نظر داشته باشید که دانشگاه علمی کاربردی در دو بازه زمانی مهرماه و بهمن ماه ورودی می گیرد و هر فردی این شانس را دارد که در این ثبت نام شرکت کند.

ثبت نام بدون کنـکور دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کـاردانی

بعد از اینکه افراد مدرک پیش دانـشگاهی یا دیپلم خود را در یکی از رشته هایی که در دبیرستان تحصیل کرده‌اند گرفتند میتوانند برای ارتقاء مدرک خود به کـاردانی یا فوق دیپلم در دانشگاه علمی کاربردی برای مقطع کـاردانی ثبت نام کنند و نکته مثبتی که در مورد دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد این است که افراد برای تغییر رشته محدودیتی ندارند و هر فردی با هر دیپلم از هر رشته ای که باشد میتواند هر رشته ای که می‌خواهد را انتخاب کند و در آن تحصیل کند.
یعنی به طور مثال اگر کسی مدرک دیپلم ریاضی دارد و تمایل دارد در یکی از رشته های تجربی یا انسانی ادامه تحصیل دهد هیچ محدودیتی شامل حال او نمی شود و خیلی راحت می تواند ثبت نام کند. در صورتی که صلاحیت او تایید شد می‌تواند در این دانشگاه ادامه تحصیل دهد.
در ضمن برای ورود به دانشگاه علمی کاربردی نیاز به مدرک پیش دانـشگاهی نیست و همین که افراد مدرک دیپلم داشته باشند کافی است و شهریه دانشگاه علمی کاربردی در هر ترم برای مقطع کـاردانی ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است که ممکن است امسال که شما برای ثبت نام اقدام میکنید این هزینه و شهریه مقداری افزایش پیدا کرده باشد و شما در مورد شهریه ها و هزینه ها همیشه ۱۰ تا ۱۵ درصد به چیزی که در سایت ها می بینید اضافه کنید تا در برآورد قیمت ها دچار مشکل نشوید.




ثبت نام بدون آزمـون دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کـارشناسی

 در نظر داشته باشید که دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کـارشناسی پیوسته دانشجو نمی گیرد و شما نمی توانید دوره کـارشناسی پیوسته ۴ ساله را بعد از مدرک دیپلم خود داشته باشید و باید حتما اول دوره کـاردانی را بگذرانید و مدرک آن را دریافت کنید تا بتوانید در مقطع کـارشناسی ناپیوسته ثبت نام کنید و ادامه تحصیل دهید.
 افرادی که در مقطع کـارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور ادامه تحصیل می دهند در هر ترم تحصیلی مبلغ ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان شهریه پرداخت می کنند و همانطور که گفتیم ممکن است امسال شهریه افزایش پیدا کند و شما ۱۰ تا ۱۵ درصد به این مبلغ اضافه کنید. در نظر داشته باشید که ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در مرداد ماه و بهمن ماه صورت می گیرد.

زمان ثبت نام بدون کنـکور دانشگاه علمی کاربردی

 همانطور که قبلا اشاره کردیم این دانشگاه برای پذیرش بدون کنـکور هر بار دو سال در مقطع کـاردانی و کـارشناسی ناپیوسته دانشجو می پذیرد و این مقاطع زمانی در مهرماه و بهمن ماه می باشد. کسانی که می‌خواهند ورودی مهرماه باشند باید در مرداد ماه ثبت نام خود را انجام داده باشند و کسانی که تمایل دارند ورودی بهمن ماه باشند باید تا آخر آبان و آذر ثبت نام خود را انجام داده باشند. البته تاریخ دقیق تر بعد از اینکه توسط دانشگاه مشخص شد بر روی پایگاه خود دانشگاه و سایت سازمان سنجش آموزش کشور و در همین سایت منتشر خواهد شد.

لیست رشته های بدون کنـکور دانشگاه علمی کاربردی

 بعد از اینکه تصمیم گرفتید در یکی از مقاطع کـاردانی به کـارشناسی ناپیوسته بدون کنکور علمی کاربردی ادامه تحصیل دهید و تصمیم گرفتید که در یکی از دو بازه مهر یا بهمن ماه ادامه تحصیل دهید لازم است که دفترچه ثبت نام بدون کنـکور دانشگاه علمی کاربردی را با دقت مطالعه کنید تا ببینید که در هر گروه آموزشـی چه رشته هایی به عنوان رشته های بدون کنـکور آورده شدند و شما میتوانید از بین آنها ۲۰ کد رشته محل را به ترتیب اولویت و علاقه خودتان انتخاب کنید.
 بعد از آن ثبت نام انتخاب رشته را انجام دهید و مسئولین بعد از بررسی مدارک و سوابق تحصیلی شما قبولی شما را در یکی از این کد رشته محل ها اعلام می کنند و شما می توانید در آن دانشگاه و آن رشته ادامه تحصیل دهید.

شرایط ثبت نام بدون کنـکور دانشگاه علمی کاربردی

 همه ما می‌دانیم که برای ادامه تحصیل در هر دانشگاه یک سری شرایط عمومی و اختصاصی برای داوطلبان در نظر گرفته می شود که افراد باید دارای این شرایط باشند تا بتوانند در این دانشگاه ثبت نام کنند و یا ادامه تحصیل دهند.
بعضی از رشته ها نیز یک سری شرایط مشخص دارند که افراد برای ادامه تحصیل در آن باید دارای شرایط خاصی باشند. اگر بخواهیم چند مورد از شرایط عمومی ثبت نام بدون کنـکور دانشگاه علمی کاربردی را نام ببریم می‌توانیم به اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران و نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کنیم. همچنین افراد نباید دارای فساد اخلاقی باشند و توانایی جسمی و ذهنی متناسب با رشته ای که انتخاب می کنند را داشته باشند و دانشجو موظف است که از قوانین جمهوری اسلامی ایران تبعیت کند و قوانین خود دانشگاه علمی کاربردی را رعایت کند. در ضمن به این نکته توجه داشته باشید که دانشگاه علمی کاربردی هیچ تعهدی برای تامین خوابگاه دانشجویان ندارد.

مدارک ثبت نام بدون کنـکور دانشگاه علمی کاربردی

 برای اینکه بتوانید در دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کنید و ادامه تحصیل دهید یک سری مدارک مورد نیاز شماست که بعضی از آنها در اولین مرحله که ثبت نام است از شما دریافت می شود و بعضی دیگر از مدارک بعد از اینکه قبولی شما اعلام شد باید به دانشگاه ارائه شود که معمولاً شامل اطلاعات مقطع تحصیلی قبلی و اطلاعات شخصی شما می شود.
 

نحوه ثبت نام بدون کنـکور دانشگاه علمی کاربردی

 کسانی که میخواهند در دانشگاه علمی کاربردی بدون شرکت در آزمون و کنکور ادامه تحصیل دهند باید در قدم اول وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور شوند و دفترچه راهنمای دانشگاه علمی کاربردی را با دقت مطالعه کنند تا بتوانند علاوه بر آگاهی از شرایط اختصاصی و عمومی کد رشته محل هایی که مورد نظر آنهاست را انتخاب کنند و از بین آنها ۲۰ عدد را در دفتر ثبت نام و انتخاب رشته خود وارد کنند.
در نظر داشته باشید که هنگام ثبت نام باید کد رهگیری وارد سایت کنید که لازم است این کد را از قبل به صورت اینترنتی خریداری کنید. بعد از اینکه فرآیند ثبت نام شما کامل شد بررسی های لازم انجام می‌شود و در صورتیکه صلاحیت شما برای ادامه تحصیل در آن دانشگاه محرز شد می ‌توانید با اسناد و مدارکی که دانشگاه از شما میخواهد به صورت حضوری به دانشگاه مراجعه کنید و فرایند ثبت نام خود را تکمیل کنید.

شهریه دانشگاه علمی کاربردی

 همه کسانی که بدون آزمـون و با آزمون در دانشگاه علمی کاربردی ادامه تحصیل می دهند باید شهریه پرداخت کنند و میزان شهریه با توجه به رشته انتخابی آنها متغیر خواهد بود، پس بهتر است قبل از این که انتخاب رشته کنید و قبولی شما در یک رشته اعلام شود از میزان شهریه رشته ها اطلاعاتی به دست آورید تا مشخص شود که آیا توان پرداخت شهریه آن را دارید یا خیر. زیرا ممکن است رشته ای که شما انتخاب کرده اید طوری باشد که توانایی پرداخت شهریه آن را نداشته باشید و شانس شما در انتخاب سایر رشته ها گرفته شود.

اعلام نتایج ثبت نام بدون کنـکور دانشگاه علمی کاربردی

 افرادی که تمایل دارند ورودی مهر ماه دانشگاه علمی کاربردی باشند باید در مرداد ماه ثبت نام خود را انجام دهند و نتایج آن ها تا آخر شهریور اعلام می شود.
 البته توجه داشته باشید که اعلام نتایج کاملا اینترنتی است و در سایت سازمان سنجش آموزش کشور نتایج بر روی سایت قرار میگیرد. وقتی که نتایج اعلام شد یک لینکی در صفحه علمی کاربردی مشاهده می‌کنید که در آن می‌توانید اطلاعات خود را وارد کنید و نتایج را مشاهده کنید که معمولا با وارد کردن اطلاعات شخصی و شماره پرونده نتایج به شما نشان داده می شود.

 

ثبت نام تکـمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی

 گاهی اوقات افرادی که تمایل دارند در دانشگاه علمی کاربردی بدون کنـکور ادامه تحصیل دهند وقتی متوجه این قضیه می شوند که بازه زمانی ثبت نام گذشته است و ممکن است تصور کنید که در ثبت نام شما یک سال وقفه می‌افتد اما اینطور نیست و این دانشگاه همیشه یک بازه را برای تکـمیل ظرفیت قرار می‌دهد که افرادی که موفق به ثبت نام در بازه زمانی مشخص نشده بودند بتواند ثبت نام خود را انجام دهند که معمولا این بازه زمانی از اواخر مهر تا اواسط آبان می باشد.
افراد می‌توانند به سایت سازمان سنجش یا خود سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی مراجعه کنند و دفترچه تکـمیل ظرفیت دانشگاه را بخوانند و هزینه ثبت نام را پرداخت کنند و ثبت نام خود را انجام دهند.

مدارک ثبت نام تکـمیل ظرفیت کـاردانی به کـارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

کسانی که می خواهند در تکـمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کنند باید مدارک و سوابق تحصیلی گذشته و همچنین عکس و سایر مشخصات فردی خود را همراه داشته باشند که معمولاً به جز عکس کپی و اصل شناسنامه، کپی کارت ملی و اصل کارت ملی از جمله این مدارک خواهد بود. با داشتن این مدارک و همچنین داشتن شرایط عمومی و اختصاصی افراد می توانند در تکـمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کنند.

هزینه ثبت نام بدون کنـکور دانشگاه علمی کاربردی

 کسانی که میخواهند در دانشگاه علمی کاربردی ادامه تحصیل دهند و در این دانشگاه ثبت نام کنند باید هنگام ثبت نام اینترنتی یک کد رهگیری را هم وارد کنند که از قبل باید این کد را به صورت اینترنتی خریداری کنند که مبلغ آن ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان است که این مبلغ مربوط به دوره کـاردانی است. در دوره کـارشناسی این مبلغ ۲۰ هزار تومان است و در نهایت کارت اعتـباری با یک کد رهگیری به آنها داده می شود که لازم است در فرآیند ثبت نام آن را وارد کنند.

مشـاوره تحصیلی در آی مشـاوره

برای دریافت اطلاعات و مشـاوره در زمینه دانشگاه علمی کاربردی کـاردانی، کـارشناسی و کـارشناسی ارشد و مشـاوره کنکور های سراسری و آزاد میتوانید به وب سایت آی مشـاوره (imoshavere.com) مراجعه نمایید.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی