پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          18 دی 1393 - 08 January 2015


آموزش عالی برنامه‌ای برای توسعه ندارد 


رییس دانشگاه تبریز گفت متأسفانه مشخص نیست دانشگاه های کشور توده گرا هستند یا علم گرا و نخبه گرا. توده گرا به این معنا که آموزش عالی وظیفه دارد همه افراد را دارای مدرک دکتری کند.

  محمدرضا پورمحمدی در گردهمایی رؤسای دانشگاه‌های بزرگ و برتر کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان ، اظهار کرد: هر محصولی که در کشور تولید می‌شود، پیشرفته‌تر از محصولات مشابه خارجی نخواهد بود و تنها یک مورد پیشرفته‌تر بود که آن مدرک دانشگاه‌ها است، اما امروز بسیاری از دانشگاه‌های معتبر به دانشجویان دانشگاه‌های تاپ کشور نیز پذیرش مشروط می‌دهند.

وی با بیان اینکه آموزش عالی برنامه‌ای برای توسعه خود ندارد، افزود: اگر آموزش عالی برنامه‌ای برای توسعه خود داشت، من به عنوان رییس دانشگاه تبریز باید می‌دانستم که نقش دانشگاه تبریز در توسعه آموزش عالی چیست؟ متأسفانه مشخص نیست دانشگاه های کشور توده گرا هستند یا علم گرا و نخبه گرا. توده گرا به این معنا که آموزش عالی وظیفه دارد همه افراد را دارای مدرک دکتری کند.

پورمحمدی به عدالت آموزشی در کشور اشاره کرد و افزود: بودجه با بحث های مطرح شده در وزارت علوم مانند عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی سنخیت ندارد و همچنان سیاست پوپولیستی گذشته ادامه دارد. مشکلات دانشگاه‌های کوچک و بزرگ با هم متفاوت هستند.

وی با بیان اینکه برای مأموریت گرا کردن دانشگاه‌ها دو روش وجود دارد، گفت: استنتاج اهداف از مشکلات و مسائل که نتیجه آن انفعال گرایی است یکی از روش‌های مأموریت گرا کردن دانشگاه‌ها است.

رییس دانشگاه تبریز هدف گذاری براساس ارزش‌ها از روش‌های دیگر مأموریت گرا کردن دانشگاه‌ها است، اظهار کرد: باید آینده پژوهی انجام شود. حرکت از گذشته به آینده نوعی اجبارگرایی است اما اگر از آینده حرکت کنیم و مشخص شود در 10 تا 20 سال آینده باید در کجا قرار بگیریم، مناسب‌تر است.


تگ ها وزارت علوم نیلی دانشگاهی وزیر علوم آموزش عالی برنامه‌ای برای توسعه ندارد

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی