پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran

کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 95 نتایج ارشد 95 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 95 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 95 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
مجموعه  اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاهارسال شده در   13 آذر 1391 - 03 December 2012




گرایش های  جداگانه برای رشته بازی سازی تاسیس شد

دانش جویان پس از فارغ التحصیلی می‌توانند در مشاغل برنامه‌نویس گرافیکی بازی‌ها، تکنسین طراح فیزیک بازی‌ها، تکنسین طراح هوش مصنوعی بازی-‌ها، برنامه‌نویس واسطه‌های کاربر (User Interfaces) متشکل از دو زیرواسط، زیرواسط HUD (Heads-up Display)، زیرواسط گرافیکی کاربر GUI (Graphical User Interface) و تکنسین مهندسی نرم‌افزار در پروژه‌های بازی‌سازی ملی مشغول کار شوند.

سه گرایش جداگانه برای رشته بازی سازی رایانه‌ای در دانشگاه علمی-کاربردی تأسیس شده است.


پرتال دانشگاهی به نقل از به گزارش ایلنا، برای توسعه یک بازی رایانه‌ای، ضروری است که سه تیم « کارگردانی هنری»، « کارگردانی فنی» و « طراحی بازی» با یکدیگر تعامل داشته باشند به همین منظور تربیت نیروهای کارآمد برای هر یک از این سه تیم، سه گرایش جداگانه برای رشته بازی‌سازی رایانه‌ای در دانشگاه علمی-کاربردی تأسیس شده است.
هدف کلی دوره کاردانی ناپیوسته بازی‌سازی رایانه-ای در دانشگاه جامع علمی-کاربردی عبارت است از به وجود آوردن یک زیرساخت علمی واحد و هماهنگ که به واسطه آن، مهارت‌های فنی و هنری مورد نیاز برای توسعه بازی‌های رایانه‌ای ایرانی در یک «بستر مجتمع و یکپارچه» به
دانشجویان متقاضی این رشته انتقال داده شود.

همچنین، هدف از «گرایش کارگردانی فنی»، تربیت کردن نیروهای فنی (تکنسین) به منظور برنامه‌نویسی بازی‌ها و انجام دادن مهندسی نرم‌افزار بر روی طرح‌ها است که این دوره در مدت چهار ترم تحصیلی و با ۷۲ واحد درسی ارایه خواهد شد.

رشته‌های علمی و کاربردی با هدف اشتغال‌زایی در بخش صنعت، تبدیل هنر-صنعت بازی به یک فعالیت سودآور برای جامعه، تثبیت اقتدار فرهنگی ایران در راستای سند چشم‌انداز با توجه به پیشینه‌ غنی فرهنگ اسلامی-ایرانی برنامه ریزی شده است.
قابلیت‌ها و توانمندهای عمومی فارغ التحصیلان این دانشگاه در گزارش‌نویسی و مستندسازی فعالیت‌ها، ارایه گزارش نتایج کار و جریان فعالیت‌ها (presentation)، قابلیت تعامل با سایر اعضا در کار گروهی، قابلیت طبقه‌بندی نمودن اطلاعات کاری، رعایت اخلاق حرفه‌ای و تنظیم رفتار سازمانی، تفکر نقادانه و اقتضایی وخلاقیت و نوآوری است.

توانایی کار کردن با حداقل یک موتور آماده (UDK یا Unity)، توانایی طراحی زیرساخت فنی بازی با استفاده از سکوی داده شده در موتور آماده، توانایی تهیهٔ خروجی و آشنایی کامل با بخش‌های مختلف موتور، آشنایی کامل با توابع استاندارد مرتبط با فیزیک موتور بازی‌ساز‌، توانایی ایجاد و اضافه کردن توابع جدید فیزیکی به موتور بازی‌ساز‌ وآشنایی کامل با بخش‌های هوش مصنوعی موتور بازی‌ساز را می‌توان از دیگر توانمندی فارغ التحصیلان در این دانشگاه نام برد.
همچنین توانایی تهیهٔ محتوای بازی (Content Creation) از طریق موتور‌ بازی‌ساز‌، توانایی برنامه‌نویسی، اشکال-زدایی و اسکریپت‌نویسی با موتور‌ بازی‌ساز‌، آشنایی با مفاهیم سطح جزئیات بازی (Level of Detail) و کاهش دادن سطح پیچیدگی، توانایی بهبود دادن کارایی مدل-های مورد استفاده، آشنایی با فرآیندهای مهندسی نرم‌افزار مورد استفاده در بازی‌سازی رایانه‌ای، توانایی تست کردن بازی با متدهای استاندارد مربوطه، برقراری تعامل با اعضا و مدیران دو تیم فنی دیگر بازی‌سازی، یعنی تیم هنری و تیم طراحی از دیگر توانمندی‌های فنی فارغ‌التحصیلان است.
همچنین دانش جویان پس از فارغ التحصیلی می‌توانند در مشاغل برنامه‌نویس گرافیکی بازی‌ها، تکنسین طراح فیزیک بازی‌ها، تکنسین طراح هوش مصنوعی بازی-‌ها، برنامه‌نویس واسطه‌های کاربر (User Interfaces) متشکل از دو زیرواسط، زیرواسط HUD (Heads-up Display)، زیرواسط گرافیکی کاربر GUI (Graphical User Interface) و تکنسین مهندسی نرم‌افزار در پروژه‌های بازی‌سازی ملی مشغول کار شوند.

نخستین مرکز دانشگاهی بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در بهمن ماه سال جاری آغاز به کار می‌کند.




تگ ها رشته های جدید رشته بازی سازی گرایش های جداگانه برای رشته بازی سازی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

اخبار روزنامه ها

خبرنامه - شبکه های اجتماعی

آمار سایت