پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          04 بهمن 1393 - 24 January 2015



آموزش دانشگاه‌ها منجر به افزایش قدرت تشخیص دانش‌آموخته نمی‌شود 

با گذشت بیش از 80 سال از تأسیس دانشگاه در ایران، در دهه‌های اخیر آموزش عالی تبدیل به پدیده ای همگانی شده، به نحوی که تقریبا اغلب جوانان در دانشگاه تحصیل کرده و یا می کنند.

با این حال و باوجود آنکه یکی از مهم ترین دلایل اقبال گسترده جوانان به آموزش عالی، ورود به بازارکار است اما به نظر می رسد فرایند آموزش و به کارگیری آن به دلیل عدم ارتقای کیفی دانشگاهها، نه تنها از هدف پرورش نیروی متخصص و کار آفرین دورافتاده، بلکه بستری برای توسعه و تولید علم برای پاسخگویی به چالش های جامعه را فراهم نمی کند. رفع این آسیب، مستلزم بررسی متخصصان امر و آسیب شناسی و در آخر ارائه راهکار به مسئولان است.

درهمین زمینه ایسنا قصد دارد تا در سلسله گفت‌و‌گوهایی نظرات و پیشنهادات اساتید برتر دانشگاه ها پیرامون راهکارهای ارتقای کیفی دانشگاه‌ها جویا شود.

رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران با بیان اینکه باید به یک مجموعه شاخص برای سنجش سطح کیفی دانشگاه‌ها توجه کرد،گفت: آموزش به عنوان پدیده‌ای پیچیده و چند لایه که نهایتا به گسترش قدرت تشخیص دانش آموخته منجر شود در دانشگاه‌های ما وجود ندارد.

با بیان اینکه برای ارزیابی دانشگاه‌ها تنها معیارهای کمی کافی نیست اظهار کرد: برخی دانشگاه‌ها به آمار تعداد مقالات تولید شده اکتفا می‌کنند و آنرا به عنوان معیاری برای سنجش شاخص‌های کیفی ارزیابی دانشگاه‌ها در نظر می‌گیرند. البته در همه جای دنیا تعداد تولید مقالات علمی یکی شاخص در میان مجموعۀ وسیعی از شاخص‌ها است اما در ایران به شاخص انحصاری تبدیل شده است.


تگ ها آموزش دانشگاه‌ها منجر به افزایش قدرت تشخیص دانش‌آموخته نمی‌شود دانشگاه وزارت علوم

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی