پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          09 اردیبهشت 1394 - 29 April 2015



مناسب بودن فضای دانشگاه ها برای گفتمان آزاد


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام اینکه در این دانشگاه، فضا برای گفتمان آزاد و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی فراهم است، اظهار کرد گفتمان آزاد باید در چارچوب قانون و بدون توهین به هیچ شخص و جناحی در دانشگاه ها برگزار شود.

حجت الاسلام طه هاشمی در نشست خبری که در دانشگاه آزاد واحد تبریز برگزار شد، با بیان اینکه دانشجویان جزو اقشار روشن فکر جامعه هستند و باید به سوالاتشان پاسخ داده شود، گفت: کرسی آزاد اندیشی امکانی است که مقام معظم رهبری در اختیار دانشجویان قرار داده اند و برگزاری این کرسی ها در فضای سالم، یکی از اصلی ترین برنامه های امسال دانشگاه آزاد است.

وی افزود: درست نیست برگزاری کرسی های آزاد اندیشی تنها به زمان انتخابات خلاصه شوند، باید این کرسی ها با موضوعات مختلف و به صورت متداوم برگزار شوند.

وی با اعلام اینکه در گذشته تنها افراد خاص می توانستند در کرسی های آزاد اندیشی شرکت کنند، عنوان کرد: اکنون تمامی دانشجویان می توانند برای شرکت در این کرسی ها ثبت نام کنند، اخیرأ به دنبال تصویب ماده واحده ای هستیم که بر این اساس، دانشجویان در کمال آرامش و امنیت سخنانشان را می گویند و از هرگونه پیگرد قانونی مصون می شوند.

هاشمی فضای دانشگاه آزاد را برای هرگونه فعالیت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری مناسب دانست و گفت: در گذشته روسای دانشگاه ها برای چاپ نشریات دانشجویی و فعالیت تشکل های سیاسی در دانشگاه بی میل بودند، اما اکنون از فعالیت تشکل های سیاسی حمایت می کنیم و در ارزیابی عملکرد واحد ها زیاد بودن تعداد تشکل های فعال، آثار هنری ثبت شده و نشریات به چاپ رسیده جزو امتیازات مثبت محسوب می شوند.

وی از افزایش 10 برابری بودجه فرهنگی دانشگاه آزاد خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته 0.4 بودجه دانشگاه آزاد مختص فعالیت های فرهنگی بود و امسال دو درصد بودجه، برای بخش فرهنگی در نظر گرفته شده است که با احتساب پروژه های عمرانی و فعالیت های ورزشی که با محوریت فرهنگی انجام می شوند، این میزان بودجه زیادتر هم می شود.

هاشمی در خصوص برنامه های فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: سال گذشته 16 همایش برای شناساندن سبک زندگی بزرگان دینی مان برگزار کردیم و امسال نیز همایش های سبک زندگی از منظر مقام معظم رهبری، امام خمینی (ره)، شهدا و شخصیت های بزرگ کشور را برگزار می کنیم.

وی با بیان اینکه نباید همایش ها، تنها در ارایه مقالات و سخنرانی ها خلاصه شوند، تأکید کرد: باید از نتایج همایش ها به عنوان یک مدل در زندگی‌مان استفاده کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی بر شناسایی مفاخر و مشاهیر سراسر کشور تأکید کرد و گفت: هر یک از واحد ها موظف هستند مفاخر و مشاهیر منطقه خود را شناسایی و سبک زندگی این بزرگان را در ابعاد منطقه ای، ملی و بین المللی معرفی کنند.

وی حضور در همایش سبک زندگی از منظر مقام معظم رهبری و جلسه شورای راهبردی فرهنگی آذربایجان شرقی را مهم ترین هدفش برای سفر به تبریز اعلام کرد.

وی با اعلام اینکه شورای راهبردی دانشگاه آزاد با حضور صاحب نظران عرصه فرهنگ کشور، سال گذشته فعالیتش را با بررسی آسیب های فرهنگی جامعه آغاز کرد، گفت: با در نظر گرفتن مشکلات فرهنگی جامعه، سند فعالیت های فرهنگی دانشگاه آزاد را در هشت محور تدوین کرده ایم تا برنامه ریزی های فرهنگی مان را با در نظر گرفتن این محورها انجام دهیم، همچنین گستره این فعالیت ها برای اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه ها است.

هاشمی در خصوص جلسه شورای راهبردی فرهنگی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: شورای راهبردی فرهنگی آذربایجان شرقی با حضور اعضای حقوقی و حقیقی فعالیتش را آغاز کرده که آسیب شناسی مشکلات فرهنگی منطقه و تدوین برنامه پنج ساله فرهنگی و سند توسعه فرهنگی در دستور کار این شورا قرار دارد.

وی ادامه داد باتوجه به تنوع قومیت ها و تفاوت آداب و رسوم در ایران، باید برنامه های فرهنگی دانشگاه های هریک از استان ها، بر اساس نیاز آن منطقه تدوین شود.


تگ ها مناسب بودن فضای دانشگاه ها برای گفتمان آزاد گفتمان آزاد دانشگاه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی