پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          19 آبان 1391 - 09 November 2012


ابطال مدارک پردیسهای خاطی دانشگاهها

شرایط ابطال مدرک تحصیلی دانش آموختگان پردیسها و عدم ارائه مجوز راه اندازی رشته همچنین برگزاری جلسه برای تغییر در وزن مصاحبه دکتری 92 از مهمترین مصوبات شورای گسترش در همایش معاونان آموزشی دانشگاهها بود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل حسنی در حاشیه گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاهها در استان گیلان به مهمترین جمع بندیهای یکی از کارگروه ها در این همایش اشاره کرد.

ابطال مدارک دانش آموختگان پردیسهای دانشگاهی

مدیر کل گسترش آموزش عالی با اشاره به یک شرط مهم ابطال مدارک تحصیلی دانش آموختگان پردیسهای دانشگاهی، اظهار داشت: پذیرش دانشجو در پردیسهای دانشگاهی بر اساس ابلاغیه و شیوه نامه های تازه ابلاغ شده در مقطع دکتری طبق آزمون نیمه متمرکز و در مقطع کارشناسی بر اساس آزمون اختصاصی زیر نظر سازمان سنجش صورت می گیرد.

وی ادامه داد: طی ابلاغیه ای که هفته گذشته به دانشگاهها ارسال شد از این پس دانشگاهها ملزم شدند اطلاعیه هایی را که برای پذیرش دانشجو در پردیسهای دانشگاهی نصب می کنند ابتدا به تایید دفتر گسترش رسانده باشند و هر دانشگاهی که غیر از این عمل کند در آینده مجوز هیچ رشته جدیدی دریافت نخواهد کرد.

به گفته حسنی، مدارک دانش آموختگان این پردیسها نیز از سوی وزارت علوم باطل خواهد شد.

تاکید بر دریافت شهریه مصوب در پردیسها

این مقام مسئول در وزارت علوم همچنین به سقف شهریه هایی که از دانشجویان در پردیسهای دانشگاهی دریافت می شود اشاره کرد و گفت: رعایت سقف 50 درصد دریافت شهریه از سوی دانشگاهها به علت تصویب آن در دفتر گسترش یک الزام است.

وی افزود: دریافت شهریه بیشتر از سقف، مجاز نیست و دریافت کمتر از سقف اعلام شده باید به تصویب هیأت امنای دانشگاه برسد.

ممنوعیت تحصیل دانشجویان خارجی در پردیسهای دانشگاهی

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی در ادامه با اعلام خبر ممنوعیت تحصیل دانشجویان خارجی در پردیسهای دانشگاهی، اظهار داشت: طبق تفاهم نامه هایی که میان ایران و برخی کشورها منعقد شده از این پس دانشجویان خارجی حق تحصیل در پردیسهای دانشگاهی ندارند و باید در سایت اصلی دانشگاه تحصیل کنند.

شرط صدور مجوز رشته های دوره های مجازی

حسنی همچنین با بیان اینکه تمام مراحل پذیرش دانشجو در دوره های مجازی باید بر اساس نظامنامه ابلاغ شده سال گذشته باشد، اظهار داشت: برگزاری دوره های مجازی در دانشگاهها باید بر اساس شرایط و الزاماتی که برای راه اندازی اعلام شده، صورت گیرد.

وی تاکید کرد: در صورتیکه دانشگاهها بر این اساس اقدام نکنند و به ارزیابیهای دفتر گسترش پاسخ ندهند مجوز رشته برای آنان صادر نخواهد شد.

عدم تغییر در آزمونهای ارشد و دکتری 92

مدیر کل گسترش آموزش عالی با بیان اینکه در آزمونهای تحصیلات تکمیلی 92 تغییراتی ایجاد نخواهد شد در عین حال خاطرنشان کرد که کمیته ای برای بررسی و تغییر در وزن مصاحبه تشکیل شده است.

وی در این باره گفت: ممکن است سهم وزن مصاحبه کاهش یابد یا ثابت بماند و تنها تغییری که در آزمون دکتری ممکن است اعمال شود همین یک مورد است اما مواد امتحانی مانند سالهای گذشته است.

حسنی در پاسخ به پرسش مهر درباره اعلام ظرفیت پذیرش در کنکور دکتری 92 اعلام کرد که میزان پذیرش ابتدا در شورای دانشگاهها بررسی و سپس به دفتر گسترش ارسال می شود که بعد از آن برای ظرفیت نهایی تصمیم گیری خواهد شد.

تغییر در فراوانی رشته ها

وی درباره فراوانی رشته ها در هر استان بر اساس آمایش آموزش عالی نیز گفت: بر اساس طرح آمایش آموزش عالی می توان فراوانی رشته ها را در هر استانی تعیین کرد.

به گفته حسنی، اگر در هر استانی فراوانی رشته در اولویت 4 باشد به آن دانشگاه رشته مذکور اختصاص نمی یابد.

 

 

تگ ها ابطال مدارک پردیس دانشگاه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی