پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          14 اسفند 1402 - 04 March 2024



یکی از موارد بسیار مهم در تجارت فاکتور است و کسبه‌ها همه به دنبال داشتن فاکتوری مناسب برای خود هستند. یک راه حل مناسب برای این که فاکتور مختص به خود را در اختیار داشته باشید، طراحی و ساخت فاکتور با گوشی است. در این مطلب به چند نمونه از ابزارهای که می‌توانید به کمک آن و با گوشی خود فاکتور اختصاصی مختص به سازمان خود را طراحی کنید شرح خواهیم داد.

برنامه‌های ساخت فاکتور با گوشی

امروزه برای سهولت کار برنامه‌های زیادی وجود دارد که به شما امکان ساخت فاکتور به با انواع گوشی اندروید و IOS را می‌دهد چند نمونه از آن‌ها به شرح زیر است:

  1. اولین ابزاری که به معرفی آن خواهیم پرداخت Auto Draw است. این ابزار این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید به راحتی فاکتور مورد نظر خود را با گوشی طراحی و بعد از آن چاپ کنید.
  2. برنامه بعدی که به معرفی آن خواهیم پرداخت برنامه Canva است. این برنامه ا زان دست برنامه‌های است که کار با آن آسان بوده و به راحتی می‌توانید با آن کار کنید. این برنامه برنامه برای افرادی که به طراحی مسلط نیستند بسیار کاربرد دارد. افرادی که دارای گوشی با سیستم عامل اندروید هستند بسیار مناسب است.
  3. یکی دیگر از برنامه‌های مناسب برای ساخت فاکتور با گوشی برای هر دو سیستم عامل اندروید و IOS برنامه فیگما است. این برنامه بدون محدودیت مکانی و زمانی به کاربر این اجازه را می‌دهد تا به طراحی فاکتور بپردازند. نکته جالب در مورد این برنامه این است که، نیاز به نصب و پیکربندی ندارد و به راحتی از طریق مرورگر وب در دسترس است.

برنامه‌های ساخت فاکتور با گوشی بسیار زیاغد است اما در این مطلب به 3 مورد از معروف‌ترین آن‌ها اشاره کردیم.

چاپ فاکتور

ساخت فاکتور با گوشی برای چاپ

برای پاسخ به این سوال بعد از ساخت فاکتور با گوشی چگونه فاکتور تجاری مناسب و حرفه‌ای چاپ کنیم باید بگوییم که در ابتدا باید به نوع طراحی آن توجه داشته باشید. در فاکتور مشخصات زیادی نوشته می‌شود؛ اما آنچه مهم است، شیوه قرار گرفتن هر کدام از این اطلاعات و طراحی بوده که باید نظم و ترتیبی اصولی در آن رعایت شود تا فروشنده گیج نشوند. از جمله این نکات به شرح زیر است:

  • از فونت‌های خوانا استفاده کنید.
  • اطلاعات کامل و دقیق شخص حقیقی یا حقوقی، فروشنده و خریدار ثبت شود.
  • در هنگام ساخت فاکتور با گوشی، فاکتور را شلوغ طراحی نکنید، زیرا هدف اصلی فاکتور تبلیغات یا جلب مشتری نیست اما به طراحی اصولی و مرتب بودن آن اهمیت دهید.
  • در قسمت بالای فاکتور قسمتی برای درج تاریخ در نظر بگیرید. 
  • قسمتی را باید برای درج اطلاعات خریدار و فروشنده در طراحی، چاپ و ساخت فاکتور با گوشی در نظر گرفت. در واقع بدون درج نام خریدار و فروشنده فاکتور رسمیت ندارد.
  • یکی از ویژگی‌هایی که به انواع فاکتور رسمیت می‌بخشد، وجود شماره فاکتور بر روی آن است. شماره فاکتور با دستگاهی خاص و پس از مرحله چاپ روی فاکتور درج می‌شود. این شماره قرمز رنگ، روی هر برگه فاکتور متفاوت است و همچنین حالتی برجسته دارد. به طور معمول و استاندارد در بخش بالا و سمت چپ برگه فاکتور تجاری جایی برای شماره سریال در نظر گرفته می‌شود قرار دارد.
  • در طراحی و چاپ فاکتور، در پایین برگه جایی برای مهر و امضای فروشنده و خریدار تعیین شده است که در شرایط  کلی معامله وجود هر دو امضا کاملاً ضروری است.
  • در چاپ و طراحی فاکتور تجاری، حتما آرام برندتان حک شود.
  • در سر تیتر فاکتور، باید اطلاعات تماس کسب و کارتان را نیز وارد کنید. عنوان شغلتان، آدرس، شماره تلفن و آدرس ایمیل خود را در این قسمت قرار دهید.
  • در زیر سربرگ، جزئیات تماس مشتری را در فاکتور خود اضافه کنید.
  • فاکتور تجاری طراحی آن متفاوت‌تر از سایر فاکتورها است، مثلا تاریخ پرداخت بدهی را در فاکتور تجاری خود درج کنید و مطمئن شوید که در مقایسه با تاریخ فاکتور به چشم بیاید.

چاپ و سفارش فاکتور

 نکات مهم در چاپ فاکتورهای تجاری ساخته شده با گوشی

در هنگام ساخت فاکتوور با گوشی باید به نکات مهم در چاپ فاکتورهای تجاری  نیز توجه داشته باشیم زیرا زمانی ساخت فاکتور با گوشی بازدهی خواهد داشت که چاپ مناسبی هم داشته باشد. از جمله این نکات به شرح زیر است:

  • اولین نکته استفاده از کاغذ مناسب است. معمولا برای چاپ فاکتور از کاغد تحریر یا الوان استفاده می‌شود.
  • مهم نیست ساختار فاکتور با گوشی باشد یا هر ابزار دیگری، مهم استفاده از المان‌های درست و رعایت اصول چاپ است.
  • حتما از هر 4 جهت طرح فاصله 5 میلی متری رعایت شود.
  • فایل خروجی ارسالی آن چیزی باشد که چاپخانه از شما خواسته است.

سخن پایانی

داشتن یک فاکتور شخصی سازی شده برای سازمان و شرکت شما بیانگر این است که شما برای کسب و کار خود ارزش قائل هستید. برای این که فاکتور مختص به خود را داشته باشید نیاز نیست که هزینه زیادی کنید. به کمک تکنولوژی و با استفاده از هوش مصنوعی می توانید ساخت فاکتور با گوشی خود انجام دهید. ما در این مطلب به چند مورد از این برنامه‌ها اشاره کرده‌ایم.





جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

تگ ها چاپ چاپخانه فاکتور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی