پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          12 اسفند 1393 - 03 March 2015



  تاکید وزیر علوم بر لزوم اتمام طرح ساماندهی دانشگاه


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابراز امیدواری کرد که بزرگداشت هشتادمین سال تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران بهانه‌ای برای اتمام طرح ساماندهی این دانشگاه باشد و بسیاری از مشکلات این دانشگاه با اتمام این طرح به پایان برسد.

دکتر محمد فرهادی در مراسم هشتادمین سال تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران که عصر امروز در این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه اتمام طرح ساماندهی دانشگاه بسیاری از مشکلات این دانشگاه را برطرف می‌کند، گفت: اتمام این طرح می‌تواند بهترین پشتیبانی دولت از دانشگاه تهران باشد.

وی با اشاره به تاریخچه تاسیس دانشگاه تهران گفت: 80 سال پیش یعنی در سال 1313 با مصوبه قانون، اولین مرکز جامع علمی کشور تاسیس شد و اکنون 80 سال از آن روز می‌گذرد که به دلیل سابقه، خدمت و کسوت دانشجویان دانشگاه تهران این دانشگاه به عنوان مادر و نماد آموزش عالی کشور نام گرفته است.

وزیر علوم ادامه داد: در واقع لایحه تاسیس دانشگاه تهران در سال 1312 تقدیم مجلس شد و با تصویب این قانون مراکز آموزش مختلف در کشور در قالب دانشگاه تجمیع شده و برای تعلیم درجات عالیه به فعالیت‌های علمی و پژوهشی اهتمام ورزیدند.

دکتر فرهادی با بیان اینکه از آغاز فعالیت دانشگاه تهران تاکنون همواره افراد شایسته همچون قریب، آذر، فروزان‌فر، حسابی، دهخدا، معین، شهیدچمران، شهیدمفتح، شهیدمطهری، مصدق و... به تحصیل و تدریس پرداخته‌اند، افزود: دانشگاه تهران در عرصه‌های مختلف علمی تاثیرگذار بوده و اساتید و دانشجویان آن سلسله جبانان بسیاری از حرکات در کشور بوده‌اند.

وی افزود: دانشگاه تهران به دلیل برخورداری از معیارهایی چون قدمت، اساتید برجسته، امکانات، فعالیت‌های گسترده ملی و بین‌المللی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و از سایر موسسات متمایز است و به حق برازنده تعابیری چون دانشگاه مادر و نماد آموزش عالی است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه پدید آمدن این موقعیت برتر نتیجه تلاش‌های همه ارکان است، اظهار کرد: اما حفظ این جایگاه و توسعه فعالیت‌های دانشگاه نیازمند راهبردها و برنامه‌های منسجم است. تلاش دانشگاه در زمینه‌های مختلف قابل توجه است و این امر جز با تدبیر مسوولان دانشگاه و استفاده بهینه از امکانات نیازمند برنامه‌محور کردن فعالیت معاونت‌ها است.

فرهادی با اشاره به سیاست‌های کلی نظام در عرصه علم و فناوری افزود: سیاست‌های کلی نظام در عرصه علم و فناوری که چندی پیش از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد و همچنین با توجه به اسناد بالادستی کشور مانند سند چشم‌انداز 20 ساله و برنامه‌های دولت تدبیر و امید، سطح انتظار را از دانشگاه‌های کشور مخصوصا دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران را بالا می‌برد و جامعه انتظار دارد این دو دانشگاه به حل مشکلات همت گمارند و این امر حمایت دولت از این دو دانشگاه را ایجاد می‌کند. امیدوارم برگزاری این برنامه بهانه‌ای برای اتمام طرح ساماندهی دانشگاه برای برطرف کردن این مشکلات باشد.


تگ ها تاکید وزیر علوم بر لزوم اتمام طرح ساماندهی دانشگاه دانشگاه تهران

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی