پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba


ایجاد پردیس هنر در دانشگاه یزد 


معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزیر علوم تحقیقات و فنآوری در بازدید از دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد واقع در بافت تاریخی از ایجاد پردیس هنر در دانشگاه یزد استقبال کرد و برای حمایت از توسعه فیزیکی و تاسیس رشته‌های جدید در این پردیس قول مساعد داد.

دکتر محمد حسین امید با تاکید بر لزوم تقویت پردیس هنر دردانشگاه یزد اظهار داشت خوشبختانه در جلسه قبلی هیات امنا ایجاد پردیس‌های دانشگاه یزد به تصویب رسید که یکی از آنها می‌تواند همین پردیس هنر باشد. وجود این مجموعه بسیار زیبا قدیمی و میراثی کمک می‌کند که با شکل‌گیری پردیس هنر در دانشگاه یزد، سایر رشته‌های حوزه هنری نیز که الان وجود ندارد، یکی پس از دیگری ایجاد شود.

وی حضور دانشجویان دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد در بافت تاریخی را موجب انس و الفت آنان با این فضا و ویژگی‌های آن توصیف کرد و افزود: من دانشکده‌ها و مجموعه‌های هنری زیادی را دیده‌ام که به نظر من این دانشکده در سطح کشور نمونه است؛ چراکه دانشجوها ضمن اینکه درس می‌خوانند در یک محیط میراثی بسیار با ارزش زندگی می‌کنند؛ اینجا تمام لحظات آموزش‌شان در محیطی است که در و دیوارش حکایت از میراث کهن کشور و میراث سرزمین کویری یزد را دارد و این برای حفظ معماری سنتی خیلی مؤثر است.

معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزیر علوم با بیان اهمیت و ضرورت احیای معماری سنتی کشور، اظهار کرد: این مکان باید محلی باشد برای احیای معماری سنتی مخصوصا در مناطق کویری و خشک که شاخصه آن یزد است.

دکتر امید با ابراز تاسف از نبود سبک خاص معماری برای دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: وقتی به دوره‌های گذشته نگاه می‌کنیم هر دوره‌ای سبک و سیاق خاص خودش را داشته است، اما متاسفانه بعد از انقلاب اسلامی سبک خاصی برای معماری در کشور توسعه نیافته است.

وی بخشی از این مشکل را به دلیل غلبه معماری غربی دانست و تصریح کرد: در دوره جدید معماری سنتی ما در سطح کشور در چالش با معماری غربی کمتر حفظ شده است.

امید در بخش دیگری از سخنان خود به هزینه بالای مرمت و حفظ و نگهداری بافت تاریخی نسبت به ساختمان‌های جدید، اشاره کرد و افزود واقعیت این است که نگهداری این مجموعه با ارزش با نگهداری یک ساختمان جدید، خیلی متفاوت است و هزینه‌های خاص خودش را دارد.

وی با بیان اینکه باید برای این نوع مجموعه‌ها امتیازات خاص و ویژه‌ای در نظر گرفته شود، قول مساعد داد با طرح این بحث در هیات امنا، تلاش کند تا در سطح وزارت علوم و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هم اعتبارات ویژه‌ای برای بازسازی، مرمت و حفظ این بناهای میراثی در دانشگاه‌ها اختصاص یابد.

وی ابراز امیدواری کرد تملک مابقی خانه‌های واقع در این مجموعه نیز با مساعدت شهرداری و کمک خیرین به انجام برسد.

امید در ادامه به نقش موثر نیکوکاران یزدی در اهدای خانه‌های تاریخی خود به این مجموعه اشاره و ابراز امیدواری کرد که بخشی از اعتبارات لازم برای توسعه و تکمیل این مجموعه نیز از محل جذب کمک‌های خیرین تامین شود.

دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد از بیش از 15 خانه میراثی در محدوده بافت تاریخی که همگی توسط خیرین به دانشگاه اهدا شده، تشکیل یافته است.

در این بازدید معاون فرهنگی و اجتماعی و چند تن دیگر از مسئولان دانشگاه یزد، معاون اداری و مالی وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری را همراهی می کردند.


تگ ها ایجاد پردیس هنر در دانشگاه یزد دانشگاه یزد پردیس هنر

پر بازدیدترین دانشگاه بين المللی پردیس دانشگاهی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی