پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          30 فروردین 1393 - 19 April 2014


حمایت از کریدور تجاری‌سازی دانشگاه‌ها و تجهیز پژوهش‌سراهای دانش آموزی در طرح شهاب

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر سورنا ستاری در مراسم اختتامیه دومین جشنواره دانش آموزی زیست فناوری در اردوگاه شهید باهنر، با اشاره به اینکه دانش آموزان تصمیم نهایی برای آینده کشور را می گیرند، افزود: اینکه برای آینده این مملکت چه برنامه ای دارید تصمیم نهایی با شماست اینکه مانند نخبگان ما دوران تحصیل را در ایران بمانید یا به خارج از کشور بروید تصمیم با شماست، اما آن چیزی که از حالا باید در خود تقویت کنید و مهم است این است که حتی اگر هم رفتید به کشور برگردید.


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به همکاری با وزارت آموزش و پرورش گفت: معاونت علمی آمادگی دارد تا تمام پژوهش‌سراهای آموزش و پرورش را به امکانات تجهیز کند و از طرح شهاب حمایت کند.

ستاری اظهار داشت: منظور راه علم، تحقیق و پژوهش است و نه آن علمی که تنها با حفظ فرمول و گرفتن نمره بدست بیاید.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه با تمام اصلاح‌هایی که در آموزش و پرورش  صورت گرفته و تغییرات انجام شده هنوز دانش آموزان را بر پایه حفظیات و نمرات می سنجیم نه با دید فناوری و پژوهش تاکید کرد: برای پیشرفت باید نسل جدید را باور کنیم و میزان سنجش را بر پایه دانش و فناوری در نظر بگیریم. ما از شما دانش آموزان نمی خواهیم که فرمول ها را حفظ کنید بلکه می خواهیم به صورت کاربردی این فرمول ها را درک کنید. این نیاز آینده کشور ایران است.

وی با بیان اینکه اغلب نخبگان و کسانی که توانسته اند دنیا را متحول کنند سنی کمتر از 30 سال داشته اند گفت: نسل ما دیگر تغییری نخواهد کرد و قرار نیست گام مهمی بردارد، اینبار نوبت نسل جدید است و درهای آینده به روی شما گشوده است. قطعا اگر قرار است اتفاقی بیافتد سرمایه‌گذاری باید روی نسل جوان و تا قبل از سی سالگی صورت بگیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: جزو برنامه‌های این معاونت است تا ارتباط بین صنایع فعال در حوزه بیو تکنولوژی و پژوهش سراها برقرار شود و همچنین در پی آن هستیم که ارتباطی ثابت و سازنده در این حوزه ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: مساله دانش آموزان برای معاونت علمی و فناوری و بنیاد ملی نخبگان دارای اهمیت فراوانی است و برخی از ورودی‌های بنیاد ملی نخبگان مخترعین، بعضی هم نفرات برتر کنکور و المپیادها هستند.

ستاری با اشاره به اینکه قطعا شکل گزینش و شناسایی افراد در بنیاد ملی نخبگان خالی از ایراد نیست افزود: برای گزینش استعدادهای برتر و نخبگان باید بر اساس کار آفرینی رتبه بندی انجام شود در حالی که در حال حاضر این گزینش بر اساس نمره بوده و این شکل گزینش اشتباه است.

وی گفت: حتی درس‌هایی که در دانشگاه‌ها به دانشجویان می‌دهیم بر اساس کارآفرینی برنامه‌ریزی نشده‌اند و در حال حاضر کسانی را تقویت می کنیم که فقط مدرک دارند، در حالی که باید طوری رفتار کنیم که دانشجویان بعد از پایان تحصیل در رشته‌‌شان قابلیت این را داشته باشند که تولید کننده باشند و نیازی از نیازهای کشور را مرتفع کرده و برای کشورشان ارزش افزوده داشته باشند. نقاط قوت در این زمینه در آموزش و پرورش بحث پژوهش‌سراها و سازمان فنی و حرفه‌ای است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید براینکه برای راه‌اندازی کسب و کار دانشگاهیان این معاونت حاضر است در کریدورهای تجاری‌سازی تا جایی که امکان دارد با وام‌های کم‌بهره به حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نو بپردازد افزود: البته اگر از دادن پول بلاعوض خودداری می‌کنیم به این دلیل است که پول بلاعوض منبع فساد برای شخص می‌شود و نمی‌گذارد شخصیت وی شکل بگیرد، باید شخص بداند پولی که می گیرد را باید به هرحال بازگرداند و در این زمینه تلاش کنند.

وی  با اشاره به اینکه برای رسیدن به سند چشم‌انداز ملی در سال 1404 در رشته زیست فناوری نیاز به پتانسیل 10 برابری داریم تصریح کرد: امیدواریم نفوذ زیست فناوری در کشور به خوبی رخ دهد. در حال حاظر نیز شرکت‌های بسیار قابلی در کشور فعال هستند که در حوزه بایو، داروهای نو ترکیب، کشاورزی و غیره فعالیت می‌کنند. هنر ما این است که  شما دانش آموزان و آینده سازان را به این شرکت ها وصل کنیم، البته نه برای استخدام بلکه به این دلیل که کار را بیاموزید و توانمند شوید و برای خودتان کسب و کار راه بیاندازید و برای کشور کارآفرینی نیز داشته باشید.

ستاری یادآور شد: معاونت علمی آمادگی کامل دارد تا در حوزه زیست فناوری از دانش آموزان و فعالان این حوزه حمایت کند و تمامی امکانات موجود حتی امکانات شرکت‌های خصوصی را برای دانش‌آموزان به کار بگیرد. شما نیز باید بدانید هرگز قرار نیست در آینده کارمند دولت باشید. باید کارآفرین و بر جامعه‌تان تاثیر گذار باشید.


تگ ها حمایت از کریدور تجاری‌سازی دانشگاه‌ها تجهیز پژوهش‌سراهای دانش آموزی طرح شهاب

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی