پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran

کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 95 نتایج ارشد 95 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 95 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 95 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
مجموعه  اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاهارسال شده در   10 امرداد 1390 - 01 August 2011

به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، فضل‌الله لك ‌در حاشيه نشست با مديران استان بوشهر در جمع خبرنگاران با اشاره به شكل‌گيري نظام آموزشي مهارت فني و حرفه‌اي و دستاوردهاي اين نظام در قالب سازمان ملي مهارت اظهار داشت: اين نظام آموزشي در راستاي مهارت و فناوري با زيرنظام‌هاي گوناگوني فعاليت مي‌كند كه يكي از ركن‌هاي اصلي اين نظام، شوراي گسترش آموزش‌هاي فناوري و كميسيون برنامه‌ريزي درسي است.
رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي استان بوشهر بيان كرد: در اين نظام براي هر شغلي بايد برنامه‌ريزي درسي انجام شود و اگر اين نظام شكل بگيرد و اجرايي شود مي‌تواند زمينه‌ساز انقلابي در اشتغال باشد.
لك خاطرنشان كرد: اين نظام در سطح ملي شكل گرفته و از نيمه دوم سال نيز در استان‌ها ايجاد مي‌شود ضمن اينكه زيرمجموعه اين كميسيون‌، كميته‌هاي مربوط به حوزه مشاغل گوناگون است كه اين كميته‌ها براساس ظرفيت‌هاي استان در حال شكل‌گيري است.
وي اظهار داشت: در نظام آموزش‌هاي نظري متون درسي بدون بررسي مجدد و منطقه‌اي و بدون هماهنگي با فرهنگ ما وارد مي‌شود در حالي كه در اين نظام آموزشي اينگونه نيست.
رئيس دانشگاه علمي ـ كاربردي بوشهر تصريح كرد: مهم‌ترين مشكل آموزش عالي عدم ماموريت‌گرايي است و اين امر پيامدهاي منفي زيادي را در اين حوزه به دنبال داشته است.
لك گفت: برخي رشته‌ها در مراكز آموزش عالي استان‌ها بدون نيازسنجي و بعضا به دليل برخي فشارهاي سياسي ايجاد مي‌شود.
وي عنوان داشت: اين امر موجب شده است كه ورود فارغ‌‌التحصيلان بيكار بدون فرصت شغلي به جامعه مشكلات زيادي را ايجاد كند.
لك با اشاره به تاكيد دانشگاه جامع علمي كاربردي به ماموريت‌گرا بودن اظهار داشت: رشته‌هاي اين نظام آموزشي براساس نيازسنجي‌هاي انجام شده ايجاد مي‌شود و آموزش‌هاي اين نظام در راستاي اشتغال است.
رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي استان بوشهر با بيان اينكه برنامه درسي اين دانشگاه هر پنج سال يك بار بررسي مي‌شود، تصريح كرد: ادعاي اين نظام آموزشي اين است كه در دل صنعت دانشگاه ايجاد مي‌كند و بر همين اساس موفق شده‌ايم در دل پارس جنوبي دانشگاه ايجاد كنيم.
وي اضافه كرد: همچنين به دنبال انعقاد تفاهمنامه با پارس جنوبي براي ايجاد دانشگاه و آموزش كاركنان آن در مقاطع تحصيلي تكميلي هستيم ضمن اينكه در برخي دستگاه‌هاي اجرايي نيز شرايط مهارت‌افزايي كاركنان را نيز فراهم كرده‌ايم.
لك ادامه داد: اين نظام آموزشي از انعطاف‌پذيري برخوردار است به اين معنا كه هر زمان مشخص شود كه نياز به رشته‌اي در استان برطرف شده اسن رشته از نظام آموزشي حذف مي‌شود.

تگ ها ايجاد دانشگاه تحصيلات تكميلي

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

اخبار روزنامه ها

خبرنامه - شبکه های اجتماعی

آمار سایت