پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه پیام نور          08 آذر 1402 - 29 November 2023


رییس دانشگاه پیام نور آخرین وضعیت ساماندهی این دانشگاه را تشریح کرد و گفت: موضوع مورد تاکید دانشگاه پیام نور این است که ساماندهی باید در داخل مجموعه دانشگاه پیام نور صورت گیرد.

پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر ابراهیم تقی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی دانشگاه پیام نور گفت: درباره ساماندهی و آمایش جلسات داخلی داشته ایم. اصل آمایش و ساماندهی و اینکه دانشگاه پیام نور باید چابک تر شود، مورد موافقت خود مجموعه پیام نور است.

وی ادامه داد: اما پیشنهاد ما این است که نظر و پیشنهادات روسای استانی و همچنین کار کارشناسی که در حوزه حقوقی و مجلس دانشگاه پیام نور در حال انجام است به کارگروه آمایش و حکمرانی پیام نور که با ریاست معاونت آموزشی وزارت علوم برگزار می شود، ارسال شود.

ساماندهی دانشگاه پیام نور باید درون دانشگاهی باشد

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: موضوع مورد تاکید دانشگاه پیام نور این است که ساماندهی باید در داخل مجموعه دانشگاه پیام نور صورت گیرد، به عنوان مثال اگر در جایی دانشگاه پیام نور واحدی دارد که تعداد زیادی دانشجو ندارد و واحد پیام نور دیگری در مجاورت نزدیک آن قرار دارد این پیشنهاد می تواند بررسی شود که این دانشگاه در آن دانشگاه پیام نور مجاور نزدیک ادغام شود این باعث می شود که دانشجوی پیام نور در دانشگاه پیام نور تحصیل خود را ادامه داده و دچار مشکل نشود هم اینکه مشکلی برای اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه پیش نمی آید.

تجمیع دانشگاه پیام نور با سایر دانشگاه ها نمی تواند صورت گیرد

وی ادامه داد: موضوع تجمیع دانشگاه پیام نور با سایر دانشگاه ها به دلیل نوع ماموریت متفاوتی که این دانشگاه با سایر دانشگاه ها دارد نمی تواند صورت گیرد.

رییس دانشگاه پیام نور افزود: درصورت ادغام یکی از واحدهای دانشگاه پیام نور در واحد مجاور خود، در اسرع وقت دانشجویان تعیین تکلیف شده و بدون اینکه مشکلی برای آنها ایجاد شود می توانند در واحد مجاوری که مشخص شده به تحصیل خود ادامه دهند.

تاکید دانشگاه پیام نور حفظ واحدهای این دانشگاه با بیش از ۵۰۰ دانشجو

وی افزود: ممکن است جایی نیز باشد که مقامات محلی خواستار این باشند که دانشگاه حتما حفظ شود و یا رفت و آمد کارمندان و اعضای هیات علمی دانشگاه سخت باشد و امکان ادغام آن وجود ندارد و در مجموع درخواست حفظ واحد مذکور را داشته باشند لذا از وزارت علوم درخواست می کنیم با حفظ واحدهای مذکور موافقت کند، تاکید ما این است که واحدهای دانشگاه پیام نوری که بیش از ۵۰۰ دانشجو دارند را داشته باشیم.

وی ادامه داد: البته یکی از معیارهای دانشگاه پیام نور این است که واحدهایی که بیش از ۵۰۰ دانشجو دارند حفظ شود ممکن است واحدی باشد که تعداد دانشجویان آن ۵۰۰ دانشجو نباشد ولی فاصله آن از دانشگاه پیام نور مجاور خیلی زیاد و بنابراین با توجه به بعد مسافت، حفظ آن ضروری باشد.

چشم انداز دانشگاه پیام نور حفظ حداقل ۲۵۰ واحد است

رییس دانشگاه پیام نور تاکید کرد: به هر حال چشم انداز دانشگاه پیام نور این است که حداقل بتوانیم ۲۵۰ واحد و مرکز پیام نور را از واحدهای سطح کشور حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳۹۰ واحد پیام نور در سطح کشور فعال هستند، افزود: سیاست کلی حاکم آموزش عالی کشور براین است که میزان و تعداد موسسات آموزش عالی را متمرکزتر و چابک تر کنیم زیرا تعداد دانشگاه ها در سطح کشور زیاد است باید آمایش و ساماندهی صورت گیرد و این موضوع تنها خاص دانشگاه پیام نور نیست.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

تگ ها پیام نور

پر بازدیدترین دانشگاه پیام نور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی