پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          11 تیر 1390 - 02 July 2011

قم - خبرگزاری مهر: معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: چنانچه بخواهیم برای توازن بین دانشجویان دختر و پسر از ورود دانشجویان دختر به دانشگاه‌ها جلوگیری کنیم این سیاست در آینده ناکارآمدی خود را نشان خواهد داد.

سیده شبنم فاطمی در گفتگو با مهر، با اشاره به افزایش ورودی دانشجویان دختر به دانشگاه‌ها، تحصیل را برای بانوان مفید ارزیابی کرد گفت: در حال حاضر جامعه با شتاب به سمت پیشرفت و فناوری در حرکت است و تمام کسانیکه در این اجتماع زندگی می‌کنند نیز باید بتوانند با تحصیل علوم مختلف از جامعه عقب نمانند.

وی فیلتر گذاری و جلوگیری از ورود بانوان به دانشگاه را ناکارامد توصیف کردو عنوان داشت: ممانعت از ورود به دانشگاه و همچنین تفکیک جنسیتی برخی ار رشته‌ها تنها می‌تواند به عنوان مسکن در کوتاه مدت عمل کند اما بعد از گذشت چند سال عوارض خود را نشان داده و مجددا مجبور به حل مشکل جدید خواهیم شد.
فاطمی تربیت صحیح فرزندان را از دست آورهای مهم تحصیلات عالیه بانوان عنوان داشت و گفت: مادرانی که تحصیلات بالایی داشته و در اجتماع نیزحضور داشته باشند بهتر می‌توانند با روش‌های تربیتی آشنا شده که این امر در تربیت فرزندان اثری دوچندان خواهد داشت.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم با اشاره به برخی از انتقاد‌ها درباره افزایش سن ازدواج، تجرد قطعی و بالارفتن توقعات بانوان درازدواج ادامه داد: در ابتدا باید عنوان کرد که آمار قطعی برای این موارد وجود ندارد که بخواهند با تمسک به آن از ورود بانوان به دانشگاه‌ها و برخی از رشته‌های دانشگاهی جلوگیری کنند.

بانوان از شرایط به وجود آمده برای حضور در اجتماع استفاده می کنند

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شرایط برای فعالیت و حضور بانوان در عرصه اجتماع فراهم شده است بیان داشت: با توجه به شرایط به وجود آمده طبیعی است که بانوان بخواهند از آزادی که اجتماع در اختیار آن‌ها قرار داده بهره‌مند شده و از آن برای رشد و تعالی خود استفاده کند.

فاطمی در ادامه با بیان اینکه جلوگیری از ورود خانم‌ها به دانشگاه نمی‌تواند راه حل صحیحی باشد گفت: باید فضای دانشگاه را از علمی بودن صرف به سمت مهارتی و کاربردی کردن علوم سوق داد تا از این طریق آقایان نیز به سمت دانشگاه گرایش پیدا کنند نه اینکه جلوی ورود خانم‌ها گرفته شود.

وی ادامه داد: باید سرفصل‌های آموزشی را تغییر داد و برای کاربردی کردن این سرفصل‌ها نیز نیروهای نظارت و ارزش یابی در نظر گرفت تا خروجی دانشگاه‌ها مطابق با نیاز جامعه باشد.

مدرک گرایی عاملی برای ورود به دانشگاه

رئیس مرکز تخصصی معماری و شهرسازی قم در ادامه با اشاره به اینکه برخی از افراد از روی ناچاری و تنها برای گرفتن مدرک تحصیلی وارد دانشگاه می‌شوند بیان کرد: فضای باید به گونه‌ای تغییر پیدا کنند که چنین نگرشی در ورود افراد به دانشگاه تغییر داده و آن‌ها بر حسب علاقه، شناخت رشته انتخابی، نیازهای جامعه و حتی نیازهای روحی و روانی خود وارد دانشگاه شوند.

عدم استقبال آقایان از دانشگاه

فاطمی در ادامه به دلایل عدم استقبال آقایان از دانشگاه اشاره داشت و ابراز کرد: هنگامیکه دانشگاه نمی‌تواند با نیازهای جامعه تطابق داشته باشد و خروجی آن تنها افرادی با مدرک تحصیلی و بدون مهارت باشد آقایان نیز ترجیح می‌دهند که چهار سال وقت خود را در چنین مکانی هدر ندهند.

تگ ها محدودیت ورود بانوان به دانشگاه

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی