پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          09 امرداد 1395 - 30 July 2016

ساخت و تجهیز فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی از دستاوردهای جهاد دانشگاهی



رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان گفت: در بحث تامین و ساخت تجهیزات، صنعت نفت جهاد دانشگاهی ورود پیدا کرده و هم‌اکنون در واحد خوزستان بخش اعظمی از این تجهیزات خاص ساخته شده و در حال استفاده هستند.

دکتر سید علی نادر دهقانی الوار با بیان اینکه آمادگی داریم فعالیت‌های متنوع جهاد دانشگاهی استان را در شهرستان بروجرد توسعه دهیم، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای انقلاب اسلامی است که به فرمان امام خمینی (ره) در 16 مرداد ماه 59 تاسیس شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه علیرغم اینکه لرستان ظرفیت‌های خوبی در حوزه دانشگاه داشته اما جهاد دانشگاهی تا سال 81 در استان تشکیل نشده بود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان با تاکید براینکه در ابتدا ماموریت جهاد دانشگاهی مدیریت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در کشور بوده است، افزود: بعد از انقلاب به دلیلی نابسامانی‌هایی که در فضای دانشگاهی کشور رخ داده بود لازم بود نهادی که متعلق به انقلاب و متعهد به آرمانهای نظام باشد در دانشگاه‌ها حضور یابد و فعالیت‌های دانشگاهی را سامان دهد.

دکتر دهقانی الوار با اشاره به اینکه بعد از تثبیت آموزش عالی و استقرار دانشگاه‌ها ماموریت دیگری به جهاد دانشگاهی محول شد البته جهاد در بحث اسلامی کردن دانشگاه‌ها و پیاده‌سازی منویات مقام معظم رهبری همچنان حضور دارد و کارهای فرهنگی خود را ادامه می‌دهد، بیان کرد: امروز ماموریت جهاد دانشگاهی تجاری سازی فناوری، تولید علم و دانش و خودکفایی کشور در حوزه‌های مختلف است.

وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی 81 سازمان، پژوهشگاه، پژوهشکده، مرکز و واحد در کشور دارد و لرستان یکی از واحدهای موفق جهاد دانشگاهی کشور محسوب می‌شود.

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی واحد لرستان، اضافه کرد: در حوزه پژوهش و فناوری تا به امروز ده‌ها قلم دارو در پژوهشگاه گیاهان دارویی تولید شده و هم‌اکنون در بازار در حال مصرف است.

وی با بیان اینکه در زمینه اصلاح دام و طیور و به‌زراعی جهاد دانشگاهی در کشور الگوست، تصریح کرد: در اصفهان جهاد دانشگاهی در بخش اصلاح ژنتیک کارهای خوبی انجام داده و این امر در کشور و در استان لرستان نیز در حال انجام است.

دکتر دهقانی الوار با بیان اینکه مقام معظم رهبری در زمینه تشکیل مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی کشور تاکید داشتند، بیان کرد: خوشبختانه این مرکز در جهاد دانشگاهی تشکیل شده است. همچنین انجماد سلول‌های بنیادین که کاری اساسی در حوزه پزشکی است در جهاد دانشگاهی به انجام رسیده است.

وی با بیان اینکه در زمینه پزشکی کارهای خوبی در کشور انجام شده است، تصریح کرد: بعد از انقلاب کارهای ارزشمندی در حوزه پزشکی انجام شده  و پژوهشگاه رویان در این حوزه و در سلول درمانی توانسته کشور را به رتبه دهم دنیا برساند و ایران اسلامی پا به پای کشورهای صنعتی دنیا در این راستا تلاش می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان گفت: در لرستان بانک خون بندناف به منظور انجماد سلول‌های بنیادین فعال است و تاکنون 500 نمونه منجمد شده است.

دکتر دهقانی‌الوار بخش اعظمی از ساخت و تجهیز فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی را دستاورد جهاد دانشگاهی دانست و با تاکید براینکه در زمان تحریم رهبر معظم انقلاب روی ساخت و تامین تجهیزات صنعت نفت تاکید داشتند، خاطرنشان کرد: در بحث تامین و ساخت تجهیزات، صنعت نفت جهاد دانشگاهی ورود پیدا کرد و هم‌اکنون در واحد خوزستان بخش اعظمی از این تجهیزات خاص ساخته و مورد استفاده قرار گرفتند.

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی واحد لرستان با اشاره به اینکه در سال 81 جهاد دانشگاهی را در لرستان تاسیس کردیم و چون این استان به لحاظ شاخص‌های توسعه با مشکلاتی مواجه بود، افزود: خوشبختانه با توکل به خدا و جذب نیروهای متخصص، متعهد و معتقد به حرکت‌های جهادی امروز جهاد دانشگاهی لرستان یکی از واحدهای خوب کشور محسوب می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان با تاکید براینکه در برنامه ششم توسعه تصمیم گرفته شده که 7 استان به صورت ویژه در کشور شاخص شوند، یادآورشد: خوشبختانه یکی از این واحدها لرستان است.

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی واحد لرستان پژوهشکده رویان را یکی از افتخارات کشور و جهاد دانشگاهی برشمرد و با تاکید براینکه خوشبختانه در لرستان نیز مجوز مرکز ناباروری اخذ شده و به یاری خداوند متعال تا پایان آذرماه امسال در استان افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: همچنین جهاد دانشگاهی در شهرستان کوهدشت بزرگترین گلخانه تجاری دانش‌بنیان را با حمایت‌های استاندار لرستان، نماینده و فرماندار کوهدشت ایجاد خواهد کرد که در این گلخانه محصولات و نشاء آن از آزمایشگاه‌ها تهیه می شود.

وی با اشاره به وجود نیروهای اندیشمند، فرزانه و ظرفیت‌های فرهنگی خوبی که در شهرستان بروجرد وجود دارد، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی لرستان در حوزه‌های پژوهش، آموزش، فرهنگی و اشتغال کارهای ارزندهای در استان انجام داده و آمادگی دارد بخشی از این فعالیت‌ها را در شهرستان بروجرد راه‌اندازی کند و توسعه دهد.

دکتر دهقانی‌الوار گفت: بعد از خرم‌آباد دومین مرکز جهاد دانشگاهی را در بروجرد راه‌اندازی کردیم اما متاسفانه بدلیل عدم حمایت برخی از مسئولان این شهرستان این مرکز خوب کار نکرده است.

وی ادامه داد: این آمادگی را داریم که کشت، فراوری و تجاری‌سازی گیاهان دارویی را به شرط تامین فضا و بستر و زمین توسط دولت و مسئولین در این شهرستان ایجاد کنیم .

رئیس جهاددانشگاهی واحد لرستان یادآورشد: در زمینه تبدیل اولویت‌های سرمایه‌گذاری به ویژه در بخش گردشگری می‌توانیم کارهای تحقیقاتی، پژوهشی و اجرایی را انجام دهیم.

وی گفت: بهینه‌سازی مصرف انرژی، پهنه‌بندی جاده‌ها، سطح‌بندی شاخص‌های رفاه اجتماعی براساس شاخص جهانی لگاتوم، مکان‌یابی و تهیه بانک‌های اطلاعاتی در حوزه‌های مختلف، تغذیه مصنوعی آب‌های زیرزمینی در شهرستان و برگزاری دوره‌های آموزشی و تعریف و تدوین تیپ‌های شغلی مبتنی بر ظرفیت‌های بروجرد از جمله مواردی است که جهاد دانشگاهی استان می‌تواند در این شهرستان عملیاتی کند.

دکتر دهقانی‌الوار گفت: یکی از چالش‌های آینده شهرستان بروجرد افت آب‌های زیرزمینی است که البته این مهم در شهرستان‌های غربی و جنوبی استان نمود دارد و نیاز است در بحث آب تدابیر علمی و منطقی مبتنی بر ظرفیت‌ها و مزیت‌های منطقه‌ای اندیشیده شود.

وی گفت: جهاد دانشگاهی لرستان از ایده و واحدهای فناوری که قابلیت تجاری‌سازی داشته باشند حمایت مالی و مشاوره‌ای می‌کند تا ایده به محصول تبدیل شود.

منبع:ایسنا

گردآوری بخش اخبار دانشگاهی پرتال های دانشگاهی کشور


تگ ها ساخت و تجهیز فرستنده‌های رادیویی دستاوردهای جهاد دانشگاهی پیشرفت های جهاد دانشگاهی

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی