پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          29 خرداد 1395 - 18 June 2016


رشد سریع کشورهای ایران و چین در پژوهش در قاره آسیا

در این دوره ما شاهد آموزش پویا و عالی در دانشگاه ها و مدارس هستیم، به ویژه در مناطق شرق و جنوبی شرقی آسیا. البته در سراسر جهان از جمله کشورهایی با درآمد متوسط و بالا نیز چنین چیزی مشاهده می شود. در این کشورها آموزش و پرورش نقش محوری داشته و نخبگان بیشتری به جامعه تحویل می دهند.
از اواخر سال 1990 دانشگاه ها و کالج ها مشارکتشان رشد داشته است. در حال حاضر نیز کشورهای کم درآمد شاهد پیشرفت آموزش عالی هستند. یک چهارم از تمامی ملت ها، تولید ناخالص داخلی یا GDP آنها در هر فرد کمتر از 5000 هزار دلار بوده و نرخ ثبت در حال حاضر بیش از 15 درصد می باشد.
در همین حال دانش و پژوهش دانشگاه در دانشگاه های سطح جهان رو به گسترش است. خروجی علم در هشت کشور بریکس همچون برزیل، روسیه،هند،چین و آفریقای جنوبی در حال رشدست. البته این شامل دیگر اقتصادهای در حال حاضر ظهور شده و آنها نیز شاهد رشد علم هستند. در این مناطق نام نویسی دانشگاه ها و دیگر مراکز آموزشی رو به رشد بوده و هر روز با افزایشی رو به روست.



چهار مورد از این کشورها در شرق و جنوب شرقی آسیا قرار دارند که می توان به سنگاپور (نرخ رشد 9 درصد)، مالزی(نرخ رشد11.5 درصد)، تایلند(نرخ رشد12.7 درصدی) و چین (نرخ رشد 15.4 درصدی) اشاره داشت. سریعترین رشد پژوهش به کشور ایران مربوط است که نرخ رشد آن به 23.5 درصدی می رسد.
این اطلاعات از انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرقی آسیا و یا ASAIHL بدست آمده است.

در سراسر جهان دانشجویان بین المللی فعالیت علمی بیشتری نسبت به دانش آموزان مدارس دارند به شکلی که این افزایش فعالیت به دو برابر می رسد. در شرق و جنوب شرقی آسیا برای تبدیل شدن به رسانه مهمی برای ساخت و ساز منطقه مرزی یکپارچه، انجمن ملل جنوب شرقی آسیا به اختصار ASEAN، بخصوص کشورهای ASEAN و شرق آسیا تلاش های بسیاری انجام گرفت. کشورهای کره، ژاپن، تایوان و چین در استخدام دانشجویان از جنوب شرقی آسیا اولویت قائل می شوند. این اولویت در حقیقت به موازات الگوی سرمایه گذاری شرق آسیا در جنوب شرقی این قاره قرار گرفته است.

برای شرق آسیا، جنوبی شرقی آسیا می تواند یک مرز اقتصادی جدید، مشتری جدید، منبع کاری ارزان قیمت و برخی دیگر باشد. برای آموزش عالی شرق آسیا، کالاهای خصوصی و عمومی به شکل معاملاتی و همکاری توسعه یافته به فروش می رسند. ASEAN در زمینه تبادل دانشجو روند صعودی را طی می کند و مشارکت پژوهشی آن نیز رشد داشته است. در بخشی از جنوب شرقی آسیا، فرصت برای کمک به ظرفیت سازی آموزش عالی وجود دارد. در این زمینه کمک های اولیه، دانش و مردمی که در جریان هستند با یکدیگر ترکیب خواهند شد.

منبع

تگ ها ولید ناخالص داخلی GDP انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرقی آسیا ASAIHL

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی