پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          10 امرداد 1394 - 01 August 2015


دانشگاه اراک در مسیر راه‌ اندازی اولین آکادمی دانشگاهی ورزشی کشور


‌برگزاری کلاس‌های تابستانه آموزشی‌- ورزشی دانشگاه اراک همراه با استعدادیابی و معرفی به تیم‌های برتر، گامی در راستای راه‌اندازی اولین آکادمی رسمی دانشگاهی ورزشی در کشور است.

برگزاری این دوره‌ها را از جمله اقدامات آزمایشگاه تربیت‌بدنی دانشگاه اراک عنوان کرد و هدف از برگزاری این دوره‌ها را تشکیل موسسه ورزشی دانشگاهی که جای آن حتی در سطح کشور نیز خالی است، ذکر کرد.

نعمتی تصریح کرد: این گام به طرح بزرگی تبدیل خواهد شد چراکه درصدد هستیم ورزش علمی را با ورزش تجربی عجین کرده و با ترکیبی از مربیان علمی و مربیان تجربی، همچنین ارائه آموزه‌های علمی در این حوزه، دانشگاه‌ها را به عرصه ورزش وارد کنیم.

نعمتی گفت: در کل کشور موسسه ورزش دانشگاه به صورت رسمی وجود ندارد و به دلیل استقبال والدین و رضایت دانشگاه در صدد برگزاری کلاس‌های سالیانه و دائمی در رشته‌های مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه امکانات ورزشی در دانشگاه مذکور به طور کامل فراهم است، افزود: در حال حاضر این دوره تنها برای سنین پایه زیر 15 سال تشکیل شده که با توجه به استقبال صورت گرفته، سال آینده باشگاه ورزشی فرهنگی برای سنین پایه و بزرگسال از جمله دانشجویان را راه‌اندازی خواهیم کرد.

مدیر دوره کلاس‌های تابستانی این دانشگاه، در ادامه بیان کرد: این دوره‌ها تا پایان شهریورماه 94 ادامه دارد و برای کارکنان دانشگاه تخفیف 50درصدی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه رشته‌های شنا، فوتبال، والیبال، فوتسال، بسکتبال و ژیمناستیک از جمله رشته‌های مدنظر هستند، تصریح کرد: امسال، پسران بیشتر در رشته‌های فوتبال، والیبال و ژیمناستیک ثبت‌نام کردند و در بخش دختران به دلیل نبود مربی کارشناس ارشد در سایر رشته‌ها، این دوره‌ها فقط در رشته والیبال تشکیل شد.

وی با تأکید بر اینکه ورزش باید علمی بوده و مربیان از دل محیط دانشگاهی بیرون بیایند، اظهار کرد: این دوره‌ها با مدیریت گروه تربیت بدنی و تحت‌نظر کارشناسان ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی اجرا می‌شوند.

نعمتی با اشاره به مزیت ورزش علمی، گفت: در این روش، ابتدا زیر نظر متخصص طب ورزشی از متقاضیان شرکت در دوره‌ها تست پزشکی گرفته می‌شود و پس از تأیید سلامت وارد باشگاه می‌شوند.

نعمتی با اشاره به آزمایشگاه تربیت بدنی این دانشگاه، بیان کرد: این آزمایشگاه زیرنظر کارشناس ارشد علوم تربیتی فعالیت می‌کند و با همت و همکاری گروه تربیت بدنی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام در دوره‌ها همچنان ادامه دارد، افزود: علاقمندان می‌توانند از روزهای شنبه تا چهارشنبه با مراجعه به آزمایشگاه تربیت بدنی اراک واقع در میدان شریعتی، دانشگاه اراک و یا مجموعه ورزشی خوابگاهی الزهرا(س) واقع در شهرک مصطفی خمینی، بلوار قدس، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.


تگ ها دانشگاه اراک در مسیر راه‌ اندازی اولین آکادمی دانشگاهی ورزشی کشور دانشگاه اراک د اولین آکادمی دانشگاهی ورزشی کشور

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی