پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          20 آبان 1393 - 11 November 2014




دغدغه‌های سرپرست دانشگاه شهید چمران درباره دانشجویان دکتری 



سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز در نامه‌ای دغدغه‌ها، توصیه‌ها و پیشنهادهایی را برای دانشجویان مقطع دکتری این دانشگاه مطرح کرد.

حضور بیش از یک هزار نفر دانشجویان دوره دکتری در رشته‌های متنوع تحصیلی فرصت گرانقدری برای دانشگاه و دانشجویان است و هر دو می‌توانند از این فرصت بهره‌های فراوان برداشت نمایند. از آن‌جمله می‌توان به زمینه‌هایی مانند همیاری در کم کردن فاصله میان دانشگاه و نیاز‌های دستگاه‌های اجرایی و صنایع، همفکری در اداره هر چه بهتر دانشگاه، بالا بردن نشاط علمی و رونق پژوهش و آموزش و کمک در ایجاد فضا و محیط مناسب فرهنگی و دینی در دانشگاه اشاره کرد.

افزون بر این، در آینده‌ای نه چندان دور شما به عنوان دانش‌آموختگان دانشگاه شهید چمران اهواز، پیشینۀ تحصیل و تحقیق در این دانشگاه را در کارنامه علمی خویش ثبت خواهید کرد، از این رو سرنوشت شما عزیزان با گذشته و آینده این مرکز آموزش عالی که در آستانه شصتمین سال تأسیس خود قرار دارد، گره خورده است.

بر این پایه ضروری است تا هم دانشگاه و هم دانشجویان دکتری، از این فرصت، در راستای بالا بردن سطح علمی و فرهنگی یکدیگر و حرکت به سوی آینده‌ای بهتر و روشن‌تر استفاده کنند.

به همین جهت دغدغه‌ها، توصیه و پیشنهادهای مدیریت دانشگاه را که بعضاً تکرار مفادی از آیین‌نامه دوره دکتری دانشگاه است؛ در قالب بندهای زیر یادآور می‌شوم و امیدوارم این نامه، آغاز فصل نوینی در همکاری میان دانشگاه و شما باشد:

1- یکی از راه‌های برقراری ارتباط علمی میان دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی و صنایع، انتخاب موضوع پایان‌نامه با رویکرد کاربردی و مشتری مدار و رفع مشکلات کشور با محور قرار دادن استان خوزستان است . از این‌رو، انتظار می‌رود برای جذب امکانات به داخل دانشگاه و فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز دانشگاه و ارائه خدمات علمی به دستگاه‌ها، هم استادان محترم راهنما و هم دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی به این مهم بیش از گذشته توجه نمایند .

2- حضور قابل قبول در دانشگاه حتی به شکل فیزیکی، با همه کمبودهایی که اکنون در برخی دانشکده‌ها وجود دارد، طبعاً موجب رونق و نشاط علمی دانشگاه می‌گردد.

3- ارائه مشاوره به مسئولان و مدیران دانشگاه از جمله رئیسان و معاونان محترم دانشکده‌ها در اداره هرچه بهتر خانواده بزرگ دانشگاه مؤثر است. از این‌رو، از شما می‌خواهم از ارائه پیشنهاد و انتقاد و راه حل به مسئولان دریغ نکنید.

4- حضور فعال دانشجویان دوره دکتری در دانشکده‌ها، به جهت پیشینه علمی و تجربه‌ای که اندوخته‌اند، برای دانشجویان دوره کارشناسی از نظر بهره‌گیری علمی، اجتماعی و فرهنگی آنان از شما، فرصت مغتنمی است. از این‌رو، توصیه می‌شود که در ایجاد و تقویت این ارتباط کوشش نمایید.

5- همکاری شما با دفتر مجلات علمی، مرکز رایانه و کتابخانه در دانشکده‌ها و حضور در انجمن‌های علمی و تشکل‌های اسلامی دانشجویان، بی‌گمان موجب بالندگی علمی و فرهنگی آنها و استواری و پختگی فعالیت‌های دانشجویی در سطح دانشگاه خواهد شد.

6- مهمتر از پنج نکته‌ای که یادآور گردید، تذکر دغدغه مقام معظم رهبری است در ضرورت کوشش مداوم دانشجویان برای بالا بردن سطح علمی و دانش اندوزی خویش، یافتن ایده‌های نو و توانا و مهیا شدن برای نقد و خرده‌گیری علمی در بررسی نظریه‌ها به ویژه در حوزه علوم اجتماعی، انسانی و الهیات، که برآوردن این مهم، جز با کاوش منصفانه و زحمت طاقت فرسای علمی، اندیشیدن بدور از پیش فرض‌های ناسنجیده و شجاعت در بیان یافته‌های نو میسّر نخواهد شد.




تگ ها دانشجويان علوم پزشكي علوم پزشكي اهواز دانشگاه شهید چمران دانشگاه اهواز

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی