پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          11 شهریور 1402 - 02 September 2023


رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت با تبیین فرایندهای جذب و تعهدات اعضای هیات علمی بر لزوم جذب هوشمندانه اعضای هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی تاکید کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سعید چنگیزی آشتیانی در نشست معاونین آموزشی به تشریح فرآیند جذب و تعهدات اعضای هیات علمی پرداخت و عنوان کرد: نیازسنجی، جذب، نگهداشت، توانمندسازی و به ویژه نظارت بر عملکرد اعضای هیات علمی از نکات کلیدی است که معاونین آموزشی باید به آن توجه داشته باشند.

وی با بیان این نکته که ملاک اصلی در بحث نیازسنجی و اعلام نیاز، اینکه آیا این نیازسنجی با ماموریت و نیاز دانشگاه انطباق دارد یا خیر، افزود: فرآیند جذب اعضای هیات علمی باید به صورت هوشمندانه و براساس آینده نگری و منافع دانشگاه انجام شود.

چنگیزی آشتیانی با تاکید براعلام نیاز واقعی دانشگاه‌ها برای جذب اعضای هیات علمی، گفت: فرصت ها، مزیت‌های رقابتی و امکانات، زیرساخت‌ها و موقعیت جغرافیایی هر دانشگاه مختص به خود آن دانشگاه است؛ بنابراین در فرایند برنامه ریزی برای جذب، هرگونه الگوسازی و مشابه سازی از سایر دانشگاه‌ها نباید مبنای کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در راستای تحقق وارتقای یک دانشگاه اسلامی و تمدن ساز؛ نقش اعضای هیات علمی ماهر، توانمند، متدین، متعهد و مقید به ارزش‌های اسلامی و پایبند به مقدسات نظام بسیار مهم و محوری است و زمانی یک دانشگاه پیشرفت می‌کند که دارای اعضای هیات علمی متخصص، ماهر، مومن، دلسوز و پشتیبان نظام باشد.

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت با اشاره به روش های جذب اعضای هیات علمی (تعهدی ، قراردادی، سرباز هیئت علمی وبه صورت فراخوان) در مورد موضوع تعهدات توضیحاتی ارائه داد و افزود: بر اساس بررسی انجام شده، در بسیاری از موارد فاصله بین عرضه و تقاضای و اعلام نیاز دانشگاه‌ها برای جذب هیات علمی بسیار زیاد است.

وی افزود: با توجه به فراوانی تعداد دانش آموختگان در بیش از ۸۰ درصد از رشته‌های دکتری تخصصی (Ph.D) و ضرورت مدیریت منابع انسانی امکان تمدید تعهدات عملاً در بسیاری از رشته‌های مذکور وجود ندارد.

چنگیزی آشتیانی به ایجاد پورتال مرکز جذب امور هیات علمی و نخبگان اشاره کرد و گفت: این سامانه به روز رسانی و ساماندهی شده و یک بخش در آن به عنوان اعلام نیاز دانشگاه‌ها برای متعهدین Ph.D و کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است که با آدرس aac.behdasht.gov.ir قابل دسترسی برای همه است و دانشگاه ها می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم فرصت جذب هیات علمی برای همه متعهدین Ph.D فراهم کنیم، اما اگر آنها نتوانستند از طریق فراخوان جذب شوند می توانند به سایت بنیاد ملی نخبگان مراجعه کنند و مطابق با ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی چنانچه منتخب جشنواره شهید شهریاری شوند، امکان جذب بدون فراخوان وجود خواهد داشت.

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت گفت: فرایند جذب اعضای هیئت علمی شامل سه مرحله ارائه مجوز از سازمان اداری و استخدامی کشور، نیازسنجی دانشگاه‌ها و برگزاری فراخوان از طریق سامانه متمرکز جذب اعضای هیات علمی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان جذب مرکزی به این سامانه دسترسی دارند همچنین وضعیت پیشبرد بیستمین فراخوان جذب جهت برگزاری در دستور کار است.

وی افزود: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، کل فرایند جذب اعضای هیات علمی باید در ۵ ماه به نتیجه برسد. ضمن اینکه آیین نامه سازمان اداری و استخدامی کشور در حال بازنگری است و دانشگاه‌ها باید در این راستا نظرات و بازخورد خود را ارائه دهند.

چنگیزی آشتیانی فرآیند جذب و تعهدات اعضای هیات علمی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی را تشریح کرد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی