پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          08 آذر 1400 - 29 November 2021




تست نفوذ فرآیند شبیه سازی یک حمله سایبری علیه یک سیستم کامپیوتری، شبکه، وب سایت یا برنامه کاربردی را توصیف می کند. هدف از تست نفوذ شناسایی نقاط ضعفی است که مجرمان سایبری می توانند قبل از وقوع یک حمله مخرب از آنها سوء استفاده کنند.در حالی که رواج تست نفوذ رو به افزایش است، اما خطراتی را به همراه دارد. چند مزایا و معایب برتر تست نفوذ وجود دارد که باید توسط مشاورامنیت اطلاعات در نظر گرفته شود.
مزایای تست نفوذ چیست؟
آسیب پذیری های سیستم را شناسایی و برطرف کنید
بینش ارزشمندی در مورد سیستم های دیجیتال خود به دست آورید
با مشتریان خود اعتماد ایجاد کنید
معایب تست نفوذ چیست؟
اشتباهات ممکن است پرهزینه باشد
تعیین شرایط آزمون
آزمایش می تواند غیراخلاقی باشد

آیا تست نفوذ ارزش ریسک را دارد؟ خواندن را ادامه دهید تا در مورد نقش تست نفوذ، مزایا و معایب تست نفوذ، انواع مختلف تست‌های نفوذ، و موارد دیگر برای کمک به ارزیابی این تاکتیک امنیت سایبری بیاموزید.
نقش تست نفوذ
تست نفوذ که به آن "هک اخلاقی"، "هک کلاه سفید" یا "Pentesting" نیز می‌گویند، یک استراتژی پیچیده و متنوع در امنیت سایبری است.
به گفته کارشناسان امنیتی، هدف از تست نفوذ "محافظت، شناسایی و پاسخگویی است - و برای داشتن امنیت خوب به هر سه نیاز دارید." تست نفوذ به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف فناوری اطلاعات خود را شناسایی کنید، بنابراین می‌توانید با اقدامات حفاظتی بیشتر در مورد بزرگترین دارایی‌ها و تهدیدکننده‌ترین آسیب‌پذیری‌ها پاسخ دهید.
 
تست نفوذ مستلزم ممیزی های مکرر امنیت داخلی توسط تیمی از کارمندان آموزش دیده یا متخصصان فناوری اطلاعات است. کارشناسانی که آزمایش‌های نفوذ را انجام می‌دهند «پنتس‌تر» نامیده می‌شوند. Pentesters فن آوری و دانش هک برای ایجاد یک هک ساختگی در سیستم، شبکه یا برنامه شما را دارند.
هر دو روش دستی و خودکار برای شناسایی نقاط ضعف در هر زیرساخت فناوری اطلاعات وجود دارد. این تاکتیک‌ها می‌توانند بینشی در مورد آسیب‌پذیری‌های شما و انواع حملات سایبری که سازمان شما ممکن است مستعد آن باشد، ارائه دهد.

محدوده تست نفوذ بسته به نیاز سازمان شما می تواند متفاوت باشد. برای مثال، یک کسب‌وکار کوچک ممکن است فقط به یک تست نفوذ ساده اپلیکیشن وب نیاز داشته باشد، در حالی که یک شرکت بزرگتر ممکن است به یک تست نفوذ در مقیاس کامل از تمام سیستم‌های فناوری خود نیاز داشته باشد.
تست نفوذ هرگز نباید تنها اقدام امنیتی یک سازمان باشد، بلکه یک جزء سودمند برای امنیت سایبری کل نگر باشد. برای برخی از صنایع بزرگتر، ممکن است الزام استانداردهای نظارتی و دستورالعمل های انطباق آنها باشد.

در حالی که می تواند گران و پیچیده باشد، pentesting یک سرویس ارزشمند است و می تواند به راحتی در پروتکل امنیتی یک شرکت قرار گیرد. بسیاری از کسب و کارها آزمایش نفوذ را به طور منظم در طول ممیزی های امنیتی برنامه ریزی شده انجام می دهند.

مزایای تست نفوذ
1. شناسایی و رفع آسیب پذیری های سیستم
هر 39 ثانیه یک حمله سایبری جدید رخ می دهد و کسب و کارها را دائما در معرض خطر قرار می دهد. هکرها می‌توانند آسیب‌پذیری‌هایی را در مناطقی پیدا کنند که شاید هرگز فکر نمی‌کردید آن‌ها را بررسی کنید.
یکی از مزایای اصلی تست نفوذ این است که نفوذگران خود را در موقعیت یک هکر قرار می دهند. با ماندن در نبض دنیای امنیت سایبری و نزدیک شدن منظم به سیستم‌های فناوری اطلاعات از دیدگاه مجرمان سایبری، نفوذگران می‌توانند طیف وسیعی از آسیب‌پذیری‌ها و نقاط ضعف را در فناوری اطلاعات شما شناسایی کنند.

2. بینش ارزشمندی در مورد سیستم های دیجیتال خود به دست آورید
گزارش های حاصل از تست نفوذ می تواند جزئیات ارزشمندی در مورد شبکه شما، نقاط ضعف آن و نحوه تقویت آن در اختیار شما قرار دهد. این تست‌ها عمیق هستند و می‌توانند توسط pentesters و متخصصان فناوری اطلاعات برای اهداف مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند.
گزارش‌های تولید شده به‌طور خودکار از آزمایش‌ها و ارزیابی‌های آسیب‌پذیری آنلاین معمولاً عمومی‌تر از گزارش‌های تست نفوذ هستند. تست‌های نفوذ با کمک به رتبه‌بندی ریسک‌ها و ایجاد برنامه‌های عملی همسو با ارزش‌ها، اهداف و منابع شرکت، می‌توانند جنبه‌های خاصی از فناوری اطلاعات خود را به شما ارائه دهند تا بر اساس بینش‌های شخصی‌شده روی آن تمرکز کنید.



3. با مشتری خود اعتماد ایجاد کنید
حمله سایبری یا نقض داده ها بر اعتماد و وفاداری مشتریان، فروشندگان و شرکای شما تأثیر منفی می گذارد. سرمایه گذاری در امنیت سایبری فعال برای محافظت از سیستم های فناوری اطلاعات و داده های شما در برابر حمله یکی از مهمترین مزایای تست نفوذ است. شما همچنین می توانید برای حفظ استاندارد برتری در مورد امنیت سایبری برای اطمینان بخشیدن به مشتریان فعلی و بالقوه شهرت داشته باشید.
گواهینامه هایی مانند گواهینامه مدل بلوغ امنیت سایبری (CMMC) برای پیمانکاران دفاعی، می تواند به این امر کمک کند. بنابراین تا آنجایی که می توانید با خیال راحت در مورد اینکه چگونه سازمان شما به اصول تضمین اطلاعات پایبند است، چگونه امنیت سایبری شما از داده های کسب و کار و مشتریان شما محافظت می کند، و اینکه چقدر مکرر و کامل بررسی های امنیتی سیستماتیک و تست های نفوذ انجام می دهید، به اشتراک بگذارید.
معایب تست نفوذ

1. اشتباهات ممکن است پرهزینه باشد
تست نفوذ شامل هک کردن برخی، اگر نه همه، سیستم های IT شما است. می تواند مسائل امنیتی حساس مربوط به اطلاعات شرکت و مشتری را افشا کند.
اگر تست های نفوذ به درستی انجام نشود، می تواند آسیب های زیادی را به همراه داشته باشد. سرورها ممکن است از کار بیفتند، داده های حیاتی ممکن است خراب شوند، یا سایر عواقب هک جنایی ممکن است رخ دهد.
از دست دادن اطلاعات خصوصی شرکت شما فاجعه آمیز خواهد بود، به خصوص اگر به دست یک هکر واقعی یا یک شرکت رقیب بیفتد.

2. تعیین شرایط آزمون
تست نفوذ می تواند بسیار پیچیده و پرهزینه باشد. شما باید شرایط آزمون و محدوده ای را تعیین کنید که ارزش ریسک ها و منابع مرتبط با این تاکتیک را دارد.
آیا ارزش آن را دارد که امنیت شرکت خود را فقط تجزیه و تحلیل یک منطقه خاص از شبکه خود به خطر بیندازید؟ با توجه به معایب بالقوه قابل توجه تست نفوذ، ممکن است بهتر باشد از هر آزمایش با دامنه وسیع تری نهایت استفاده را ببرید.
با این حال، اگر می‌خواهید یک آزمایش نفوذ در کل شبکه و زیرساخت خود انجام دهید، باید مطمئن شوید که نفوذگران شما آماده هستند تا همه جنبه‌های IT شما را بررسی کنند. این به تلاش، جزئیات و منابع بیشتری نیاز دارد.
اگر ارزیابی دقیق و محدوده مناسبی از نقاط قوت و ضعف فناوری اطلاعات خود دریافت نکنید، باز کردن سازمان خود در برابر خطرات و معایب تست نفوذ ارزشی نخواهد داشت.


3. آزمایش ممکن است غیراخلاقی باشد
آیا تست نفوذ اخلاقی است؟ از آنجایی که از بسیاری از تکنیک‌هایی استفاده می‌کند که یک مجرم برای جستجوی آسیب‌پذیری‌ها در سیستم‌ها یا برنامه‌های یک سازمان استفاده می‌کند، اخلاقیات تست نفوذ اغلب زیر سوال می‌رود.
برخی استدلال می کنند که تست نفوذ مشوق رفتار و تاکتیک های منفی است، زیرا هک انجام شده در این تست ها با هک انجام شده توسط مجرمان سایبری تفاوتی ندارد.
هر سازمانی باید خودش تصمیم بگیرد که آیا پیامدهای اخلاقی تست نفوذ را می‌پذیرد یا خیر. همچنین مهم است که در نظر بگیرید که مشتریان، فروشندگان و شرکا چگونه ممکن است اخلاق تست نفوذ را ببینند.



تگ ها شرکت امنیت اطلاعات امنیت اطلاعات شرکت های امنیت اطلاعات شرکت امنیتی شرکت امنیت اطلاعات در یزد شرکت های امنیتی در یزد شرکت های

خبرنامه - شبکه های اجتماعی