پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          29 آذر 1394 - 20 December 2015


 گزارش نخستین روز چهارمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، نخستین روز از مرحله کشوری چهارمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران با انجام 6 مناظره در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به پایان رسید و گروه هایی که به عنوان مخالف در مورد گزاره ها اظهار نظر کردند، توانستند از رقبای خود پیشی بگیرند.
پس از برگزاری مراسم افتتاحیه و سخنرانی علی منتظری رئیس شورای علمی مسابقات، از ساعت 11 دو تیم جنبش اخا از دانشگاه پیام نور ایلام به عنوان موافق و پردیس الزهرا (س) از دانشگاه فرهنگیان زنجان، به عنوان مخالف در مورد گزاره 'بازگشایی شعب رستوران های زنجیره ای و برندهای غربی از مهمترین راهبردهای نفوذ غرب در ایران است' به مناظره پرداختند.

تهران- ایرنا- نخستین روز مسابقات ملی مناظره دانشجویان در حالی برگزار شد که در 6مناظره صورت گرفته، گروه های مخالف توانستند از سد گروه های رقیب خود بگذرند.

در پایان این مناظره، گروه پردیس الزهرا (س) توانست از هیات داوران 438 امتیاز کسب کند و گروه اخا نیز 407 امتیاز به دست آورد.
با این نتیجه تیم پردیس الزهرا به مرحله بعدی مسابقات راه پیدا کرد.
هیات داوران این مناظره متشکل از سیدجواد میری، محمدرضا جوادی یگانه و الهه کولایی بود.

** همزمان با این مسابقه تیم های جامعه اسلامی از دانشگاه تبریز و دانشگاه اصفهان به بحث در مورد گزاره 'رفتار اشتباه نخبگان و چهره های مشهور عامل اصلی ترویج بی اخلاقی در جامعه است' مناظره کردند که در پایان، تیم اصفهان که به عنوان مخالف صحبت می کرد، توانست با کسب 498 امتیاز پیروز شود.
گروه جامعه اسلامی 367 امتیاز گرفت.
داوری این مسابقه به عهده محمد امین قانعی راد، نعمت الله فاضلی و محمد جواد عباسی بود.

** از ساعت 15:30 دو مناظره دیگر به طور همزمان برگزار شد، در سالن فجر گروه راشین از دانشگاه علوم پزشکی اراک، به عنوان موافق و گروه 'عبارت' از دانشگاه تهران به عنوان مخالف در مورد گزاره 'تعدد بالای قوانین تصویب شده در ایران موجب پیشرفت امور و جلوگیری از فساد می شود' مناظره کردند.
این بار هم عبارت به عنوان مخالف توانست آرای داوران را به سود خود بچرخاند و با 491 امتیاز به مرحله بعدی برود، تیم راشین در این مناظره 399 امتیاز کسب کرد.
داوری این مناظره به عهده حسین ایمانی، غلامرضا غفاری و حسن نمکدوست بود.
در مناظره همزمان دیگر، گروه میلاد به عنوان موافق از دانشگاه اراک و گروه اتاق آسمان از دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین، به عنوان مخالف، نظرهای خود را در مورد گزاره 'حجاب اجباری متضمن سلامت اخلاقی است'، مطرح کردند.
الهه کولایی، محمدرضا جوادی یگانه هیات داوران این مناظره به تیم میلاد 442 امتیاز و به تیم اتاق آسمان 465 امتیاز دادند.
نماینده دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین توانست همچنان در دور رقابت باقی بماند.

** از ساعت 15:30 دو مناظره دیگر به طور همزمان برگزار شد تا پایان بخش روز نخست باشد.
گروه 'E' از دانشگاه فردوسی مشهد با گروه فراست از دانشگاه تهران به مناظره در مورد گزاره 'سرانه مطالعه در کشور رابطه مستقیم با رفاه مادی دارد ' پرداختند و گروه فراست توانست با کسب 471 امتیاز رقیب خود را که 448 امتیاز کسب کرده بود پشت سر بگذارد و به مرحله بعدی برود.
داوری این مناظره نیز به عهده تیم داوری متشکل از حسین ایمانی، غلامرضا غفاری و حسن نمکدوست بود.

** همزمان در سالن بهمن، گروه اندیشه برای موافقت با گزاره 'علوم انسانی، محصول غرب بوده و با اسلامی شدن در تعارض است' به مناظره با گروه جیم پرداخت.
در این مناظره نیز گروه مخالف توانست با 479 امتیاز پیروز مناظره باشد و گروه اندیشه 448 امتیاز از هیات داوران دریافت کرد.
جوادی یگانه، کولایی و محکی این مناظره را داوری کردند.
مرحله بعدی این مسابقات امروز از ساعت 9 در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز شده است.
این مسابقات با همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و با همکاری جهاد دانشگاهی واحد امیرکبیر، با شعار مناظره فرصتی برای یادگیری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.


تگ ها نخستین روز چهارمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی