پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانش آموزی          01 بهمن 1392 - 21 January 2014


 شتاب در حذف تعطیلی پنجشنبه مدارس درست نیست

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت آموزش و پرورش در اجرای طرح ها و ایده ها بویژه حذف تعطیلی پنجشنبه ها در مدارس عجله نکند زیرا هر گونه تعجیل خسارت سنگینی به دستگاه تعلیم و تربیت وارد می سازد که قابل جبران هم نیست.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از: جبار کوچکی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: به نظر می رسد آموزش و پرورش قبل از اینکه بخواهد طرح حذف تعطیلی پنجشنبه ها را اجرا کند باید در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نمایندگان را در خصوص به حداقل رسیدن نتایج منفی آن قانع کند.

وی اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش تاکنون هیچ گونه بحثی درباره حذف تعطیلی پنجشنبه ها در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نداشته که لازم است در کمیسیون حضور یافته و دیدگاه خود را در این رابطه به نظر نمایندگان برساند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه بنا داریم از علی اصغر فانی برای بیان برخی توضیحات در کمیسیون دعوت به عمل آوریم، تصریح کرد که ما حدود 13 میلیون دانش آموز داریم که سیاست های غلط آسیب های جدی هم به تربیت دانش آموزان هم به آموزش و منابع مالی می زند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر سابق آموزش و پرورش اعلام کرده بود که قبل از اجرای طرح تعطیلی پنجشنبه های مدارس برنامه های خود را به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارایه خواهد کرد اما اینگونه نشد.

کوچکی نژاد بیان داشت: از دیدگاه مجلس شورای اسلامی و آموزش و پرورش در روز پنجشنبه صرفا فعالیت رسمی آموزشی تعطیل بوده و فعالیت های فوق برنامه برای دانش آموزان، اولیا، انجمن اولیا و مربیان و بازآموزی معلمان برقرار است.

وی اظهار داشت: گروه های مختلف دانش آموزی همچون سازمان دانش آموزی، اتحادیه دانش آموزان و بسیج دانش آموزی که در بخش فرهنگی کار می کنند می توانند از فضای پنجشنبه بیشتر بهره بگیرند.

این نماینده مجلس تصریح کرد که دیدگاهی که اخیرا وزیر آموزش و پرورش در رابطه با اینکه در روز پنجشنبه در مدرسه فعالیت رسمی نداریم اما فعالیت های فوق برنامه و فرهنگی اجرا خواهیم کرد نیز در همین راستا است.

کوچکی نژاد افزود: اما آنچه که فانی مطرح کرده مبنی بر اینکه یک روز در هفته دانش آموز بدون کیف و کتاب داشته باشیم، تداعی کننده طرح ˈپنجره بازˈ است که قبلا در نظام ترمی آموزش و پرورش مطرح شد و انتقاد کارشناسان بخش آموزش کشور و خانواده ها را به همراه داشت.

وی یادآورشد: برخی از دانش آموزان در پنجره باز از خانه بیرون می آمدند ولی از آنجا که کتاب و فعالیت رسمی نداشتند، ضرورتی برای حضور در مدرسه احساس نمی کردند که این مساله موجب شده بود عارضه های اجتماعی در بخش دانش آموزی به وجود آید.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تایید رهبر معظم انقلاب، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی رسیده و تمامی اهداف و برنامه ها برای وزارت آموزش و پرورش ترسیم و ابلاغ شده است.

کوچکی نژاد ادامه داد: از این رو هرگونه اظهار نظر باید در چارچوب این سند باشد و برون رفت از این سند مشکلاتی را برای نظام آموزشی ایجاد می کند.

وی اضافه کرد: یکی از اشکالات اساسی این است که هر فردی که به عنوان وزیر آموزش و پرورش منصوب می شود به یک گوشه از این سند توجه می کند که این مساله تنش هایی را به همراه دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در دوران وزارت حمیدرضا حاجی بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش بحث 3 -4 یا 3-3-6 مطرح و بدون اینکه زیرساخت ها آماده باشد، این طرح اجرا شد که شتاب زدگی و برخورد عجولانه آسیب جدی به سیستم آموزش کشور وارد کرد.

کوچکی نژاد تصریح کرد که حدود 45 قانون در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش موجود است که از جمله آنها می توان به رتبه بندی معلمان اشاره کرد.

وی یادآورشد: اجرای این طرح سالانه بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که باید در قانون بودجه محل اعتبارات آن مشخص شود تا بتوان به اجرای موفق آن امیدوار بود در غیر این صورت سرنوشتی همانند ساختار 3-3-6 خواهد داشت.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امسال بودجه وزارت آموزش و پرورش حدود 20 هزار و 500 میلیارد تومان است این یعنی بخش وسیعی از بودجه کشور که در این دستگاه هزینه خواهد شد از این رو باید به نحوه اجرای طرح ها و برنامه ها در این وزارتخانه توجه کافی داشته باشیم.

تگ ها اخبار دانش آموزی تعطیلی پنجشنبه ی مدارس تعطیلی در پنجشنبه ها

خبرنامه - شبکه های اجتماعی