پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          22 دی 1393 - 12 January 2015


بودجه سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی صفر ریال است


مدیر کل امور دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره عدم وجود ردیف بودجه ای، از نبود حتی یک ریال بودجه در بخش سلامت روان دانشجویان خبر داد.

در لایحه بودجه سال 94، پیشنهادهای اصلاحی برای این لایحه ارائه کرده ایم اما مشخص نیست تصویب شود یا خیر. امیدواریم مسئولان محترم سازمان مدیریت و نمایندگان محترم مجلس به این بخش حیاتی سلامت هم توجه کنند و پیشنهادات را تصویب نمایند.

وی ادامه داد: تاکنون هر هزینه‌ای در این زمینه صورت گرفته است، بنا به تصمیم و علاقه‌مندی روسای دانشگاهها و معاونان دانشجویی فرهنگی بوده که بخشی از بودجه سرفصل های دیگر را در این زمینه صرف کرده اند.

مدیرکل امور دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد آسیب شناسی مشکلات حوزه دانشجویی وزارت بهداشت توضیح داد: وزارت بهداشت در حد سه وزارتخانه ماموریت دارد. در این وزارتخانه ابتدا بهداشت و بعد درمان و بعد از آن آموزش پزشکی مد نظر قرار می‌گیرد. در بحث آموزش پزشکی، ابتدا آموزش، بعد پژوهش و در پایان حوزه دانشجویی در اولویت هستند و در اولویت بندی حوزه دانشجویی مسائلی مانند تغذیه، خوابگاه، ایاب و ذهاب و بعد از همه این مسائل، سلامت روان و ورزش قرار دارند. به همین دلیل با وجود اینکه آینده‌سازان حوزه سلامت این کشور باید از لحاظ روان و جسم سالم ترین باشند در بخش سلامت روان یک ریال هم بودجه نداریم و در بخش ورزش هر سال بودجه ما تحلیل می رود.

دکتر مطلبی از وجود 504 کارشناس مشاور در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: در حال حاضر دانشگاه‌های علوم پزشکی دارای 304 کارشناس استخدامی و 200 کارشناس حق‌الزحمه‌ای است. 374 اتاق مشاوره وجود دارد که 185 عدد آنها در خوابگاه‌ها و 169 عدد آنها در دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها مستقر است.

وی با بیان اینکه سالیانه 25 هزار دانشجو از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند می‌شوند، اظهار کرد: علت اصلی مراجعات بیشتر دانشجویان به اتاق‌های مشاوره موارد تحصیلی، ازدواج و خانواده است. به طور کلی 55 هزار ساعت نفر مشاوره در سال در دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت می‌گیرد.

مدیر کل امور دانشجویان وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه هر ساله همه دانشجویان جدیدالورود از لحاظ سلامت روان پایش می‌شوند و برای آنها پرونده سلامت تشکیل می‌شود، گفت: براساس غربالگری که هر سال صورت می‌گیرد، دانشجویانی که آسیب‌پذیر یا خود آسیب‌رسان هستند یا در معرض آسیب قرار دارند و یا ممکن است مشکلات تطابقات فرهنگی و قومیتی برای آنها وجود داشته باشد، شناسایی شده و در صورت لزوم به دفاتر مشاوره ارجاع داده می‌شوند تا درآینده مشکلی برایشان پیش نیاید.

دکتر مطلبی با بیان اینکه مدت تحصیل در رشته‌های پزشکی نسبت به رشته‌های غیرپزشکی طولانی‌تر است،گفت: میانگین دوره تحصیلی در رشته‌های علوم پزشکی، 5.2 سال است که این امر باعث بروز مشکلاتی مانند طولانی شدن دوری از خانواده، بالا رفتن سن ازدواج و گاهی بروز شکاف فرهنگی می‌شود از طرف دیگر سنگین و زمان بر بودن حجم دروس در این حوزه، گاهی دانشجویان را از برنامه های جنبی و رفاهی محروم نموده و برخی دانشجویان ممکن است در معرض آسیبها و بحرانهای روحی و عاطفی قرار گیرند که به نظر من ازدواج دانشجویی می تواند بخش زیادی از این بحرانها را کاهش دهد ولی متاسفانه حداقل امکانات ازدواج از جمله مسکن و کار دانشجویی در حد تامین یک زندگی دانشجویی برای دانشجویان ما مهیا نیست که امیدواریم مسئولین در رده های بالاتر به این امر توجه نمایند.


تگ ها بودجه سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی صفر ریال است سلامت پزشکی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی