پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          23 آذر 1393 - 14 December 2014


تاثیر عمیق و گسترده دولت چین بر دانشگاه‌های آمریکایی

 کارشناسان آموزشی ایالات متحده نسبت به نفوذ دولت و فرهنگ چین به دانشگاه‌های آمریکا ابراز نگرانی کردند.

کارشناسان آموزش با انتشار گزارشی از تاثیر عمیق و گسترده دولت چین بر دانشگاه‌های آمریکایی خبر دادند. آنها معتقدند این تاثیرات از فشارهای جزیی نظیر عدم اعطای ویزا به استادان آمریکایی برای ورود به چین گرفته تا اعمال تاثیرات عمیق تر نظیر گشایش موسسات فرهنگی چینی در دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکایی را شامل می‌شوند.

«کریستوفر اچ اسمیت» عضو ارشد جمهوریخواه کنگره آمریکا با انتقاد از این وضعیت گفت: کالج‌ها و دانشگاه‌های آمریکا نباید عنان دانشگاهی خود را به دولت‌های خارجی واگذار کنند.

بیشتر این اعتراضات حول انستیتو «کونفوسیوس» است که با بودجه دولت چین به عنوان مراکز فرهنگی این کشور در دانشگاه‌های جهان مشغول به فعالیت است. این موسسه دروس زبان چینی و تبادلات فرهنگی را ارائه می‌دهد اما کارشناسان و مقامات آموزشی در ایالات متحده از این مسئله نگران هستند که مبادا این موسسه با تبلیغات هوشمندانه خود به عنوان یک قدرت نرم عمل کنند تا تفکرات خود را در کشورهای مختلف جا بیاندازند.
به نقل از لس آنجلس‌تایمز، با این حال مقامات چین می‌گویند این موسسات که تعداد آنها در سراسر جهان به بیش از 400 موسسه می‌رسد، تنها در دانشکده‌هایی تاسیس شده‌اند که از آنها دعوت شده و آنها هیچیک از دروس خود را به دانشگاه‌ها و موسسات متبوع تحمیل نمی‌کنند.

کارشناسان آمریکایی به دولت فدرال این کشور توصیه می‌کنند که دولت می‌تواند به جای اتکا به چین، دوره‌های آموزش زبان چینی را با بودجه خود در داخل ایالات متحده برگزار کند. آنها همچنین از دولت آمریکا خواستند تا زمانی که دولت چین از اعطای ویزا به استادان آمریکایی خودداری می‌کند، دولت آمریکا نیز از اعطای ویزا به مدرسان موسسه «کونفوسیوس» خودداری کند.


تگ ها تاثیر دولت چین بر دانشگاه‌ها دانشگاه‌های آمریکایی

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی