پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          14 تیر 1393 - 05 July 2014


نقش ریش‌سفیدی هیأت رییسه مجلس در استیضاح وزرا



 درحالی که در روزهای گذشته موضوع استیضاح برخی وزرای دولت یازدهم توسط مجلس در صدر اخبار بسیاری از رسانه‌ها قرار داشته، تا کنون تنها دو طرح استیضاح به دست هیأت رییسه مجلس رسیده و هیأت رییسه تلاش دارد با ریش‌سفیدی و پادرمیانی، نمایندگان متقاضی استیضاح را از این کار منصرف کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین سبحانی نیا در این رابطه به خبرنگار پارلمانی، گفت: تمایل هیأت رییسه این است که پیش از اینکه استیضاح مطرح شود، نظر نمایندگان را تامین و نشست‌های مشترکی را با وزرا برگزار کند.

وی افزود: تلاش ما این است که مسایل فیمابین در تعامل بین دولت و مجلس روان‌تر و راحت‌تر حل شود و وزرا هم نظرات نمایندگان را که بالطبع در چارچوب قانون است برآورده و تامین کنند.

این عضو هیأت رییسه مجلس، یادآور شد: در مورد استیضاح‌های موجود هم این تلاش صورت می‌گیرد که بتوانیم نشست‌های مشترکی را بین وزرا و استیضاح‌کنندگان برگزار کنیم و تا جایی که ممکن است کار به استیضاح ختم نشود. اما اگر وزرا نتوانستند نظر نمایندگان را تامین کنند و نمایندگان برای استیضاح اصرار داشتند در اینجا هیأت رییسه نمی‌تواند خارج از چارچوب قانون عمل کند و وقتی شرایط لازم وجود داشته باشد باید به وظیفه قانونی خود عمل و استیضاح را در صحن علنی مجلس اعلام وصول کند.

سبحانی‌نیا در عین حال تاکید کرد: به هرحال تلاش اولیه ما این است که کار به استیضاح نکشد و مسایل بین نمایندگان و وزرا به خوبی حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه تنها استیضاح وزرای علوم و نیرو تحویل هیأت رییسه شده است، افزود: در مورد سایر وزرایی که استیضاح‌شان مطرح شده، هنوز چیزی به هیأت رییسه ارایه نشده، البته ممکن است وزرا خودشان هماهنگی‌هایی با نمایندگان داشته باشند.

عضو هیأت رییسه مجلس با اشاره به برگزاری جلساتی بین وزرای نیرو و علوم با برخی نمایندگان تصریح کرد: هیأت رییسه مجلس نیز تمهید برخی نشست‌های دیگری را بین این دو وزیر با نمایندگان متقاضی استیضاح دارد که در این هفته انجام می‌شود و امیدواریم نتیجه آن مثبت باشد.

از زمان آغاز به کار دولت یازدهم هنوز هیچ طرح استیضاحی در مجلس اعلام وصول و در صحن علنی مجلس مطرح نشده و بعضا تعدادی از نمایندگان به فراخور مسایل مرتبط محورهایی را برای استیضاح وزرا تدوین کرده‌اند. البته تلاشهای هیات رییسه برای حل و فصل موارد استیضاح که بالطبع به تاخیر در اعلام وصول استیضاح‌ها می‌انجامد، بعضا مورد اعتراض برخی نمایندگان قرار گرفته است.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی