پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          10 دی 1393 - 31 December 2014



رشد 100 درصدی بودجه تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها در سال 94 

دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت حفظ جایگاه و اهمیت هیئت های امنای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در گرو حمایت مسئولان آموزش عالی و قدرت دادن به هیئت های امناست.

دکتر صدیقی در سومین گردهمایی رؤسای کمیسیون های دائمی هیئت های امنای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، مراکز پژوهشی و فناوری که در محل این وزارت برگزار شد، واگذاری امور جاری و رویه های معمول به کمیسیون های دائمی یا هیئت رئیسه ها، تقویت توان کارشناسی دبیرخانه های هیئت های امنای دانشگاه ها، حفظ ارتباط مستمربا اعضای هیئت امنا در طول سال و انتقال تجربیات هیئت امنا های موفق به دیگران را به عنوان راهبرد های مثبت کاری در امور هیئت های امنا عنوان کرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به حضور تعداد کثیر فارغ التحصیلان دکترا در کشور بر تأمین هیئت علمی از طریق بورس تأکید کرد و در این خصوص گفت: کاهش نیاز جدی به بورس، سرمایه گذاری بر روی بهترین های علمی و اخلاقی، جذب برترین های موجود در خارج از کشور با تامین بخشی از هزینه آنان و توسعه دوره های کوتاه مدت تحقیقاتی دانشجویان دکترا در خارج باید مدنظر قرار گیرد.

دکتر صدیقی با بیان اینکه توسعه دوره های کوتاه مدت تحقیقاتی دانشجویان دکترا در خارج رشد پیدا کرده است افزود: در سال گذشته 460 ظرفیت و امسال 800 ظرفیت را بین دانشگاه ها توزیع کردیم و تا پایان سال این رقم شاید به 950 ظرفیت برسد.

وی همچنین در زمینه خدمات دانشجویی بر تنوع بخشی به ارائه خدمات ، تغییر نگاه از روند سنتی و بی هدف یارانه ها به تسهیلات، توجه به نیازهای اولیه خوابگاهها، جذب بیشتر کمک های خیرین و وام کمک هزینه برای دانشجویان دکترا تأکید کرد.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه در بیش از 50 درصد از خوابگاه های دانشگاه ها سن ساختمان ها بیش از 20 سال است تصریح کرد: چون از این خوابگاه ها بی رویه و با تراکم بالا استفاده شده متأسفانه خیلی سریع فرسوده شده اند و در این زمینه بحث تعمیر و تجهیز خوابگاه ها باید به صورت جدی دنبال شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: خوشبختانه بودجه طرح تعمیر و تجهیز دانشگاه ها در سال 94 رشد 100 درصدی داشته است که از آن می توان برای تعمیر و تجهیز خوابگاه ها نیز استفاده کرد.

دکتر صدیقی در ادامه ضمن تأکید بر جذب دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی گفت: دانشگاه های ما پتانسیل های بالقوه خوبی در جهت جذب دانشجوی غیرایرانی دارند و در این زمینه برنامه ریزی هرچه بیشتر برای جذب دانشجوی خارجی، استفاده از امتیاز بورس برای جذب بیشتر دانشجوی آزاد خارجی و پیش بینی ساز وکار لازم برای ارائه سرویس مناسب به دانشجوی خارجی مؤثر است.

وی دانشجویان شاهد و ایثار گر را سرمایه های نظام دانست و خواستار توجه و حمایت اصولی، هدفمند و عزت مند از این دانشجویان شد و افزود: جمعیت دانشجویان شاهد و ایثارگر تغییر مقطع داده اند و به سمت تحصیلات تکمیلی سوق پیدا کرده اند که این یک پتانسیل محسوب می شود.

معاون وزیر علوم در زمینه تربیت بدنی و ورزش های دانشجویی، توجه به ورزش همگانی و قهرمانی، برگزاری منظم مسابقات داخلی، منطقه ای و کشوری، حضور در رقابت های بین المللی از طریق فدراسیون ورزش های، دانشگاهی و تامین زیر ساخت های لازم بویژه برای دانشجویان دختر را در کنار آموزش و پژوهش مهم تلقی کرد.

به گزارش روابط عمومی وزات علوم، وی همچنین توجه جدی به تقویت دفاتر مشاوره، اجرای طرح کارنامه سلامت برای همه دانشجویان ورودی در کلیه مقاطع و برگزاری کارگاه های بهداشت روانی و پیشگیری را جدی ارزیابی کرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان در زمینه کمیته های انضباطی نیز گفت: اعتقاد ما بر این است که رویکرد باید ارشادی و تربیتی باشد و همچنین حقوق دانشجو به موازات حفظ وظایف قانونی رعایت شود که بر این اساس آئین نامه جدیدی تدوین شده و شیوه نامه آن به زودی به دانشگاه ها ابلاغ می شود.



تگ ها رشد 100 درصدی بودجه تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها در سال 94 بودجه دانشگاه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی