پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba


توسعه پردیس‌های بین الملل در دانشگاه امیرکبیر

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، دکتر سید احمد معتمدی درخصوص طرح و توسعه دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مساله ای که درحال حاضر دانشگاه‌های کشور باید به آن بیشتر توجه کنند بحث بین الملل است .

 سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر از توسعه پردیس های بین الملل خبر داد و گفت: دانشگاه های ما در بحث بین الملل ضعیف عمل کرده اند .

وی بابیان اینکه دانشگاه های ما در بحث بین الملل ضعیف عمل کرده اند افزود: هر دانشجو در هر کشوری که تحصیل می کند سفیر آن کشور محسوب می شود .

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به نکات مثبت جذب دانشجویان خارجی افزود: جذب این دانشجویان از جهت مختلف برای کشور مهم است و متاسفانه ما در این زمینه ضعیف عمل کرده ایم اینکه دانشگاهی مثل دانشگاه امیرکبیر ۲۰ تا ۳۰ دانشجو خارجی بیشتر نداشته باشد نقطه ضعف است.

وی افزود: یکی از اولویت‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر توسعه پردیس‌های بین‌الملل است البته نه فقط در تهران، انتقادی که به دانشگاه امیرکبیر می شود این است که چرا شعب مختلف دارد؟ ما شعبه تفرش را راه اندازی کردیم که جدا شد، ولی به نظر من از  افتخارات دانشگاه امیرکبیر این است که واحدهای مختلف داشته باشد و آنها را تقویت کرده و دانشگاه جدید و قوی در کشور ایجاد کند.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: دانشگاه درحال حاضر دارای سه واحد در بندرعباس، گرمسار و ماهشهر است که مهندسی دریا در واحد بندرعباس بوده و واحد گرمسار نیز نزدیک دانشگاه است و واحد ماهشهر که به کمک صنایع پتروشمی ایجاد شده الگوی موفقی است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر می خواهیم دانشجوی خارجی در مقطع کارشناسی جذب کنیم باید در نزدیک مرز، مناطق آزاد و جنوب کشور این کار را انجام دهیم .

معتمدی به شیوه پذیرش دانشجو خارجی توسط دانشگاه های بزرگ در کشور امارت اشاره کرد و گفت: در کشور امارت، دانشگاه‌های معتبر دنیا ساختمان اجاره می کنند و بیشترین هدفشان نیز جذب دانشجویان ایرانی است چراکه هم بیشترین جمعیت و علاقه را برای تحصیل دارند. این دانشگاه‌ها این دانشجویان را درحالی که هزینه های تحصیلشان بسیار بالا است جذب می کنند حرف این است که چرا ما از این مزیت استفاده نکنیم و ایرانی های مقیم خارج را در حوزه خلیج فارس جذب نکنیم .


تگ ها توسعه پردیس‌های بین الملل دانشگاه امیرکبیر

پر بازدیدترین دانشگاه بين المللی پردیس دانشگاهی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی