پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          26 دی 1392 - 16 January 2014


درددل‌های علمی خوزستان با ستاری در سفر استانی دولت

گزارشی از انتقادات نفتی فناوران دانشگاهی تا خواب عمیق پنج طرح کلان ملی زیست‌محیطی


جمعی از مسؤولان علمی و دانشگاهی خوزستان در نشستی با دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور به بیان دغدغه‌ها، دیدگاه‌ها و مشکلات مرتبط با این حوزه در خوزستان پرداختند.

به گزارش خبرنگار علمی‌ خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا، منطقه خوزستان، دکتر حسن مروتی، رییس دانشگاه شهید چمران اهواز در این نشست که شامگاه چهارشنبه برگزار شد، به ارائه گزارشی از مختصات آموزش‌عالی در خوزستان پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر 91 مرکز آموزش عالی شامل 20 واحد دانشگاه آزاد اسلامی، 31 مرکز پیام نور، هشت8 دانشگاه دولتی، شش دانشگاه غیرانتفاعی، 21 مرکز علمی و کاربردی و پنج مرکز آموزش عالی فنی‌وحرفه‌ای در استان خوزستان وجود دارد.

وی با اشاره به جمعیت دانشجویی استان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 256 هزار دانشجو بدون احتساب دانشجویان پزشکی در استان تحصیل می کنند که بیشترین تعداد دانشجویان در دانشگاه‌های آزاد با 51 درصد و جمعیتی بالغ بر 128 هزار نفر است؛ دانشگاه‌های دولتی کمتر از 10 درصد جمعیت دانشجویان استان را پوشش می‌دهند که بیش از 24 هزار نفر هستند.

رییس دانشگاه شهیدچمران اهواز افزود: بیشترین تعداد دانشجویان استان خوزستان با 183 هزار نفر در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند؛ همچنین تعداد دانشجویان مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری به‌ ترتیب 16 هزار و 27 و یک هزار و 452 نفر است که دانشجویان دکتری عموما در دانشگاه‌های دولتی مشغول به تحصیل هستند.

مروتی، بیشترین تعداد دانشجویان استان خوزستان را در رشته‌های علوم انسانی با جمعیتی بالغ بر 111 هزار نفر برشمرد و افزود: این مسئله با توجه به صنعتی بودن استان خوزستان یک نقطه ضعف محسوب می‌شود. دانشجویان گروه‌های فنی‌ومهندسی نیز حدود شش هزار و 800 نفر هستند و در گرایش های کشاورزی و منابع طبیعی نیز حدود 10 هزار و 900 دانشجو تحصیل می‌کنند.

وی همچنین نسبت استاد به دانشجو را در دانشگاه‌های دولتی استان خوزستان در وضعیتی بهتر نسبت به دانشگاه‌های دیگر ذکر و اظهار کرد: این نسبت به‌طور میانگین در خوزستان 26 به یک و میانگین کشوری آن 17 به یک است؛ البته دانشگاه های دیگر مانند آزاد اسلامی و پیام نور در وضعیت بدتری هستند و این در حالی است که استادان دانشگاه‌های دولتی عمدتا در دانشگاه‌های دیگر هم تدریس می‌کنند.

رییس دانشگاه شهیدچمران اهواز همچنین به مسأله جذب نخبگان و متخصصان در خوزستان اشاره کرد و افزود: جذب نخبگان و متخصصان با توجه به شرایط آب و هوایی و منطقه‌ای پایین است؛ در واقع تفاوت مزایا بین دانشگاه‌های مرکز و خوزستان آن‌چنان زیاد نیست که بتواند جاذبه‌ای برای ماندگاری اعضای هیات‌علمی ایجاد کند؛ در نتیجه باید برای این موضوع فکر اساسی شود؛ در حال حاضر هم به تعداد زیادی عضو هیات‌علمی در دانشگاه نیاز است.

مروتی همچنین با اشاره به سطح زیربنای دانشگاه‌های مختلف در استان اظهار کرد: در این زمینه دانشگاه‌های دولتی در وضعیت نسبتا بهتری قرار دارند؛ در حال حاضر پردیس دانشگاه شهید چمران به طور مشترک با دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مساحتی حدود 240 هکتار واقع شده که نزدیک به 180 هکتار مربوط به دانشگاه شهیدچمران و 60 هکتار مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با اشاره به وجود 13 دانشکده مختلف در دانشگاه شهید چمران اهواز، افزود: تمام دانشگاه‌های دولتی در استان، زمانی دانشکده‌های دانشگاه شهیدچمران بودند؛ همچنین تنها دانشگاه موجود در استان قبل از انقلاب، دانشگاه جندی‌شاپور بود که بعد از انقلاب و حدود سال 56 یک شاخه از آن مستقل شد که این شاخه دانشگاه جامع لرستان است؛ پس از آن تمام دانشکده‌های متعدد دیگر تحت‌عنوان دانشگاه‌های علوم و فنون دریایی خرمشهر، صنعتی جندی‌شاپور دزفول، کشاورزی و منابع طبیعی رامین و صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان مستقل شد و اخیرا هم ایجاد دانشگاه صنعتی هویزه به دانشگاه شهیدچمران واگذار شده است.

رییس دانشگاه شهیدچمران اهواز همچنین با بیان این‌که رشد علمی دانشگاه در سال های اخیر همگام با تمام دانشگاه‌های کشور، رشد خوبی بوده‌است، خاطرنشان کرد: تعداد مقالات دانشگاه در سال گذشته که در پایگاه ISC، ثبت و نمایه شد، یک هزار و 293 مقاله شامل نمایه ISC و ISI است؛ همچنین در رتبه بندی اخیر ISC دانشگاه شهیدچمران، رتبه نهم کشور را از نظر تولید مقاله کسب کرد.

مروتی به مصوبه یکی از سفرهای رییس‌جمهور سابق به استان مبنی بر الزام دستگاه‌های اجرایی به انعقاد 70 درصد طرح‌های تحقیقاتی خود با دانشگاه‌های درون استان اشاره و تصریح کرد: این مصوبه باعث ایجاد یک جهش در دانشگاه شد به طوری‌که در سه سال گذشته دانشگاه شهید چمران از نظر انعقاد قرارداد با دستگاه‌های اجرایی، بین دانشگاه‌های شهرستانی به جز دانشگاه تهران، رتبه اول را به دست آورد.

وی افزود: در صدد هستیم همه حوزه‌های دانشگاه تقاضا محور شود که در این زمینه پژوهش در اولویت نخست کار قرار دارد؛ تنها چهار هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در استان وجود دارد که اگر پایان‌نامه‌های این دانشجویان به سمت صنعت هدایت شود، مسلما کارآمدتر، به روز و تقاضامحور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در این مراسم همچنین دکتر خلیل رنجبر، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهیدچمران اهواز به تشریح شاخص‌های پژوهش دانشگاه در حوزه‌های مختلف پرداخت و اظهار کرد: با همت مجموعه مدیریت دانشگاه و مجموعه قبلی استانداری، جهش خوبی در زمینه انعقاد قراردادهای تحقیقاتی با دستگاه‌های مختلف استان ایجاد شد که در این زمینه مبلغ قراردادهای پژوهشی دانشگاه در سال های 89 تا 91 به‌ ترتیب حدود چهار ، پنج و 8.2 میلیارد تومان بوده‌ است.

وی با بیان این‌که این رقم امسال تا آذرماه، 2.1 میلیارد تومان شامل قراردادهای درون و برون استانی بوده‌است، تصریح کرد: همچنین در سطح وزارتخانه دانشگاه مجری یک طرح کلان ملی است و در حال حاضر در مجموع 156 طرح تحقیقاتی توسط اعضای هیات‌علمی دانشگاه با صنایع و دستگاه اجرایی استان در حال اجراست که همکاری دستگاه ها در این زمینه، متفاوت بوده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهیدچمران اهواز افزود: در سال‌های اخیر مجموعه مدیریت و ارتباط با صنعت دانشگاه، به سمت رفع مشکلات اداری معمول حرکت کردند و تعامل خوبی بین دانشگاه با صنایع و دستگاه‌های اجرایی ایجاد شد؛ همچنین در حال حاضر دانشگاه دارای 20 مجله مختلف علمی و پژوهشی مصوب وزارت علوم است و حدود 18 مجله دیگر نیز در آستانه اخذ مجوز هستند.

رنجبر به وجود هشت مرکز تحقیقاتی مصوب وزارت علوم در دانشگاه اشاره کرد و افزود: بعضی از این مراکز مانند مراکز تحقیقات گاز، زمین شناسی، حفاری و پژوهشکده آب و انرژی با صنایع استان ارتباط تنگاتنگی دارند؛ همچنین در حال رایزنی برای بسط فعالیت ستاد نانو در دانشگاه هستیم.

وی درباره تفاهم‌نامه‌های منعقده با صنایع مختلف استان به منظور حمایت مالی از دانشگاه برای ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی این دستگاه‌ها در دانشگاه، اظهار داشت: در این زمینه با صنایع نفت، گاز و برق منطقه ای تفاهم‌نامه منعقد شد تا آزمایشگاه‌های خاص این دستگاه‌ها در دانشگاه راه‌اندازی و کارهای تحقیقاتی، مشکلات پژوهشی و آزمایشات مربوط به آن‌ها در دانشگاه انجام شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهیدچمران اهواز به راه‌اندازی مرکز منطقه‌ای ISC در دانشگاه اشاره کرد و افزود: همچنین طی قراردادی با یک شرکت‌، تا آذرماه امسال بالغ بر 93 هزار مدرک علمی اعم از مقالات داخل و خارج از کشور در دسترس اعضای هیات‌علمی و دانشجویان دانشگاه قرار گرفت.

رنجبر افزود: در نمایشگاهی که اخیرا در تهران برگزار شد، به میزان 600 میلیون تومان تجهیزات پژوهشی و آزمایشگاهی ساخت داخل خریداری و در اختیار دانشکده‌های مختلف قرار گرفت؛ همچنین سال گذشته شش عنوان همایش مختلف ملی و بین‌المللی در دانشگاه برگزار شد.

وی با بیان این‌که دانشگاه شهیدچمران دارای چهار قطب علمی مدیریت دانش، آموزش مداوم، بهداشت و بیماری‌های گاومیش و بهره برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی است، خاطرنشان کرد: یکی از حوزه هایی که بسیار در جهت توسعه پژوهش در دانشگاه مؤثر بوده، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه است که عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو و همچنین شبکه آزمایشی دانشگاه های کشور است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به ارتقا رتبه دانشگاه در سال های اخیر، تصریح کرد: با توجه به این‌که دانشگاه شهیدچمران یک دانشگاه جامع و بزرگ و به‌عنوان تنها دانشگاه بزرگ جنوب غرب کشور است، نیازمند حمایت‌های بیشتر در برگزاری همایش‌های علمی و تجهیز زیرساخت آزمایشگاهی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا در این مراسم همچنین دکتر بابک مختاری رییس پارک علم و فناوری خوزستان با مروری بر روند تاسیس این نهاد از سال 88 و تخصیص ردیف بودجه مستقل به آن در سال جاری، از حمایت های مختلف دانشگاه شهیدچمران از پارک در طول چهار سال گذشته ابراز قدردانی کرد و افزود: در حال حاضر 121 شرکت و واحد فناور در پارک علم و فناوری استان مستقر است؛ همچنین پنج مرکز رشد علم و فناوری در استان راه اندازی شده که با احتساب رشد مرکز دانشگاه علوم پزشکی این رقم به شش مرکز می رسد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 551 نفر در واحدهای فناور پارک علم و فناوری خوزستان شاغل هستند؛ همچنین در سه سال گذشته و به‌واسطه حضور در نمایشگاه و جشنواره علم تا عمل، تقریبا بیش از 12 میلیارد ریال وام به هفت شرکت استان از سوی معاونت علمی و فناوری اعطا شد.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان با بیان این‌که در حال حاضر مساحت فضای فیزیکی که طی انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه‌های استان در اختیار پارک قرار دارد، هفت هزار و 200 مترمربع است، خاطرنشان کرد: مراکز رشد دانشگاه های علوم و فنون دریایی خرمشهر، آزاد اسلامی دزفول و مسجدسلیمان و مرکز رشد تخصصی نفت طی تفاهم‌نامه‌ای با این دانشگاه ها و با تامین ساختمان و فضای موردنیاز از سوی این دانشگاه‌ها، راه‌اندازی شد.

مختاری افزود: در حال حاضر زیربنای اولین ساختمان در حال تاسیس پارک سه هزار و 370 مترمربع است؛ همچنین پارک علم و فناوری استان دارای 970 مترمربع فضای کارگاهی است.

وی با اشاره به واگذاری زمینی به مساحت 34 هکتار از سوی استانداری به پارک علم و فناوری استان، تصریح کرد: در حال حاضر برای 10 هکتار از این اراضی، مجوز فروش به واحدهای فناور اخذ شده است.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان همچنین با بیان این‌که در 2 سال اخیر برخی از موازی‌کاری ها بین معاونت پژوهشی وزارتخاته و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شد، تصریح کرد: این موازی‌کاری‌ها باعث شد پارک علم و فناوری استان بسیار آسیب ببیند به همین دلیل انتظار می‌رود معاونت علمی و فناوری، نقش پدری داشته باشد؛ نه مانند سال آخر دولت قبل که نقش برادری داشت.

مختاری همچنین به قانون اختصاص یک درصد از بودجه‌ دستگاه‌های اجرایی به پژوهش اشاره و خاطرنشان کرد: آیین‌نامه این قانون سال‌های قبل از سوی معاونت علمی و فناوری رییس جمهور ابلاغ می‌شد که امسال شورای عالی عتف آن را ابلاغ کرده است اما به نظر می‌رسد بعضی موارد در این آیین نامه دیده نشده است به‌طور مثال می‌توان 30 درصد اعتبارات از مجموع یک درصد بودجه اختصاصی دستگاه‌های اجرایی به پژوهش را صرف ایجاد زیرساخت های آزمایشگاهی کرد که این موضوع در آیین نامه لحاظ نشده است.

وی ادامه‌داد: انتظار می‌رود یک نظرخواهی در این زمینه انجام شود و این آیین نامه با انعطاف پذیری بیشتری تدوین شود زیرا طبق گزارشات معاونت علمی‌وفناوری به استانداری، در خوزستان نیم درصد اعتبارات صنایع و دستگاه‌های اجرایی رقمی بین 120 تا 150 میلیارد تومان است که امسال با توجه به افزایش این عدد به یک درصد، این رقم باید دو برابر شود. این اعتبار می تواند در جهت تقویت زیرساخت های پژوهشی و افزایش تقاضا محوری بسیار مؤثر باشد.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان همچنین با ابراز گلایه از کم‌لطفی مسئولان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و معاونت پژوهشی وزارت نفت نسبت به استان خوزستان در حوزه پژوهشی، مشکل را به نظام‌نامه پژوهشی وزارت نفت مربوط دانست و افزود: با توجه به وقوع هشت سال جنگ تحمیلی، بسیاری از زیرساخت‌های پژوهشی در استان آسیب دید و ترمیم نشد و در حال حاضر به دلیل این نظام‌نامه باید با دانشگاه‌هایی مانند صنعتی شریف یا تهران رقابت کنیم که رقابتی ناعادلانه است.

مختاری همچنین محور دیگر سخنان خود را به بحث کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت اختصاص داد و با بیان این‌که تشکیل این کانون‌ها یک اقدام مبارک بود اما معاونت علمی و فناوری نتوانسته نظارت کاملی روی فعالیت این کانون ها داشته باشد، با ارائه این پیشنهاد که بین کانون‌های مستقر در استان‌ها با پارک ها یا بنیاد نخبگان ارتباط بیشتری برقرار شود، تصریح کرد: پارک‌ بسیار بیشتر می تواند روی این کانون‌ها نظارت کند.

وی همچنین درباره مشکل اساسی پارک علم و فناوری استان، خاطرنشان کرد: پارک استان به هر دلیل دیرتر از پارک‌های دیگر استان ها تاسیس شد؛ سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی که در سال 88 به پارک های علم و فناوری تبدیل شدند از امکانات بسیار خوبی برخوردار بودند در حالی که سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی استان در زمان جنگ به شیراز منتقل شد و بعد از هشت سال با پیگیری های انجام شده، مجوز تاسیس پارک اخذ شد و این زمانی بود که وضعیت بودجه در کشور چندان مطلوب نبود؛ در حال حاضر هم پارک با مشکل کمبود فضا مواجه است.

به گزارش خبرنگار ایسنا در این مراسم همچنین دکتر خدادادی قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان این‌که مرکز رشد دانشگاه یک مرکز نوپا است، تصریح کرد: البته کارهای بزرگی از جمله تولید چند قلم دارو در این مرکز انجام شده است و مباحث دیگری مانند تولید آنتی بادی‌های مونوکلونال نیز در حال پیگیری است؛ مشکل اساسی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، ایجاد یک clean room است که مصوبه آن دو سال گذشته یک میلیارد تومان بود.

وی از برنامه دانشگاه برای تاسیس یک مرکز درمانی بین المللی با همکاری ژاپن و مالزی خبرداد و خاطرنشان کرد: مقدمات این کار با کمک سفارت‌خانه در حال انجام است؛ با توجه به روند رو به رشد سرطان، این مرکز می‌تواند در زمینه تشخیص اولیه و همچنین درمان و روش های جدید درمان خدمات ارائه کند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز همچنین خواستار حمایت معاونت علمی و فناوری از فعالیت های شرکت های دانش بنیان در مباحث توریست درمانی در مناطق آزاد مانند آبادان و خرمشهر از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی شد که دکتر ستاری در این زمینه قول مساعد داد.

به گزارش ایسنا در این نشست همچنین دکتر همتی رییس مرکز رشد فناوری های دارویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، به ارائه گزارشی از فعالیت این مرکز پرداخت و با اشاره به راه اندازی این مرکز از حدود یک و نیم سال گذشته، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که قدمت داروسازی در خوزستان بیش از 50 سال است، مرکز رشد دانشگاه با عنوان مرکز رشد فناوری های دارویی در استان تاسیس شد.

وی با بیان این‌که براساس استراتژی وزارت بهداشت این مرکز در چند زمینه آغاز به کار کرد، اظهار داشت: سنتز مواد اولیه دارویی یکی از محورهای فعالیت مرکز است که در این زمینه تا حدودی بومی‌سازی انجام شد و در حال تاسیس یک پایلوت صنعتی برای تولید انبوه هستیم که قرار داد آن منعقد شده‌است.

همتی محور دیگر فعالیت های مرکز را تولید داروهای High-Tech و آنتی بادی‌های مونوکلونال عنوان و خاطرنشان کرد: در این زمینه با وزارت بهداشت قراردادی منعقد شده است تا اعتباری به‌عنوان زیرساخت تاسیس اتاق تمیز اختصاص یابد؛ این مبلغ در قرارداد به میزان دو میلیارد تومان تصویب شده است اما باتوجه به برآورد انجام شده به اعتباری حدود سه تا چهار میلیارد تومان نیاز است.

وی با بیان این‌که در خوزستان صنعت داروسازی صفر است، افزود: علی رغم این که 50 سال است دانشکده داروسازی در استان تاسیس شده‌ اما کسی به سمت صنعت داروسازی نرفته‌است؛ به همین دلیل دانشگاه در صدد راه اندازی تدریجی یک‌سری زیرساخت های صنعت داروسازی است.

رییس مرکز رشد فناوری های دارویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان این که در حال حاضر دو تا سه شرکت دانش بنیان در مرکز مستقر هستند، تصریح کرد: همچنین دو، سه محصول دارویی به مرحله تولید رسیده و مجوز تولید انبوه آن اخذ شده است که در صورت فراهم‌شدن زیرساخت ها، می توان این داروها را به تولید انبوه رساند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم همچنین دکتر علیرضا زراسوندی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز یک خصوصیت منحصر به فرد خوزستان را وجود همدلی بسیار ویژه در حوزه علم و فناوری با وجود تمام مشکلات این حوزه در کشور در سال های اخیر دانست و با ابراز امیدواری نسبت به این که معاونت علمی و فناوری از این پتانسیل استفاده کند، تاکید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر توسعه فناوری را مایه مسرت دانست و تصریح کرد: می توان گفت فناوری به موازات تولید علم در کشور رشد نکرده است که این نقطه ضعف در اسناد بالا دستی هم به طور مکرر اشاره شده‌است.

وی همچنین به موضوع طرح های کلان ملی اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح ها هم در مجموعه معاونت علمی و فناوری و همچنین شورای عتف پیگیری شد اما متاسفانه بسیاری از این طرح ها اجرا نشد؛ بسیاری عمده مشکلات عدم اجرای این طرح ها را در حوزه اعتباری مطرح می کنند اما به نظر می‌رسد این طرح‌ها سریع و بدون توجه به زیرساخت‌ها منعقد شده‌است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به پنج طرح کلان ملی در حوزه محیط‌زیست بین وزارت علوم و سازمان حفاظت محیط زیست، خاطرنشان کرد: یکی از این طرح ها در حوزه ریزگردهاست که نه تنها مشکل بومی استان، که کشور است. دانشگاه شهید چمران در این طرح به عنوان دانشگاه محوری شناخته شد و 18 دانشگاه کشور که مرتبط و پتانسیل کار را داشتند در آن درگیر هستند.

زراسوندی افزود: در مصوبه هیات وزیران 70 میلیارد تومان به این طرح اختصاص پیدا کرد که بعد به پنج میلیارد تومان و سپس یک میلیارد تومان کاهش یافت و در نهایت تنها صد میلیون تومان برای تاسیس دفتر طرح محقق شد. در حال حاضر دفتر طرح ایجاد و یک پایگاه اطلاعاتی قوی در مورد پتانسیل های کشور در حوزه اجرا و مدیریت ریزگردها گردآوری شد؛ همچنین زیر پروژه ها تعریف شد.

وی با بیان این‌که با انعقاد این طرح یک توقع در کشور شکل گرفت، تصریح کرد: بحث موارد پژوهشی تنها به اعتبارات آن‌ها محدود نمی شود، بلکه روحیه و شور و شعفی که بین محققان ایجاد و بعد گرفته می شود، آفت بسیار بزرگی است و پیشنهاد می کنم که این طرح از ابتدا زیر مجموعه معاونت علمی تعریف شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: واقعیت این است که کار بسیار خوبی انجام شد و مسئولان ارشد محیط زیست کشور و شورای محیط زیست در ابتدا چارتی برای کار تشکیل دادند تا طرح ها به بیراهه نرود؛ در حال حاضر همه شرایط لازم برای اجرای این طرح ها فراهم است و شورای پژوهشی و فناوری محیط زیست هم این طرح ها را مصوب کرده است.

زراسوندی با بیان این‌که این طرح اجرایی نشد، در حالی که طرح های زیر مجموعه معاونت علمی به خوبی اجرا شد و به پایان رسید؛ از معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خواستار شد که طرح ریزگردها در اولویت این معاونت قرار بگیرد.

تگ ها دانشگاه های خوزستان اخبار دانشگاههای خوزستان مشکلات دانشگاههای خوزستان آموزش عالی خوزستان

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی