پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          13 اردیبهشت 1390 - 03 May 2011

10 دانشگاه برتر ايران شناور شدند

لایحه بودجه سال 90 مقرر کرده 10 دانشگاه برتر وزارت علوم مشمول اعتبارات حمایتی شوند اما این 10 دانشگاه هنوز معرفی نشده‌اند البته به گفته معاون پژوهشی وزارت علوم نیمی از دانشگاه های برتر به طور سنتی مشخص‌اند و بررسی ها برای تعیین 5 دانشگاه برتر دیگر است.

محمد مهدی نژاد نوری در گفت و گو با مهر در این باره گفت: به طور سنتی تعداد زیادی از دانشگاه های برتر مشخص هستند. هر طوری نیز بخواهیم ملاک و معیار برای تعیین دانشگاه های برتر بگذاریم تعدادی از آنها مشخص هستند اما ممکن است در انتخاب 10 دانشگاه برتر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 4 مورد آنها جای بحث داشته باشد.

معاون وزیر علوم افزود: یکی از مواردی که باید مشخص شود و سپس دانشگاه های برتر معرفی شوند این است که پاسخ یک سوال مبنی بر اینکه «وقتی به دانشگاه های برتر کمک می شود در مقابل چه چیز باید از آنها خواسته شود» مشخص شود. یعنی قرار نیست صرفا به تعدادی از دانشگاه ها به دلیل اینکه از قبل روی آنها سرمایه گذاری خوبی انجام شده و الآن به کیفیت ویژه ای رسیده اند، باز هم پول به آنها بدهیم و درباره خروجی شان نیز معیاری نداشته باشیم.

مهدی نژاد نوری تأکید کرد: درباره دانشگاه های برتر نمی توانیم بگوییم که هر چه خروجی داشته اند همان هدف ما هم است بلکه باید مشخص شود به ازای چند میلیارد تومانی که سالانه به دانشگاه های برتر اعطا می شود قرار است چه تغییری در حوزه های پژوهش، ارتباط با صنعت، دانشجویی و آموزشی آنها اتفاق بیافتد.

وی شناور بودن دانشگاه های برتر را از دیگر سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در قبال این دانشگاه ها برشمرد و گفت: اگر دانشگاهی به عنوان برتر تعیین و حمایت هم شد، اما نتوانست انتظارات را برآورده کند و اگر تعهداتش را انجام نداد و شاخصه های مورد انتظار را رعایت نکرد چگونه باید جایگزین شود و یکی کنار رود و دانشگاه دیگری جایش را بگیرد که اینها همه نیازمند تدوین ضوابطی است.

معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم افزود: در ابتدا باید ضوابط مربوط به شناور بودن دانشگاه های برتر و انتظاراتی که می توان از این دانشگاه ها داشت تدوین شود و سپس دانشگاه های برتر معرفی شوند.

نژاد نوری خاطرنشان کرد: البته بیش از 50 درصد دانشگاه های برتر به طور سنتی مشخص هستند و جامعه نیز آنها را می شناسد اما ابتدا باید انتظارات دو طرفه دانشگاه های برتر و وزارت علوم مشخص و سپس اسامی دانشگاه های برتر اعلام شود لذا در حال بررسی انتظارات هستیم.

تگ ها 10 دانشگاه برتر ايران شناور

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی