پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / سربازی امریه          16 فروردین 1395 - 04 April 2016


شرایط امریه سربازی

بیش از 60 هزار سرباز با در اختیار داشتن امریه در حال انجام خدمت سربازی در سازمان های مختلف هستند و با توجه به نیاز دستگاهها این سهمیه افزایش می یابد.

وزارت علوم با در نظر گرفتن سهمیه ای که هر ساله از ستاد کل نیروهای مسلح برای اعضای هیئت علمی سرباز دارد از میان متقاضیان گذراندن سربازی در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی واجدین شرایط را بر اساس اولویتها انتخاب می کند.
متقاضیان درخواست خود را در ابتدا به دانشگاه، موسسه آموزش عالی و یا مرکز پژوهشی ارائه می دهند و دانشگاه در صورت واجد شرایط بودن، درخواست را به وزارت علوم ارسال می کند.

 همانطور که می دانید مشمولان وظیفه در نیروهای مسلح خدمت می کنند. یعنی: ارتش، سپاه و یا نیروی انتظامی. براساس قوانین و براساس ضوابط خاصی ادارات دولتی هم می توانند از نیروهای وظیفه استفاده کنند. عضویت در خانواده ایثارگران و تأهل هر کدام جزو امتیازاتی دارد که توسط آن می توان امریه گرفت. اگر امریه داشته باشید بعد از گذراندن دوره دو ماه آموزشی خود را به سازمان مربوطه معرفی کرده و با لباس شخصی و مثل یک کارمند عادی دوره خدمت خود رادر محل سازمان مربوطه خواهید گذراند . البته شما نیروی وظیفه خواهید بود و حقوقتان در همان حد و نیروهای وظیفه  پرداخت می شود . مراکز دولتی هم از طریق اعلامیه های رسمی امریه می گیرند هم از طریق غیررسمی.با توجه به رشته تحصیلی تان اداره مرتبط را انتخاب کنید و به آنجا مراجعه کنید. معمولاً در مراکز دولتی در بخش های مرتبط با کارگزینی یک نفر مامور گرفتن سرباز امریه است. شرایط امریه گرفتن در سازمان یا وزارتخانه ی مذکور را پرس و جو کنید. سازمان مورد نظر باید به تخصص شما نیاز داشته باشد.هنگامی که برگه سبز به دستتان رسید کپی آن را همراه مدارک مورد نیاز به آن اداره تحویل دهید. روز پایان دوره ی آموزشی که موقع تقسیم نیروهاست برگه امریه شما باید حاضر باشد. ولی هیچ چیز در این مورد صددرصد نیست.

 ۱ )اولین قدم برای امریه گرفتن :

بعد از فارغ التحصیلی پیشنهاد می شود

۱ – تسویه حساب با دانشگاه و گرفتن نامه از دانشگاه که باید برای سازمان وظیفه عمومی فرستاده شود.

۲ – مراجعه به بخش کارگزینی اداره ها و سازمانهای دولتی که شما میخواهید در آنجا بعنوان امریه پذیرفته شوید ( هر ارگان دولتی تعدادی از رشته های خاص دانشگاهی را که تاریخ اعزام آنها مطابق با قوانین باشد را می پذیرند)

۳ -تقریبا بطور متوسط از زمانی که شما مدارک خود را برای سازمان وظیفه عمومی میفرستید یک ماه طول می کشد تا برگ سبز شما به منزل شما فرستاده شود بر روی برگ سبز شما تاریخ اعزام شما درج گردیده است.

۴ -شما باید حداقل ۳ ماه جلوتر برگ سبز خود را که تاریخ اعزام ان مطابق با تاریخی است که آن اداره دولتی به شما اعلام کرده است به اداره دولتی مذکور تحویل دهید . پس باید زمانی مدارک خود را به سازمان وظیفه عمومی بفرستید که بین زمانی که برگ سبز به دست شما میرسد و تاریخ اعزام شما ۳ ماه فاصله باشد.

۵ – اگر زمان اعزام شما به دو ماه بعدتر از زمان امریه افتاد می توانید با مراجعه به نظام وظیفه محل سکونت زمان اعزام را دو ماه جلو بیاندازید.

۶ -هر مشمول تنها ۶ ماه از تاریخ فارغ التحصیلی فرصت دارد تا مدارک خود را به سازمان وظیفه عمومی ارسال نماید.

تبصره :بعد از اینکه برگ سبز شما برایتان توسط پست اورده شد سریعا و بدون فوت وقت آن را به اداره دولتی مذکور تحویل داده تا ظرفیت آنها پر نشود چون هر اداره یا سازمان دولتی تعداد محدودی امریه می پذیرد.

۷ -قابل ذکر است که کسانی که امریه میگیرند باید دوره آموزشی خود را در پادگان های نظامی طی کنند.( معمو لا ۵۰ رو ز)

 نکات مهم در پذیرش امریه سربازی :

۱ – حداقل ۲ الی ۳ ماه پیش از تاریخ اعزام برای امریه اقدام کنید

۲ – نباید غیبت داشته باشید.

۳ – در برخی از سازمانها کسری خدمت پذیرفته نیست (بیش از ۳ ماه ) اما بعضی ها می پذیرند.

۴ – انتخاب محل خدمت با سازمان مربوطه است مگر اینکه از محل مورد نیاز خود نامه ای مبنی بر نیاز آنها به سازمان ارائه دهید و الا انتقال بعدی بسیار مشکل است.

۵ – مدت امریه جزو سوابق استخدامی شما محسوب می شود.

۶ – انصراف از امریه بعد از پذیرفته شدن آن امکان دارد.

۷ – حقوق پرداختی به کارمند امریه حقوق سربازی است شاید کمی بیشتر.

۸ – امریه شدن در یک سازمان تعهدی به استخدام آینده شما در آن ایجاد نمی کند اما آن را تسهیل می کند.

۹ – اعتبار دانشگاه محل تحصیل از نظر آزاد یا سراسری بودن تفاوتی در پذیرش امریه ندارد.

۱۰ – ساعات کاری در محل امریه مثل ساعت کاری سایر کارمندان آن اداره است.

۱۱ – نکته بسیار مهم اینست که برای امریه شدن شما باید از گزینش و مصاحبه ای که با شما خواهد شد قبول شوید .

 البته رعایت نکات گزینش مهم برای قبولی در مصاحبه برای گرفتن امریه در همه ی سازمانها و ادارات ضروری و مهم هستند .

* مدرک تحصیلی لازم برای امریه :

بستگی به نیاز سازمان از دیپلم تا دکتری قابل پذیرش است در سازمان محیط زیست دیپلم هم پذیرش می شود.در آموزش و پرورش فوق دیپلم و بالاتر برخی هم فوق لیسانس به بالا مثل سازمان بازرسی کل کشورهر مدرک تحصیلی باید به سازمان مرتبط با رشته خود رجوع کند مگر رشته های کامپیوتر و حسابداری که اکثر مراکز آنها را می پذیرد.

* شرایط پذیرش امریه :

تمامی سازمان ها شروط زیر را برای امریه می خواهند.

۱ – تاهل

۲ – معاف از رزم

۳ – تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی

۴ – بستگان درجه یک خانواده ایثارگران ( شهدا ، مفقودالاثر ، جانبازان و آزادگان)

تذکر مهم: تمام شرایط فوق صرفا در آیین نامه پذیرش امریه است ولی لزوما در همه جا رعایت نمی شود.آموزش و پرورش – محیط زیست و جهاد دانشگاهی و بعضی سازمانهای دیگر از این امر مستثنی هستند.

* روال اداری کا ر:

۱ -چک کنید شرایط بالا را دارا می باشید یا خیر. ولی در هر حال پیشنهاد می شود برای امریه اقدام کنید.

۲ -لیست سازمانهای امریه گیر رو یادداشت کنید.به یاد داشته باشید شما با اصلی ترین سازمان طرف هستید

مثلا برای ثبت اسناد با سازمان ثبت اسناد کل کشور طرف اداری هستید و بعد با سازمان ثبت اسناد استان. البته شهرستانی های عزیز باید به سازمان استان خود رجوع کنند.

۳-بطور حضوری یا تلفنی ( ترجیحا حضوری ) به سازمانها مراجعه کنید .( اگه تهران هستید به سازمان مادر و اگه شهرستان هستید به سازمان موجود در استان ) و بپرسید برای چه ماهی سهمیه امریه دارند( از بخش کارگزینی یا نیروی انسانی)

۴-اگه هنوز دفترچه پست نکردید سعی کنید طوری پست کنید که برای همان ماهی که سازمان ظرفیت خالی دارد تاریخ اعزامتان بیفتد .

تذکر: هر وقت دفترچه رو پست کنید از ۲ تا ۶ ماه دیگر اعزام می شوید ولی تاریخ دقیقش هیچ وقت مشخص نیست البته معمولا تاریخ را ۲ ماه می توان عقب انداخت ولی ۲ ماه جلو انداختنش خیلی سخت می شود.

۵-سریعا مدارکتان را تحویل دهید تا پذیرفته شدن خود را تسریع کنید.

۶-مرجع رسیدگی به امریه در هر اداره بخش کارگزینی، نیروی انسانی یا امور اداری می باشد.

۷-در بحث امریه بعلت محدود بودن پذیرش اولویت با کسانی است که زودتر اقدام میکنند.

۸-هرگز از ۲ سازمان بطور همزمان درخواست امریه نکنید چون هر دو باطل خواهند شد.

اخبار مرتبط با امریه سربازی :
همه چیز درباره سربازی و معافیت های تحصیلی

لیست ارگان های امریه سربازی سال 95

روش اخذ امریه دستگاه های غیر نظامی


استخدام مشمولین خدمت وظیفه با تخصص های IT - امریه

جذب متقاضی امریه خدمت سربازی توسط وزارت اقتصاد

روش اخذ امریه دستگاه های غیر نظامی

اطلاعیه جذب امریه سربازی سازمان قضائی نیروهای مسلح

جذب امریه سربازی در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی

سهمیه امریه سربازی دانشگاه شریف برای فارغ التحصیلان نخبه

جذب کارشناس شیمی جهت امریه در جهاد دانشگاهی واحد علم و صنعت



تگ ها شرایط امریه سربازی

پر بازدیدترین سربازی امریه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی